Elikkäs, potilaana 1.6 Audi A4 B6 ALZ moottorilla. Päästöt on kaikki taivaissa paitsi happi. Vaihdettua osaa, termostaatti, lämpötila anturi, lamdat, Jakopää varmasti kohillaan, katti (ei tarvike), putki ei vuoda, imusarja käytetty irti, vaihdettu tiivisteet, ja kaikki alipaine letkut vaihdettu, ja tarkistettu että ovat kiinni, tulpat, puola, tulpanjohdot, ja kaikki ovat OEM osia, myös puristukset mitattu ja nekin näyttää tasaista 11. Auto silti savuttaa, ja paisarissa ei neste lämpiä, saa pitkän ajonkin jälkeen työntää sormet nesteeseen, ja ei varmasti polta näppejään. Vikakoodeja ei luonnollisesti anna, suuttimetkin kokeiltu varmasti toimivasta autosta, ei vaikutusta. Suuttimien piuhat vaihdettu, ja luonnollisesti tarkistettu. Maffi vaihdettu myös, ja OEM, kokeiltu myös toisesta autosta maffia ja ei vaikutusta. Vikavaloja ei pala luonnollisesti, välillä herjasi EGR säätöero (katkonainen) koodia, mutta sekin hävisi nollaamalla, ja silläkään ei vaikutusta savutukseen. Lisätään vielä, että kylmänä auto toimii ilman savutusta hetken, mutta lämmetessään on tienoo valkoinen. Nyt loppuu itseltä ideat. Voiko EGR hajota ilman vikakoodeja, ja jos sen vaihtaa niin pitääkö se sopeuttaa jotenkin? Kiitoksia paljon mahdollisista vastauksista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.6 ALZ, päästöt pielessä.
Collapse
X
-
Se pittää siis alipaine letkut vielä kertaalleen käydä läpi. Tuli äsken taas käynnistettyä, ja ei minkäänlaista savua, ennen kuin pyörii minuutin kaksi, mutta sitten alkaa savutus kun kone alkaa lämpiämään. Lamdan säätöjä katselin, sen mitä delphillä sai ulos, niin pienellä kaasun painalluksella lamdan säätö hyppää -35%, liekkö sitten normaalia? Jännä myös tuo, että ei tosissaan paisarissa nesteet lämpiä, vaikka ylävesiletku kyllä lämpiää, ja puhaltaa lämmintäkin hyvin sisälle.
Comment
-
Juu, niin.. Elikkäs siis pakokaasu kyllä haisee voimakkaasti bensalle (olisi ollut hyvä mainita jo aloituksessa :D), ja ei edelleenkään vikakoodeja. Tyhjäkäynti 748rpm +-30rpm, että pientä heittoa . Ei vie öljyä, eikä vie jäähdytinnestettä, ja nestekin kirkkaan punaista. Se vaan että se ei lämpene. En ihan täysin ymmärrä noista livedatoista, että mikä on normaalia ja mikä ei, joten pahoittelut siitä (Laittelen huomenna tänne, mitä saan delphillä ulos, ensviikolla käytössä vasta vcds uudestaan). Leimalla annetun p0172 koodin mukaan, on osia ruvettu vaihtamaan ja tutkimaan, ja se koodi kyllä saatiin häviämään, mutta itse vika eli lämmänä tajuton savutus ja päästöt päin mäntyjä ei hävinnyt.
Comment
-
Comment