Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupe quattro -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupe quattro -89

    Moi

    Olen vaihtamassa VW Corrado G60 kyseiseen autoon. Tarvitsisin vähä tietoa kyseisestä mallista.
    Auto on muuten todella hyvässä kunossa ja siihen on vaihdettu kaikki kuluvat osat sisältäen anturit ja pumput ym.

    Sain kuulla äskettäin, että nelivedon tasauspyörästön lukko ei toimi?
    Mikähän sieltä voisi olla rikki ja kuinka kallis kyseinen remontti on?
    Voiko tuosa päätellä jotain auton kunnosta?
    En ole nähnyt autoa viellä itse enkä tiedä muuten yleistä kuntoa. Kuulemma autolla on ajettu 170tkm.
    Jos saisin pikaisia vastauksia niin olisin tyytyväinen sillä Audi kuume on puraissut oikein kunnolla tai no on se aina ollut, mutta nyt se tuli kaapista ulos.
    Viimeksi muokannut OmenaJunnu; 31.1.2008, 13:45.

    #2
    Takaperässä on alipainetoiminen "könttälukitus". Tuskimpa mistään vakammasta viasta on kyse. Hakua käyttämällä löytyy asiasta paljon tietoa.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=lukittava

    Itse voimansiirto on pomminvarmaa oikein käytettynä. Tuohon 170 tkm. lukemaan suhtauisin pienin varauksin.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja OmenaJunnu Näytä viesti
      ... Kuulemma autolla on ajettu 170tkm.
      Onko tämä tuontiauto?

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
        Onko tämä tuontiauto?
        Kyllä on kuulemma Saksassa on ollut yksi omistaja miltä ostettu.

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1710726

        Tuossa on ilmoitus jolla autoa myytiin.
        Viimeksi muokannut A6tonen; 31.1.2008, 13:58. Perustelu: Editoi vanhaa viestiä ennemmin kuin kirjoitat monta peräkkäin.

        Comment


        • #5
          Kyllä on kuulemma Saksassa on ollut yksi omistaja miltä ostettu.
          Kuten kaikki.. Vaikea uskoa vaikka olisikin ollut pelkästään yhdellä omistajalla, että kilometrejä olisi tullut karvaa vaille 9000 per vuosi. Eli tuohon seikkaan saat suhtautua varauksella.

          Comment


            #6
            Eri asia sitten onko sillä mitään merkitystä mikä numero siellä taulussa seisoo. Tuon ikäistä autoa ei mielestäni pidä ostaa kilometrimäärän perusteella.
            Sen takatasurin lukon käyttömekanismin häiriöt lienevät aika yleisiä, ja suht helposti korjattavissa. Eipä tuota lukkoa juuri koskaan tarvi muutenkaan, paitsi jos haluaa tehdä donitseja parkkiksella. :)

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja KristianM Näytä viesti
              Kuten kaikki.. Vaikea uskoa vaikka olisikin ollut pelkästään yhdellä omistajalla, että kilometrejä olisi tullut karvaa vaille 9000 per vuosi. Eli tuohon seikkaan saat suhtautua varauksella.
              Minkähän hintainen kyseinen auto on Saksassa ollut? Mietin vaan jos autosta ei ole saanut paljon mitään niin onko tuolla kilmometrien ruuvauksella saatu vastaavaa hyötyä?

              Comment


              • #8
                Hyötyä tai ei, yleensähän sillä jotakin hyötyä tavoitellaan jos mittaria ruuvataan. Se on totta että noille lukemille on persaatteessa aivan sama jos auto on kunnossa kaikin puolin.

                Comment


                • #9
                  Voiko joku kertoa vinkkiä mitä autosta kannattaisi tarkistaa kun menen katsomaan sitä onko jotain heikkoja paikkoja ym. Pintaruostetta on oven alakulmassa pieni määrä.
                  Millainen muuten auto on ajaa verrattuna Corradon onko kokemusta?
                  Olen joskus käynyt koeajamassa 10 V version enkä tykännyt moottorin käytöksestä tai oikeastaan alakierroksilla olevasta laiskuudesta.

                  Comment


                    #10
                    mobile.de auki, sieltä niitä näkee. Näyttäis tuollaiset quattrot olevan siinä 1,5-5,5ke haarukassa, Varusteista ja moottorista riippuen.
                    Oma typ89 on suomiauto, ja sillä on nyt ajettu ~250tkm.

                    e. 20v ei ole yhtään sen puhdikkaampi alhaalta. Alle neljän tonnin ei tapahdu yhtään mitään. Saattaa olla kulttuurishokki g-ahdinmiehelle :) Vetoalue on 4-7 tonnia, siellä kun koneen pitää niin pääsee jollakin tavalla eteenpäin. :)

                    Comment


                    • #11
                      Ompa täällä nopeita ihmisiä vastaamaan! Alan jo tykätä Audilaisista! Verrattuna FFP puolelle jossa sai odottaa vastauksia päiviä.

                      Päähäni syöksähtelee kokoajan uusia kysymyksiä. Pakka tyhjentää niitä.. Pieni kutina käy mielessä, että omassani on paljon mukavampi moottori maantiellä ohitteluun.
                      Miten muuten sähkö puoli omassani on ollut kaikenlaista pikku vikaa miten on tämän laita pitääkö käydä hakemassa yleismittari kaupasta ja mennä amikseen lukemaan autosähköä?
                      Viimeksi muokannut A6tonen; 31.1.2008, 14:08. Perustelu: Editoi vanhaa viestiä ennemmin kuin kirjoitat montaa peräkkäin.

                      Comment


                        #12
                        Audien kanssa pärjää ilman amiksen autosähköä. mot. Yleismittarin tosin tarvii, kolvia ja hyvä repertuaaria työkaluja. Korjaamokirja vessalukemistoksi ja etka ovat myös sisäistämisvaiheessa aika hyviä kavereita.

                        Harmi vain ettei tuota G-Corradoa saanut syncrona, muuten on namu autoksi.

                        20V vaparivitonen on hyvä kone, mutta G60:seen verrattuna ehkäpä vähän hengetön tuon painoisessa kopassa. Tämä kuitenkin on subjektiivinen mielipide.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli aikoinaan G60 prosenttipommi golf, jonka myytyäni hankin 90q 20v:n tilalle. En ainakaan itse suuremmin muista pitäneeni audia laiskana geelaaderin jälkeen, vaikka painoa on enemmän niin silti tuommoinen 7A koneinen sämpylä menee ihan kohtalaisen mukavasti.

                          Comment


                          • #14
                            Jännä, että vaimennin jouduttu vaihtamaan. Mullakin vielä 513tkm ajetussa Audissa alkuperäinen putkisto.

                            Vikalista on ihan normaalia Audia, sen perusteella auto vastaa kunnoltaan varmaankin mallin keskiarvo-autoa. Eli ihan normaalissa kunnossa, mistään helmestä tuskin on kyse.
                            Tuontiautona koneen puhtaus muuten kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti.

                            Kilometrit vaikuttaa lähinnä siltä osin tuon ikäisessä, ettei niistä kannata mennä maksamaan, jos ne ei auton kunnosta selkeästi erotu.
                            Tuonhan pitäisi olla uutta vastaavassa kunnossa noin vähän ajettuna.
                            Jos auto on ok, mutta selkeästi ruuvattu, niin tekee tarjouksen sitten sen perusteella.

                            Comment


                            • #15
                              Onkohan kyseisissä autoissa paljon yksilöllisiä vikoja vai minkälaista laadunvalvonta on ollut tuolloin kun autoa on tehty?
                              Olisi kiva saada kattavia vastauksia kyseisen auton omistajilta mitä vikaa on ollut ja kuinka paljon on ajettu?
                              Arvon tässä viellä vaihtoa sillä minulla ei ole paikkaa eikä oikein kärsivällisyyttä korjata autoa. Okei tiedän, että kyseessä on vanha auto kuten omanikin.
                              Mietin vaan, että kumpi auto on halvempi ylläpitää?

                              Comment


                                #16
                                Kyllä näissä saman ajanjakson audeissa yleensä samat viat on. Eli jos jotain vikaa ilmenee, niin se on ollut jo kymmenellä tai sadalla muulla tällä foorumilla. Osia tuohon saa ihan varaosa puljuista, ja monen perus 80/90 audin osat käyvät. Ainut isompi ero on voimansiirron osissa ja koneessa, ja tahtovat olla näin ollen kalliita. Myöskin tuon 7A:n hitaschi ruiskun kanssa on ollut joillakin ongelmia. Niistä voi lukea juttua tuolta Tekniikka->Moottori ja voimansiirto-osiolta. Eli kannattaa tutkailla koneen käytös ja kulutus koeajolla. Voimansiirrosta mahdollisesti kuuluvaa kolahdusta ei kannata säikähtää. Kuuluu varmaan jokaisessa quattrossa, varsinkin jos on tottunut etuvedolla nopeisiin kytkimen nostoihin.

                                Ja 50% todennäköisyydellä joudut lähes kuukausittain jonkin osan vaihtamaan:)

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja OmenaJunnu Näytä viesti
                                  Arvon tässä viellä vaihtoa sillä minulla ei ole paikkaa eikä oikein kärsivällisyyttä korjata autoa. Okei tiedän, että kyseessä on vanha auto kuten omanikin.
                                  Mietin vaan, että kumpi auto on halvempi ylläpitää?
                                  Se on varma, että Audi paukkuu kohta jostain ja korjaaminen on kallista.
                                  Jos haluaa halvan kulkuvälineen, niin kannattaa ostaa Toyota.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                    Se on varma, että Audi paukkuu kohta jostain ja korjaaminen on kallista.
                                    Jos haluaa halvan kulkuvälineen, niin kannattaa ostaa Toyota.
                                    Ihan tuttu homma toi korjaaminen. Viimme Perjantaina vaihdoin Corradon 328 eurolla uuden laturin. Kyllähän sitä kanssa autoon on tullu laitettua rahaa kanssa.
                                    Aikasempaan VR6 golffiin verrattuna rahaa on mennyt ihan hirveästin.
                                    Ajattelin vaan, että kun on kerran kaikki kuluvat osat laittanut niin ei tarvitsisi toista kertaa laittaa.
                                    Varmaan kaikki erikoisemmat autot vaativat vähän isompaa korjaus laskua, mutta kiinnostaisi, että kuinka paljon.
                                    Olen valmis kyllä maksamaan auton ylläpidosta vähän ekstraa, että saan ajaa yksilöllisemmällä ja tehokkaamman auton.
                                    Katselin tuossa mobile ja tulin siihen tulokseen jos haluaa hyvän tai jopa täydellisen jos sellaista nyt on niin saa maksaa 5ke Saksan päässä.
                                    Mikä on teidän mielestä hintaluokka jolla saa suomesta vastaavan yksilön?
                                    Mitä olette maksaneet omistanne?

                                    Comment


                                      #19
                                      Omastani maksoin saksassa karvan alta kolme ja siinä oli kaikkea kivaa V koneen ja nahkasisustan lisäksi. En itse vaihtaisi G:tä tuollaiseen vaan myisin G:n ja hommaisin tilalle jonkun sämpylän nelikolla ja B4 keulalla. Jos moottorin vaihto ei tuota ongelmaa niin sitten 1.8T keulalle niin kaikki olis rock. Kilsoja tuossa audissa on vaihdettujen osien perusteella tuplat mitä ilmoituksessa , joten siihen saa aikankin kaikkea kuluvaa vaihdella jatkuvasti.

                                      Varaudu vaihtamaan besapumppu ,laakerit , nivelet , puslat yms perus jutut.

                                      Suomesta saa mielestäni 8 k€ hyvän V moottorilla varustetun ja pienemmällä mopon koneella hieman halvemmalla. Osta se competition joka oli myynnissä autot palstalla.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Myy Gorrado ja osta tilalle quattro.
                                        Itseä harmitti joskus kun tuli Audeilu aloitettua vajaavetoisilla.
                                        Kun on vähän aikaa nelivedosta nauttinut niin alkaa ehkä lisää tehoja kaipaamaan. Harva noista vapari v6-koneista on voimaa onnistunut löytämään ja sitä quattrossa on mukava olla. Eli unohda v-koneet ja katsele turbollisia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja mcpete Näytä viesti
                                          Omastani maksoin saksassa karvan alta kolme ja siinä oli kaikkea kivaa V koneen ja nahkasisustan lisäksi. En itse vaihtaisi G:tä tuollaiseen vaan myisin G:n ja hommaisin tilalle jonkun sämpylän nelikolla ja B4 keulalla. Jos moottorin vaihto ei tuota ongelmaa niin sitten 1.8T keulalle niin kaikki olis rock. Kilsoja tuossa audissa on vaihdettujen osien perusteella tuplat mitä ilmoituksessa , joten siihen saa aikankin kaikkea kuluvaa vaihdella jatkuvasti.

                                          Varaudu vaihtamaan besapumppu ,laakerit , nivelet , puslat yms perus jutut.

                                          Suomesta saa mielestäni 8 k€ hyvän V moottorilla varustetun ja pienemmällä mopon koneella hieman halvemmalla. Osta se competition joka oli myynnissä autot palstalla.
                                          Olishan se Turbo poikaa.. Harmi vaan, että noita S2 ei saa kovinkaan halvalla ainakaan hyvää.. Ainut ongelma tuossa Corrossa on se, että se ei mene kaupan sitten millään viikonloppuna kävin näyttää sitä Salossa. Myyjä käski ottaa kauppakirjat mukaan ja ostaja tiesi millainen auto on. Ainut silmiin pistävä asia löytyi kuskin puoleisesta takakaaresta jossa on pieni maalihalkeama. Auto on muuten tosi hyvässä kunnossa kaikin puolin.
                                          Olen koittanut myydä autoa nyt kohta vuoden verran mutta ei mee vaan kaupaksi. Hinta pitäisi olla nyt kohdallaan mutta en sitten tiedä.
                                          Jos joku on vailla hyvää Corradoa niin ottakoon yhteyttä Privalla.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Täälläpäin pyörii tai ainakin pyöri tuo -89 coupe audi. Näytösti olevan ihan fiksussa kunnossa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Krrhhmmm..toi on spekseiltään identtinen mun kulkupelin kanssa, ja itselläni mittarissa n. 320tkm. Eli "hieman" vähän ajeltulta tuntuu... Itselläni perälukko reistaili, kun alipaineletku oli irronnut imusarjasta.
                                              Toi 7A- kone on ihan mukava, itse tykkään enemmän kuin tuosta A6:n kutosesta, ovat toki niin erilaisia ettei edes kannata vertailla.
                                              Vääntöä ei juuri ole, ja kun jotain vähän tapahtuu, on kierroksia oltava ainakin se 5000. Mutta se soundi, etenkin avarammalla putkistolla joka itsellänikin on... :-D

                                              Tuntuu ikään kuin nuortuvan kun hyppää A6:sta coupen puikkoihin...

                                              Comment


                                              • #24
                                                "Harmi vaan, että noita S2 ei saa kovinkaan halvalla ainakaan hyvää.."

                                                S4(vanhinta mallia) tai 200 hinnat on ainakin yleisesti halvempia kuin S2, tekniikaltaan aika lähellä S2 ja ainakin mun silmään paremman näköisiäkin. Halvalla ei saa hyvää, eikä aina edes itsensä kipeeks maksamallakaan...

                                                Ja munkin mielestä ennemmin vitos-turbo kuin V6. Meni hiukan OT:ksi jälleen kerran.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
                                                  "Harmi vaan, että noita S2 ei saa kovinkaan halvalla ainakaan hyvää.."

                                                  S4(vanhinta mallia) tai 200 hinnat on ainakin yleisesti halvempia kuin S2, tekniikaltaan aika lähellä S2 ja ainakin mun silmään paremman näköisiäkin. Halvalla ei saa hyvää, eikä aina edes itsensä kipeeks maksamallakaan...

                                                  Ja munkin mielestä ennemmin vitos-turbo kuin V6. Meni hiukan OT:ksi jälleen kerran.
                                                  Miten tuo Turbotettu tekniikka ja voimansiirto kestää ajan hammasta. Onko nuo S paljon kalliimpia ylläpitää jos vertaa sitten vapaastin hengittävää tai sitten G60?
                                                  Tuossa omassanikin on tuo ahtimen huolto kriittistä ja kallistakin. Osat ovat halpoja ja niitä löytyy Laitilasta yllinkyllin.
                                                  Nuo S4 rupesivat kyllä kiinnostamaan koska ne ovat saman hintaisia kun nuo Coupet.
                                                  Saataisiko tähän keskusteluun vertailua Corradon ja saman tehoisten Audin ylläpidon kanssa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllä ässät kestää ihan siinä missä muutkin. Ylläpito on tietysti taas pykälän kalliimpaa "s-lisän" takia. Eli uniikit osat mitä muissa malleissa on, maksavat. Tosin jos liityt clubiin, niin jäsenetuihin kuuluu osat saksan hinnoilla Kalskeen Tepon kautta. Mut yleisesti ottaen mitä erikoisempiin audeihin mennään, sitä kalliimpaa on kaikki. Eli jos ylläpitokulut kiristää päätä, niin kannattaa pysyä kaukana ässistä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      S4 100 korissa on vaan huomattavasti paljon "aikuisempi" käyttis kuin coupet. Tietysti S2 on hurjan paljon kalliimpi ja kivempi kuin V koneelliset vaparit.
                                                      Itse tykästyin V6 ,enkä siitä luovu. Luulen myös, että tuossa omassa on yllinkyllin pulssia kyykyttämään hiukan piristettyä vitosturboakin, mutta se on taas toinen tarina. =)

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X