Jarrupalojen kulumisanturi ei liity mitenkään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 8P 2.0TFSI 2005 voiko hypännyt jakopää antaa maffille koodia?
Collapse
X
-
Enää ei näytä liian korkeaa signaalia muutako mapista. Mutta se on rikki, koska se oli ihan täynnä öljyä. Mappikin on tilattu uusi. Ja nyt tilasin kolmannen maffin. Ja sen jälkeen alkaa tutkia sitä moottorin johtosarjaa ?
Edit. Nyt testilenkin jälkeen näyttääki liian korkeeta signaalia nakutusanturalle myös. Mutta kone tosiaan nakuttaa, ketjun vaihto on edessä jos tän vian saa korjattua.Viimeksi muokannut Diiudii; 24.4.2023, 18:10.
Comment
-
Juu tilasin purkuautosta koteloineen. Kuulemma alkuperäinen? Toivon niin..
Mitähän tossa jarruvalokytkimessä mättää ku sulakkeet kuite ehjät. Ja töyssystä alkoi palaa toi jarrupalan kuva.
edit. Toki jarruvalot on pitäny välillä omaa elämää. No, pitää seki käydä ostaan. Oon vaan jääny tähän maffiin jumiin.Viimeksi muokannut Diiudii; 24.4.2023, 21:48.
Comment
-
Oishan se uus aina uus. Aika kalliita on uutena ostaa (n.180e tais olla.) ko yhen jo kans ostanu ja en tiiä onko se rikki ollu valmiiksi vai onko edellinen ecu rikkonu sen vai mikä. Ja nyt ostin kans käytetyn jonka voi palauttaa.
Mut hitto voiko olla niin huonoa tuuria et kaikki kolme maffia olis rikkinäisiä? Et jos tällä tulevalla maffilla ei toimi nii aika pakkohan sen vian olla sit jossai muualla?
Comment
-
Tuli nyt mieleen tuosta lämpötila-anturi maininnasta sekin, että ennen ku auto mulle tuli, niin flekti jäi pyörimään ja alko itekseen pyörimään välillä. Ja luulen että sen vuoksi akku olisi tyhjentynyt silloin. Nyt mun aikaan flekti on toiminu normaalisti. Eli onko tällä jokin yhteys lämpötila-anturiin? Ja maffiin?
Comment
-
Ja sitten tämäkin ihmetyttää, halppis koodinlukia angel antaa koodia lambdalle happianturalle. Mutta vcds ei, mutta silti vcds antaa tällästä (kuva)
Ja kai signaali piuhat oli maffille väärinpäin, ne piuhat vaihettiin, mutta edelleen samoja lukuja antaa maffi.
Ja tosiaan en kyllä yhtään tajua et miten ne piuhat oli alkujaankaan väärin. En tiedä onko joku muu tota pistoketta ronklannu. Mutta silti vaikka piuhat laitettiin nyt ristiin niin edelleen sitä samaa lukua antaa. Heti ko auton käynnistää nii maf menee tappiin.
Comment
-
Onko se vessa sen verran ajokunnossa että voi kuvitella vaikka 100km ajavansa? Jos profiilin paikkakunta pitää paikkansa niin aja se tähän 50km päähän, mulla on legitti VCDS ja identtinen auto pihassa josta saadaan aika monta asiaa testattua ristiin.
Comment
-
Eihän nuo Readiness Status (OBD osatestit) ikkunan ilmoitukset tarkoita, että siellä on välttämättä mitään vikaa, vaan ne osatestit eivät ole menneet vielä onnistuneesti läpi. Osa noista vaatii esim. useamman kylmäkäynnistyksen. Nuo arvot nollautuvat ( Failed or Incomplete) aina, kun nollaat vikakoodit moottorista.
- 1 like
Comment
-
Sen verran kokeilin tuosta pihan 2.0 TFSI AXX koneisesta että tyhjäkäynnillä noin 3g/s maffin arvot ja 365g/s kun maffin liittimen irrottaa. Tässä kohtaa liittimen irrottaminen varmaan vertaantuu rikkinäiseen anturiin tai johdotukseen.
Oletettavasti ECU osaa mennä jollekin varakartalle jolla toimii sitten jotenkuten vaikka ilmamassamittari olisi rikki.
- 1 like
Comment
-
Nyt on uusi mappi ja tehotki palasi. Harmi vain kun ei ollut maffin vikakoodiin mitään vaikutusta. Hemmetti! Alkaa ideat olla loppu!
Tässä uudet koodit jos jollain on vielä jotain ideaa?
vakkarista antaa koodia, vaikka sitä ei tässä edes ole.
3 Faults Found: 012599 - Intake Manifold Runner Control
P3137 - 001 - Basic Setting not Completed
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 280503 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.16
Time: 18:29:08
Freeze Frame:
RPM: 851 /min
Load: 22.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 21.0C
Temperature: 1.0C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.351 V
000256 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0100 - 004 - Supply Voltage
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 280503 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.16
Time: 18:29:08
Freeze Frame:
RPM: 845 /min
Load: 22.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 21.0C
Temperature: 1.0C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.478 V
049412 - No Communication with Cruise Control Module
U0104 - 008 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 280503 km
Time Indication: 0
Date: 2023.03.16
Time: 18:29:08
Freeze Frame:
RPM: 835 /min
Load: 22.3 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 21.0C
Temperature: 1.0C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.478 V
Readiness: 0110 0101
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-A.lbl
Part No: 1K0 907 379 E
Component: ESP ALLRAD MK60 0104
Coding: 0021122
Shop #: WSC 06435 000 00000
VCID: 3467A9D7573B662996-8060
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 8P0-820-043.lbl
Part No SW: 8P0 820 043 J HW: 8P0 820 043 J
Component: KlimavollautomatH17 0200
Revision: 068701 Serial number: 8P0820043J
Shop #: WSC 06314 000 00000
VCID: 3365AACB523561118F-8066
1 Fault Found:
00483 - Control Module for Auxiliary Air Heater
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 32
Mileage: 125717 km
Time Indication: 0
Date: 2015.11.04
Time: 14:53:12
Freeze Frame:
ON
-------------------------------------------------------------------------------
1 Fault Found:
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
012 - Electrical Fault in Circuit
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 8P0-959-801-MIN1.lbl
Part No: 8P0 959 801 E
Component: Tuersteuerger. H10 0030
Coding: 0000048
Shop #: WSC 06435 000 00000
VCID: 3D718CF36471A76169-8068
2 Faults Found:
00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4)
012 - Electrical Fault in Circuit
00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal - Intermittent
-------
Comment
Comment