Kävin kaverille lukemassa vikakoodit ja Camshaft positioner koodia löytyi. Tarkennuksena Slow response. Yllättävän vähän löytyy tarinoita tästä viasta, vaikka ilmeisesti ei ihan ennenkuulumaton ole.
Autoon on vaihdettu asento tunnistin ja säätöventtiili (N205) ja vieläkin herjailee. Vaihdettujen osien valmistajasta ei ole tietoa. Muita oireita ei ole tunnistettu, mutta tämä ei tietenkään aukottomasti tarkoita sitä, etteikö niitä voisi olla.
Seuraavaksi on menossa ainakin öljynpaineiden mittaukseen.
Löytyykö kokemuksia tällaisesta, ja jos löytyy niin mikä on mahtanut olla syyllinen?
Kyseessä on siis 1.8 TFSI CJEB, joka on kiinnitetty vm. 2015 A5:seen.
Address 01: Engine (J623-CJEB) Labels:. 06L-906-264-CJE.clb
Part No SW: 8K0 906 264 B HW: 8K0 906 264
Component: 1.8l R4 TFSI H09 0002
Revision: --H09--- CVN: 1C9A62D6
Coding: 1A030032242401022000
Shop #: WSC 06208 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM18TFS0218K0906264B 001002
ROD: EV_ECM18TFS021_AU48.rod
VCID: 30391FA44AAEDC3ABFB-8064
VINID: 9D196AAAA2241964400C024908DF2B7B2C
1 Fault Found:
16448 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
P000A 00 [237] - Slow Response
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 38
Mileage: 129460 km
Date: 2023.03.07
Time: 16:10:13
Engine RPM: 973.00 /min
Normed load value: 12.5 %
Vehicle speed: 31 km/h
Coolant temperature: 53 °C
Intake air temperature: 9 °C
Ambient air pressure: 970 mbar
Voltage terminal 30: 14.746 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine: operating status: PUC
CAM_VCP[IN_1]: 32.305 °
CAM_SP_IND_VCP[IN_1]: 15.000 °
MAP_MES_SAE: 36 kPa
TOIL: 34 °C
PWM_HLD_VCP[IN_1]: 19.940 %
STATE_PWM_VCP[IN_1]: pas
Autoon on vaihdettu asento tunnistin ja säätöventtiili (N205) ja vieläkin herjailee. Vaihdettujen osien valmistajasta ei ole tietoa. Muita oireita ei ole tunnistettu, mutta tämä ei tietenkään aukottomasti tarkoita sitä, etteikö niitä voisi olla.
Seuraavaksi on menossa ainakin öljynpaineiden mittaukseen.
Löytyykö kokemuksia tällaisesta, ja jos löytyy niin mikä on mahtanut olla syyllinen?
Kyseessä on siis 1.8 TFSI CJEB, joka on kiinnitetty vm. 2015 A5:seen.
Address 01: Engine (J623-CJEB) Labels:. 06L-906-264-CJE.clb
Part No SW: 8K0 906 264 B HW: 8K0 906 264
Component: 1.8l R4 TFSI H09 0002
Revision: --H09--- CVN: 1C9A62D6
Coding: 1A030032242401022000
Shop #: WSC 06208 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM18TFS0218K0906264B 001002
ROD: EV_ECM18TFS021_AU48.rod
VCID: 30391FA44AAEDC3ABFB-8064
VINID: 9D196AAAA2241964400C024908DF2B7B2C
1 Fault Found:
16448 - Camshaft Positioner (Bank 1 Intake)
P000A 00 [237] - Slow Response
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 38
Mileage: 129460 km
Date: 2023.03.07
Time: 16:10:13
Engine RPM: 973.00 /min
Normed load value: 12.5 %
Vehicle speed: 31 km/h
Coolant temperature: 53 °C
Intake air temperature: 9 °C
Ambient air pressure: 970 mbar
Voltage terminal 30: 14.746 V
Unlearning counter according OBD: 40
Engine: operating status: PUC
CAM_VCP[IN_1]: 32.305 °
CAM_SP_IND_VCP[IN_1]: 15.000 °
MAP_MES_SAE: 36 kPa
TOIL: 34 °C
PWM_HLD_VCP[IN_1]: 19.940 %
STATE_PWM_VCP[IN_1]: pas
Comment