Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Vikakoodeja ei tosiaan näy ainakaan taulussa. Voiko tuo silti olla?
Tyhjäkäynnillä, kaasua varsinkin yhtään enemmän painaessa tulee välittömästi pakokaasun hajua ohjaamoon, Suuttimien tiivisteet?
Moottorin yläpuolelta katsoen ei näy oikeastaan paikkaa johon olisi vuotanut öljyä, vaikka sitäkin on löytynyt pohjapanssarin päältä välillä enemmänkin kuin vain tippoja..
Tuota ketjuhässäkkää ei nyt oikeasti jaksaisi, eikö näissä 2012 koneissa nuo murheet pitäneet olla jo takanapäin?
öljytkin vaihdeltu aina kymppitonnin välein..
huhhuh..
Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2023, 22:46.
Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.
Ehkä tuo puhelimesta kuunneltuna kuulosti erilaiselta. Suutinten korjausarvot kannattaa vielä tarkastaa, jos kuparitiiviste mennyt suuttimen alta niin sillä suuttimella korjausarvo voi olla kohollaan.
Huomasin muuten eilen, että tuo kolkotus muuttuu aavistuksen matalemmaksi/korkeammaksi, kun kytkimen laittaa pohjaan vaihde vapaalla, ero on siis täysin huomattava kuitenkin.
Kytkinhän tässä ainakin alkaa olemaan vaihtokunnossa ja tarkoitus olikin vaihtaa se lähiaikoina.
voisiko tuo ääni siis tulla jopa kaksoismassavauhtipyörästä/kytkimestä?
suuttimiin kuuluvat tiivisteet ja pultit hankittu myös ja auto seisoo nyt.
pitää varmasti noilla suuttimien korjausarvojen lukemisilla lähteä nyt liikkeelle, vaikkei vika siellä varsinaisesti nyt olisikaan..
vinkkejä otetaan myös vastaan, korjaamolle kun en nyt vielä lähde ainakaan tuota viemään.
Vois kyllä olla kaksoismassa. Mulla eräässä autossa kaksoismassa kolkutti todella pitkän ajan ja lopulta se sitten antautui siten, että jousi söi itsenä sieltä pihalle niin, että söi uraa kytkinkoppaan. Se tosin piti jo aika ikävää ääntä.
Miksi ei ketjun kiristinkin, se on kyllä vielä ton ikäsessä mahdollinen ongelma.
Tuossa obd11: lla otettuja suutinarvoja tyhjäkäynniltä täysin lämpimästä koneesta, voikohan noista päätellä jotain suuttimien kunnosta, vai tarvitseeko esimerkiksi lisämittauksia?
Tyhjäkäynti myös tasainen, heittelee 10-20rpm maksimissaan.
Tuo pahankuuloinen kolkotus oli eilen kokomaan poissa, kunnes sitten palasi uutta akkua hakiessa, kun oli seisonnassa tyhjentynyt.
2012 alkaen oli muuten vanha akku ollut autossa, ilmeisesti ihan hyvä suoritus tuolle vartalle, ei tosin webastoakaan ole kyllä autossa ollut virtoja viemässä.
Comment