Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4.2l veekasien (A6 vs S6 ja A8 vs S8) eroista.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4.2l veekasien (A6 vs S6 ja A8 vs S8) eroista.

    Olen joskus tiedustellut asiaa aiemminkin, mut tänään alkoi ajatus kiertään s8 ja a6 v8 (4,2) ympärillä, eli millä keinoilla s kasista on pumpattu 60 hepoa enemmän ku a6 vastaavasta myllystä ? Ei haittais nimittäin 60 lisähepoa omaan kulkineeseen.

    Jos jollakulla know-howta riittää, ni saa auttaa ;-)
    Viimeksi muokannut okkim; 31.1.2008, 21:23. Perustelu: Otsikko

    #2
    Haulla vois löytyä aihheeseen liittyen.

    Comment


      #3
      Täältä löytyy.

      "4 Venttiiliset, ->98
      A8, 220kW (300hp)
      S8, 250kW (340hp)

      5 Venttiiliset 99->
      A8, 228Kw (312hp)
      S8, 265kW (362hp)

      Siinäpä moottorivaihtoehdot...

      A8/S8 moottoreiden erot on tehty mm. softalla, eri imu- ja pakonokilla ja pakoventtiileillä. Eli pelkällä lastulla ei noita tehoja saa A8:sta irti... Nokkien ajoitukset ovat aika huimasti erillaiset!

      4 venaisissa teho on tehty pelkästään kierroksilla. Vakiossa huipputeho 300 saadaan 6000rpm ja S8:ssa tuo 340 saadaan 6600 kierrosluvulla huippuväännön kasvaessa vain 10Nm...

      5 venaisissa huipputehoa saadaan vieläkin enemmän kun kansi hengittää rajummilla nokilla paremmin. Siksipä huipputeho 360hp saadaan niinkin ylhäältä kuin 7000rpm ja tässäkin vääntö on "vain" 420Nm... Mutta laulaa aika kivasti :)
      "

      Comment


      • #4
        Enpäs tiedä, menikö hakuammunnaks, tai argumentoin epäselvästi. Ideanahan oli se et voiko, ja miten helposti/ kalliilla rahalla ottaa A6 4,2 padasta ulos yhtä paljo paukkuja ku S8 myllystä irtoaa, eli onko hirveästi eroavaisuuksia palotiloissa, puristuksissa, nokissa tahi venttiileissä. Lastullahan saadaan optimoitua sytytysennakot plus bensansyöttö ja vaihdelaatikon uudelleenkoulutus.

        Eli nyt vaan ideajuomaa kehiin ja mietiskelemään, millä keinoin bensakuluja lisäis !

        Ja viikonloppuja myös kaikillen !

        Comment


        • #5
          Eikös olis järkevin vaihtaa keulalle tuo S8 pata? Osien keskinäisen sopivuuden selvittely ja niiden metsästys hukkaa sen verran aikaa ja rahaa, että koneenvaihto voisi olla tässä kohtaa hyvinkin perusteltu.

          Tosin kokemusta ja "virittämisen iloa" ei tällä taktiikalla irtoa.

          Comment


          • #6
            Tuleeko useinkin kierrätettyä konetta yli 6000 rpm? Taitaa se ero tulla siinä 6500-7000 rpm ja tulisiko sitä sitten käytettyä?

            Itse pohdin samoja asioita ja tulin tulokseen ei ja ei.

            Comment


              #7
              Aivan, vanhemmissa 8 koneissa ei tosiaan ole juurikaan eroa, vain kierroksilla saa lisää tehoa. Ei nuo isot rohjot ole oikein edukseen jos niitä aletaan kierroksilla repimään, kilpa-autot erikseen =)

              Uudemmissa koneen luonne on erilainen johtuen noista nokista yms.

              Mutta jos on aikaa/intoa/rahaa tarpeeksi niin mikä ettei, mutta kyllä lähtökohta on jo alunperin väärä jos noita haluaa lähteä virittelemään.


              Helpommalla pääsee kun ostaa ebaystä suoraan S-sarjan koneen kaikkine kilkkeineen. Itsellänikin tuo kävi mielessä, mutta kun aloin tarkemmin miettimään mitä etua tuosta tulisi niin luovuin ajatuksesta.

              Comment


              • #8
                No eihän tässä ny mikään hengenhätä oo noitten ekstra kaakkien perään, kuhan aloin hekumoimaan ajatuksella. Ja aikas iso savotta myöskin toi koneen vaihto saatuun tehonlisäykseen verrattuna.

                Ei kai täs muu auta, ku pipo kädessä pankinjohtajaa teitittelemään ja rs 6 hakuun saksasta, eiköhän ala tehot riittämään, viel jos innostuu taffeloimaan ;-)

                Comment


                  #9
                  Niin ja kokeilee sitten vielä myydä tuollainen mihin on vaihdettu esim s8:n kone. Voi karkottaa ostajat aika iloisesti.

                  Comment


                  • #10
                    Tuo 40 hp ero (A6 4,2 -99 vs. S6 -01) on muuten yllättävän suuri.. Tiedä sitten onko vaihteistoissakin jotain eroja, mutta ässä tuntuu selvästi pirteämmältä liikkeissään.

                    Suosittelen kokeilemaan eroja jos sattuu mahdollisuus kohdalle.

                    Comment


                    • #11
                      mites onnistuisi ton s8 362hv koneen istuttaminen 340hv s6 keulalle?

                      Comment


                        #12
                        Asiasta sahaan. Meitsillähän olis -97 S6+ 326hp 4.2 V8 irtomosa edelleen myynnissä.

                        Comment

                        Working...
                        X