Eli oireena oli se, että kun auto ajettu lämpimäksi ja annetaan käydä hetki tyhjäkäyntiä alkaa venttiilikoneisto kalkattamaan. Kylmänä tuota kyseistä kalinaa ei juuri kuulu. Onko vika nyt sitten niissä venttiilikoppien alta löytyvissä venttiileissä vai siellä imusarjan alla olevissa? Selailin aikaisempia keskusteluja kyseisestä aiheesta, mutta en ilmeisesti ymmärtänyt asiaa tai en osannut etsiä aivan yksiselitteistä vastausta kyseiseen ongelmaan. Tai menin ehkä sekaisin näistä venttiileistä käytettyjen erilaisten termien kanssa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
vielä 2.6 V6 öljynpaineventtiileistä
Collapse
X
-
ajmAvainsanat: Ei mitään
-
Molemmat vaikuttavat napsutukseen:
- Jos naputtaa lämpimänä ajon jälkeen -> kansissa olevat paineenrajoitusventtiilit
- Jos naputtaa heti käynnityksen jälkeen mutta häviää ajon jälkeen -> imusarjan alla olevat yksisuuntaventtiilit
Jos molemmat rikki niin voi tehdä mitä vaan...Kansissa olevista venttiileistä kannattaa lähteä kun ne on helppo vaihtaa.
-
ajm
-
158tkm.. vaihdettu: nostimet, kansissa olevat paineenrajoitusventtiilit, venttiilinvarren kumit. ainoa mikä on vaihtamatta on imusarjan alla sijaitseva.. kai sekin jossain vaiheessa vielä pitää kokeilla..
--> ei vaikutusta kalkattaa kylmänä, lämpimänä, ajossa..eli siis koko ajan.. lämpimänä tyhjäkäynnillä voi pieneksi hetkeksi hävitä, mutta viimeistään n. 1min jälkeen takas.. ikävää.
Kuulostaa ihan lopun alulta, mutta keinot vähissä.
Comment
-
Mulla 180tkm lasissa. Ei ennen remonttia rallattanu kuin pikkasen kännistyksen yhteydessä. Rempan jälkeen ei kuulu yhtään mitään (VAG suodin päällä...:))
Ja ei Veli-Matilla ole paljon vaihtoehtoja enää jäljellä. Jos lohkon venttiilit on lopussa/jumissa ne voivat tod.näk. alentaa kannen painetta alle sen 2.7 barin joka sitten johtaa nostimien välysten kasvamiseen ja sitä kautta naputukseen. MUTU
Comment
-
leppänen
Comment
Comment