Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötköongelmia: öljynsyönti sekä tyhjäkäynti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mulla oli samoja ongelmia vaikki isv oli kunnossa. säädin sytytyksen ja vähän ruuvasin läppärungossa eteenpäin olevaa ruuvia niin alko pelata.

    Löytyis muuten umpio ja takaoven kahva sopuhintaan 30e. soita jos kiinnostaa 0407324495

    Comment


    • #32
      hmm, kyllä motonet noita kahvoja tietääkseni myö?

      Comment


      • #33
        Ulkokahvoja kyllä. Olin varmaan ainoa, joka jostain syystä luuli kyse olevan sisäkahvasta.

        Comment


        • #34
          Oli tänään sitten hieman pakkasta ja alkoi kuskin oven ulkokahva jumittamaan, käytin hieman puristusvoimaa ja *naps*. Se pirun vipu katkes. Nyt availen kuskin oven sitten apurin puolelta sisään kömpimällä, ärr... Remppaajaukolle soitin niin se hommaa mulle uudet kahvat sitten eteen ja taakse. Ei oo enää rahasta kiinni, auto vaan pitää saada kuntoon. Yli 100km sahaa päivässä duunimatkoja niin auton täytyy olla kunnossa.

          Comment


          • #35
            Taisivat typ33 -mallin teräksiset olla hieman kestävämmät kuin uudemmat, tarvikeliikkeissä myytävästä kiinalaisesta roskasta puhumattakaan. Jos hyvä tunko ja teräshilut on olemassa, muutamia Audi/VW kahvoja olen risteyttänyt menestyksellä, tuossa vanhemman satkun runkoon istutettu volkkarin hilut, kiinni kädin ovessa.

            Comment


            • #36
              Nyt on motonetistä haettu ovenkahva (12,90eur) ja kannenkopan tiiviste vaihdettu. Pitänee seurata tuota öljyn katoamista... Mutta, se tyhjäkäyntipumppu sekä siinä heti alapuolella oleva letkuhässäkkä - joka on halkipoikki - pitäis kyllä vaihtaa. Mistä nämä saisi ostettua? Vai löytyisikö joltain ehjänä edes jompikumpi?

              Comment


              • #37
                Eilen tilasin varaosahaun kautta alkuperäisellä osanumerolla mainitun tyhjäkäyntipumpun ja nyt se odottelee MH:ssa hakijaansa. Rakkaalla lapsella on monta nimeä ja ne pitää melkein tietää kaikki: varaosahaku tuntee moisen kilkkeen nimellä "lisäilmaluisti". Se "mustekala" on melkein varaosatiskin paikka.

                Pitäisiköhän johonkin kerätä luettelo, monellako nimellä ISV tunnetaan ja sitten vielä saman osan vieraskieliset muunnokset.

                Comment


                • #38
                  Tuo lisäilmaluisti hieman temppuilee urkissa, pitää lämmintä konetta käynnistettäessä kierroksia minuutin verran korkealla. Onko ohjainlaitteessa jokin aikavakio vai tutkaileeko vain koneen lämpötilaa? Niin onhan siinä ohjainlaite...

                  Comment


                  • #39
                    Tuon sivun mittausohjeen mukaan kyllä sinne ohjainboksille aika monta muutakin parametria syötetään.

                    Comment


                    • #40
                      Lisäilmaluisti ja ISV on kaksi eri asiaa.

                      Tässä lisäilmaluistin (auxilary air valve) kuva:
                      http://www.thesaabsite.com/shop/cati...ve-9313909.jpg
                      http://mercedes.pcz.pl/coupe/c123/silnik/aux_air.gif

                      Tämä ei toimi pulssisuhteella vaan siinä lämmitetään bi-metalli liuskaa sähköllä. Pitäisi kaiketi olla ilma tiivis lämmettyään "tappiin".

                      Comment


                      • #41
                        Lisäilmaluisti vasta hölmön oloinen keksintö onkin tuon kuvan perusteella.

                        Comment


                        • #42
                          Jep, ja mikä tätä lisäilmaluistia ohjaa?

                          Comment


                          • #43
                            Ei sitä mikään minun tietääkseni ohjaa vaan sitä lämmitetään kokoajan ihan niinkuin ohjauspaineensäädintäkin.

                            Comment


                            • #44
                              Kyllä se orkkis osanumerohaku tuottaa osan nimeltä lisäilmaluisti. Tuon osan numerosta puuttuu yksi kolmonen välistä. Rakkaalla lapsella on monta nimeä joista kaikki eivät ole edes oikein.

                              Comment


                              • #45
                                Pitäishän sen joku tieto saada siitä onko kone kylmä vai lämmin, miten muuten osaa pitää nopeaa tyhjäkäyntiä kauemmin kylmänä?

                                Comment


                                • #46
                                  Saa sen tiedon manuaalisesti eli sijoitus paikan mukaan. Lämmin kone=lämin lisäilmaluisti. Se on uskomattoman hitek laite.

                                  Voihan jossain "hienommassa" k-jetissä olla joku ohjauskin, mutta näin ihan karvahattu mallissa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    KU- ja KV -koneissa ainakin on kanteen menevän letkumuhvin alla anturi, joka käsittääkseni antaa signaalin ohjausyksikölle. Kylmänä anturi vaikuttaa käyntiin vain hieman, mutta jos anturin irrottaa hieman lämmenneestä koneesta, tyhjäkäynti notkahtaa jonnekin viiteensataan. Jos haluaa tyhjäkäynnin takaisin, pitää tehdä sama kuin irrotettaessa ISV:n liitin, eli bootata kone.
                                    BTDT: veemäinen anturivika, jos ei yhtään tiedä mistä hakea vikaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Öö mikä osanumero on sillä "mustekalalla"? Näin sen lukevan siinä kun viime kesänä otin irti vaan en numeroa talteen ottanut tyhmyyksissäni.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Nostetaan tätä vähän... Tein hieman keväthuoltoa tuossa. vaihdoin virranjakajan hilut sekä ilmanputsarin joka oli ihmeellisesti kastunut öljystä alareunastaan... Noo, kuitenkin suurin ongelma on nyt se "mustekala" joka on nyt sitten halki kannenkopan kohdalta ja räkii öljyä siihen koneen päälle. Tyhjäkäynti tietysti heijaa tämän vuodon ansiosta. Mistä ihmeestä saisin tämmöisen uuden kuminpalasen? Ei pitäisi hirveen kallis olla. ISV:n kanssa nyt tulen vielä toimeen, en rupee 50eur maksamaan jostain vanhasta romuosasta. Ja onko kuinka hälyyttävää kun ohjaustehostimen pumppu pitää aika pahankuuloista rahinaa hetken päästä käynnistyksestä? Ihankuin se olisi täynnä hiekkaa... Sekin on vaihdettu "uuteen" vuosi sitten, hittolainen jos nyt jo laukeaa. Ei vuoda kuitenkaan.

                                        Comment


                                        • #50
                                          "Ja onko kuinka hälyyttävää kun ohjaustehostimen pumppu pitää aika pahankuuloista rahinaa hetken päästä käynnistyksestä? Ihankuin se olisi täynnä hiekkaa... "


                                          Onko oikeat ohjaustehostimen nesteet sisällä ja niitä oikea määrä?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nesteet on maksimissa ja täältä saatujen ohjeiden mukaan on litkua hankittu motonetistä. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä. Sen ääntelyn huomasin muutama kuukausi sitten ja se alkoi ihan tyhjästä. Ja se möykkä tosiaan sitten loppuukin kun ajelee jonkin matkaa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ainakin oma vuosimallin -89 Audi on nirso ja vaatii VAG:n omaa "vihreää kultaa" ohjaustehostimen nesteeksi. Olen kuullut, että tiivisteitä on lennellyt ainakin joistain Transporttereista, kun sisään on kaadettu jotain 'normilitkua'.

                                              Nimitys "vihreä kulta" tulee ilmeisimmin kyseisen hydraulinesteen tyyriistä litrahinnasta.

                                              EDIT: Mutta olisikohan pumpun akselin laakerointi mennyt väljäksi esimerkiksi liian kireälle tiukatun hihnan takia?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Motonetissä ja muissa varaosatiskeillä myytävä Febin M6162 tai S6161 on "vihreää kultaa" eli G002000:sta. Se on vain VAG:n pullon sijaan pullotettu Febin pulloon.

                                                Mitään muuta sinne ei todella saa laittaa, kuin mainittuja.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jossakin vaiheessa viime vuonna pumppu vielä piti ääntä ja nestetaso aleni. Hain Febin vihreää tarvikekaupasta ja sitä meni yllättävän paljon -en tiedä mihin. Pumpun äänikin kyllä hiljeni. Sitten lisäsin Fortén tehostimen tiivistysaineen ja sen jälkeen ei nestettä ole tarvinnut lisätä niin paljoa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Juurikin tuota FEBiä on kiertämässä. Vaan onko mitään apuja olemassa tuohon mustekalaan? Vai otanko vain irti ja vedän teippirullallisen siihen ympärille... :)

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X