Ny tarvii kysellä apuja kavereilta. En löytänyt täysin vastaavaan tilanteeseen apuja lukuisista muista ketjuista. Audi TT 1.8T APP-koneella rikkoo jatkuvasti saman (2. vasemmalta, edestä katsottuna) sytytyspuolan. Rikkinäinen puola oireilee ainoastaan korkeammalla kuormalla voimakkaana nykimisenä, ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Puolan vaihdon jälkeen moottori toimii muutamat kilometrit (n. 10) normaalisti, myös täyskaasulla. Eli vika korjaantuu hetkeksi. Ulkoisesti puolissa ei näy mitaan poikkeavaa. Tulpat vaihdettu 7 tkm sitten. Hajonneen puolan tilalle vaihdettu alkuperäinen puola marmorilta. Nyt 100 km:n sisään vaihdettu kolme uutta puolaa, kaikki toimineet hetken vaihdon jälkeen. Jo hajonneita ja ehjiä puolia on vaihdettu edestakaisin, vika on aina ilmennyt sytytyspuolassa. Yleismallinen lukija ei anna vikakoodia tähän liittyen. Vanha herra ollut taloudessa jo 13 vuotta. Olisiko näkemyksiä hellän hoidon jatkamiseksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT 1.8T rikkoo saman sytytyspuolan
Collapse
X
-
Kiitos vastauksista! Pahoittelut päivityksen viivästymisestä. Vian aiheuttajaahan etsittiin sitten oikein kissojen ja koirien kanssa monet ajat. Lopulta täytyy jälleen todeta, että foorumin mestareiden näkemykset kannattaa selvittää mahdollisimman pian. Syyksi paljastui viallinen kakkosen tulppa (ajettu vain muutama tuhat), joka rikkoi järjestäen kaikki päällensä tuikatut puolat. Näin jälkikäteen ajateltuna selkeä sytytyspuolen vika. Nyt on rullaillut iloisesti neljännen saturaisen puolelle.
- 3 tykkäystä
Comment
Comment