Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 nokka-akselit / ketjun jako

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 nokka-akselit / ketjun jako

    Moikka,

    Tilanne se, että ostin Audi a4 b6 1.8t avj koneella olevan vehkeen ja alle 7 päivää ostosta kone porsi. >Käynnistin pihassa ja noin puoli sekuntia kuului rahina ja sitten ei enää startannut. Puristukset katosi. Avasin venttiilikopan ja sieltähän sitten löytyi nokka-akselit täysin kuluneena, (rattaat) toisesta yksi hammas poikki. Mitä mieltä, onkohan syytä avata kansi ja tarkistaa venttiilit vai olisiko hyvä tuuri, että "pelkästään" nokka-akselit+kiristin rempalla menisi?


    #2
    Tulpanrei'istä nyt vähintään kurkata jonkun periskoopin kanssa. Kyllä se venttiilivaurion todennäköisyys aika lailla sataa prosenttia lähestyy tuollaisessa tapauksessa jos ei puristuksiakaan ole.

    Comment


      #3
      Puristuksen hukuttua saat nostaa hatun pois. Se saattaa olla korjattavissa ja todennäköisesti alakertaan ei ole pakko puuttua. Vaihtokansi on ihan validi vaihtoehto. Nykyinen tulee tarvitsemaan venttiilejä x kpl, uudet ohjurit, tiivisteet ja ketjun kiristimineen, sekä ketjulle uudet pyörät.

      Comment


        #4
        Sit toisaalta sen vaihtokannen pako-ohjurit on kuitenkin loppu ja olis aika hölmöä laittaa se paikoillen vanhoilla ohjureiden kumeilla, niin samalla vaivalla ehjää vanhan. Jostain ebaystä saattais löytää valmiiksi huolletun sopivaan rahaan.

        Comment


        • #5
          Kyllä tässä on koetuksella omat taidot. Huikea projekti näin ekaksi. 20e räikkäsarja jo ostettuna ja siitäkin 10mm hylsy hukkui... Ei muutakuin koneremppaan!.

          Comment


            #6
            10mm hylsy on aina hukassa.

            Comment

            Working...
            X