Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.6 ALZ, päästöt pielessä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.6 ALZ, päästöt pielessä.

    Elikkäs, potilaana 1.6 Audi A4 B6 ALZ moottorilla. Päästöt on kaikki taivaissa paitsi happi. Vaihdettua osaa, termostaatti, lämpötila anturi, lamdat, Jakopää varmasti kohillaan, katti (ei tarvike), putki ei vuoda, imusarja käytetty irti, vaihdettu tiivisteet, ja kaikki alipaine letkut vaihdettu, ja tarkistettu että ovat kiinni, tulpat, puola, tulpanjohdot, ja kaikki ovat OEM osia, myös puristukset mitattu ja nekin näyttää tasaista 11. Auto silti savuttaa, ja paisarissa ei neste lämpiä, saa pitkän ajonkin jälkeen työntää sormet nesteeseen, ja ei varmasti polta näppejään. Vikakoodeja ei luonnollisesti anna, suuttimetkin kokeiltu varmasti toimivasta autosta, ei vaikutusta. Suuttimien piuhat vaihdettu, ja luonnollisesti tarkistettu. Maffi vaihdettu myös, ja OEM, kokeiltu myös toisesta autosta maffia ja ei vaikutusta. Vikavaloja ei pala luonnollisesti, välillä herjasi EGR säätöero (katkonainen) koodia, mutta sekin hävisi nollaamalla, ja silläkään ei vaikutusta savutukseen. Lisätään vielä, että kylmänä auto toimii ilman savutusta hetken, mutta lämmetessään on tienoo valkoinen. Nyt loppuu itseltä ideat. Voiko EGR hajota ilman vikakoodeja, ja jos sen vaihtaa niin pitääkö se sopeuttaa jotenkin? Kiitoksia paljon mahdollisista vastauksista.

    #2
    Saako ne päästöarvot tähän, niin helpompi arvuutella?

    Comment


    • #3
      Tässä kuvassa:
      Viimeksi muokannut Killeri; 22.2.2023, 13:18. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

      Comment


      • #4
        Jäännöshappea sen verran, että olisiko alipainevuoto jossakin? Liian laiha seos nostaa myös HC:t. Sitten huohotuslinja aiheuttanut ALZ koneissa myös ongelmia: Korvaava breather line: 06B 103 209 N. tai vanhempaan 06B 103 217 AB

        Comment


        • #5
          Se pittää siis alipaine letkut vielä kertaalleen käydä läpi. Tuli äsken taas käynnistettyä, ja ei minkäänlaista savua, ennen kuin pyörii minuutin kaksi, mutta sitten alkaa savutus kun kone alkaa lämpiämään. Lamdan säätöjä katselin, sen mitä delphillä sai ulos, niin pienellä kaasun painalluksella lamdan säätö hyppää -35%, liekkö sitten normaalia? Jännä myös tuo, että ei tosissaan paisarissa nesteet lämpiä, vaikka ylävesiletku kyllä lämpiää, ja puhaltaa lämmintäkin hyvin sisälle.

          Comment


            #6
            Melkeen VCDS:llä pitäisi lukea vikakoodit myös. Delphillä ei välttämättä eihan kaikkea saa ulos. Ei siellä paisarissa kuumaa ole ennen kuin termari sepposen selällään.

            Comment


            • #7
              On luettu myös vcds, mutta silläkään ei tule mitään koodia. Luulisi kuitenkin tunnin maantie ajon jälkeen olevan jo paisarissakin lämmintä.

              Comment


                #8
                Kuulostaa enemmän trollin oireille. Mitä se vie enemmän, öljyä, bensaa vai jäähdytinnestettä? Savutus tarkoittaa sitä, että jotain ylimääräistä siellä palaa ja paljon. Missä tyhjäkäyntiarvot?

                Comment


                • #9
                  Juu, niin.. Elikkäs siis pakokaasu kyllä haisee voimakkaasti bensalle (olisi ollut hyvä mainita jo aloituksessa :D), ja ei edelleenkään vikakoodeja. Tyhjäkäynti 748rpm +-30rpm, että pientä heittoa . Ei vie öljyä, eikä vie jäähdytinnestettä, ja nestekin kirkkaan punaista. Se vaan että se ei lämpene. En ihan täysin ymmärrä noista livedatoista, että mikä on normaalia ja mikä ei, joten pahoittelut siitä (Laittelen huomenna tänne, mitä saan delphillä ulos, ensviikolla käytössä vasta vcds uudestaan). Leimalla annetun p0172 koodin mukaan, on osia ruvettu vaihtamaan ja tutkimaan, ja se koodi kyllä saatiin häviämään, mutta itse vika eli lämmänä tajuton savutus ja päästöt päin mäntyjä ei hävinnyt.

                  Comment


                    #10
                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...6/P0172/000370

                    Ajakaa output testi egr:lle.

                    Comment


                      #11
                      Bensanpaineenkin voisi mitata, jos ei ala selviämään vika. Tarkasta mitä moottorin lämpö näyttää live datasta.

                      Comment

                      Working...
                      X