Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua Pikkukakkosen käynnistysongelmaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apua Pikkukakkosen käynnistysongelmaan

    Apua apua. Osaisiko joku auttaa kun hyvin pidetty A2:seeni on muodostanut ongelmia käynnistymisessä. Onko jollain ollut samaa?

    Kyseinen vika tulee ilmi vain kun moottori on lämpimänä (esim. kun moottorin lämpömittari noin 1/2 eli 90°). Käynnistysmoottori hyrisee, akku on juuri vaihdettu ja kaikki pitäisi olla kunnossa... mutta lämpimänä käynnistäessä ikäänkuin moottori tukehtuisi / ei saisi bensaa / saa liikaa bensaa (tämä vain mututuntuma)? Samalla kierroset putoaa rajusti sytytyksen jälkeen ja kone ei pysy käynnissä kovinkaan helposti.

    Auto on parhaillaan hyvissä käsissä tutkinnassa, mutta kyselen asiaa myös täältä, koska täällä on paljon pikkukakkosen ystäviä ? Ehostuksessa autoon on vaihdettu tulpat, sytytyspuolat, jonkinlainen bensanannostelija (en tiedä varsinaista nimeä) ja ajattelin, että nämä olisivat auttaneet ongelmaan, mutta tämä ei. Käytännössä olin korjaamassa A2:sen "perusongelmaa" eli pientä misfire seilausta tyhjäkäynnissä, mutta tämä uusi käynnistysogelma tuli kuin tyhjästä. Auto ei myöskään anna mitään virhekoodia lukulaitteella.

    Autolla on ajettu ikään nähden vain 85 tkm eli varsin vähän, mutta voisiko kyse olla imusarjoista tai suuttimista? Harmittavasti nämä taitavat olla melko kalliita tutkia ja/tai vaihtaa. Kumpa vika löytyisi jostain muualta ?

    Olen itse myös yrittänyt salapoliisina tutkia asiaa ja löytänyt vain erinäisiä johtolankoja mitä ne voisi olla: Lambda, Pakokaasulämpötila-anturi, EGR (pakokaasun takaisinkerrätys), tai sitten imuvuoto tai suuttimet.

    Auto: A2 1.6 FSI 2004.

    #2
    Vikakoodit kannattaa ensin lukea. Perusjuttuja; kannattaa varmistaa että öljykorkit, öljytikku ja öljykorkille tuleva huohotusputki on kunnolla paikoillaan. Näiden kautta voi vuotaa ilmaa.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta. Kyselen vähän, että onko nämä huomioitu. Toivottavasti löytyisi joku ratkaisu tähän koska A2 muuten loistavassa kunnossa.
      Viimeksi muokannut Killeri; 6.3.2023, 18:10. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        Päivitystä...

        Voisiko vikaa olla nokka-akselin asentotunnistimessa? Tästä kuulin, että ainakin A4:nen olisi parantunut aivan samankaltaisen vian jälkeen. Tässä tosin oli aivan eri moottori (2.0) jne.
        Ilmeisesti kannattaa ottaa alkuperäinen Bosch "BOSCH 0 986 280 453 Tunnistin, nokka-akselin ajoitus". Arpaa on heitetty.

        Kiitosta.

        Comment


          #5
          Nyt kyllä ollaan aika hakotiellä jos hall-anturia ollaan vaihtamassa, minkä takia? Se A4 2.0 kone on se suuruisen kuuluissa ALT,eikä ole FSI.

          FSI kun se on lähtisin tästä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...olella?t=73438

          Comment


          • #6
            Joo se ei ole kyllä oikea suunta ja oli vain arvaus. Tätä ei ole vaihdettu, mutta nyt jotain uutta havaittu VCDS:llä. Tutkin myös FSI keskustelua.
            Viimeksi muokannut Killeri; 8.3.2023, 20:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment

            Working...
            X