Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH käynti lämpötila?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH käynti lämpötila?

    eli oman pelin lämmöt vaihtelevat aika rajusti ajossa n. 70-80 ja paikallaan tai kaupungissa liki sata.. eli missä vaiheessa teillä lähtee flektit pyörii ja pysyykö omananne tasaisessa lämpötilassa? riippuen ajosta..

  • #2
    Mulla ollu kans aika samoissa noi lämmöt. Vaihdoin kerran flektin anturin mutta ei auttanut mitään. Flektin pitäis alkaa pyöriin 95 tai 105 asteessa en muista kummassa.
    Epäilen että omassa on mittarissa vähän heittoa, mulla toi mittari pätkiikin välillä, pitäs kai vaihtaa se mittarin anturi.

    Comment


    • #3
      95 astetta on ykkösnopeuden kytkentälämpötila. 100 asteen hujakoilla saa mittari näyttää ennen kuin lähtee flekti pyörimään.

      Comment


      • #4
        Mulle 200tkm:n huollossa vaihdettiin myös vesipumpun lisäksi termostaatti, seurauksena
        juuri nuo lämpötilat ajossa 70-80 astetta, paikallaan ollessa nousee normaaliin lämpötilaan
        n. 100 astetta. Kyseisestä asiasta on juttua korjauskäsikirjassa( technical bulletin), vanha termostaatti pitäisi korvata RST-termostaatilla nro 078121113F( nykyään yleisin käytössä oleva). Flektin käynnistys/poismenolämpötilat: 1. flekti päälle 92-97, pois 84-91. 2. flekti päälle 99-105, pois 91-98.

        Comment


        • #5
          Itellä on myös lämmöt tuossa kulkineessa matkaajossa 80 hujakoilla.

          Mutta missä vika kun ei flekti pyöri vaikka on uusi anturi. liittimestä kun yhistää nastat niin molemmat nopeudet pelaa, vaihdoin myös koneen taakse tulevan 1-napaisen valkoisen lämpöanturin niin ei vaikutusta mittarin näyttöön.

          Kokeilin niin ei vielä 115 asteessa lähteny flekti hurraamaan


          Uusi termari odottaa vaihtoa jos sillä sais matkalämmöt siihen 90 korville.
          On muuten alkuperäinen ja rosterin mutta numeroita sen kummemin kahtonu.

          Comment


          • #6
            Mulla on kans vähän samoja ongelmia kun teillä. Auto a6 c4 95 2.8 AHH. Auto ei lämpene kunnolla. Kaupunkiajossa kone lämpenee 90 asteeseen, mutta maantiellä lämmöt laskevat noin 80-85 asteeseen. Olen vaihtanut molemmat lämpötilaanturit ja termostaatin. Vesipumppu on vaihdettu 8 tkm sitten. Olen myös pessyt jäähdytysjärjestelmän.

            Pahvin kun laittaa keulalle niin lämmöt pysyy vähän paremmin ylhäälllä. Luulis kuitenkin että lämmöt pysyisivät 90 asteessa kun ulkona on +5 ja pahvi keulalla.

            Miten teillä on lämmöt nyt kun alkaa olemaan jo pieniä pakkasia? Löytyykö neuvoja?

            Comment


            • #7
              Eikö kellään ole mitään ehdotuksia?

              Comment


              • #8
                Ilmeisesti uudet termostaatit toimivat juuri noin eli väärin. Vielä voisi vanhan termostaatin aukeamisen kattilassa testata ja ostaa vielä uusi termostaatti ( erimerkkinen) vertailuun. Alunperin omassa autossa lämmöt nousivat erittäin nopeasti, kilometri ajoa ja lämmöt 90 astetta. Tämä saattoi kuumissa olosuhteissa aiheuttaa kiehumista, mutta ei siis täällä Suomessa. Eri mallien termostaatteja voisi tietysti mittailla, jos joku isompi lämpöarvoinen termostaatti löytyisi.

                Comment


                • #9
                  Etka/muu:
                  078121113F 87C (AAH/useita)
                  - tällä sen pitäisi toimia oikein !





                  078121113G 92C AUDI useita...
                  - hieman kuuma
                  http://www.autohausaz.com/audi-auto-...placement.html

                  Wahler termari 90C (volvo useita)
                  en tiedä sopiiko edes mekaanisesti
                  90 degree thermostat
                  93-97 850 model, 960, S/V/C 70, S/V 90, S/V 40, S60/V70 turbo 01, S60/V70 non-turbo 01-02. Includes gasket.
                  http://www.skandix.de/de/fahrzeug-te...-90-c/1005551/


                  kuva1 tiiviste erilainen
                  kuva 2


                  Volvomallit, missä käytetty ko. wahlerin termaria
                  http://www.eeuroparts.com/Main/PartD...aspx?id=271664

                  Bilteman katalogi:
                  http://www.biltema.fi/osteri/data/taulukot/term.pdf

                  Motonet haut termareista (esimerkkinä 87C)
                  http://www.motonet.fi/web/guest/vara...ti%2087%C2%B0C
                  Viimeksi muokannut Tommy200rs; 17.8.2010, 14:52.

                  Comment


                  • #10
                    Ameriikan asteiden konversiot:
                    87C ~188,6F
                    88C ~190F
                    89C ~192F
                    90C ~194F

                    Hieman kuumemman Stantin termarin tehdasspeksit:
                    http://stant.mycarparts.com/products/452 tuotenumerolla #14099
                    http://www.stant.com/brochure.cfm?br...ocation_id=168

                    Stant 88C termarin vaihtokelpoisuudet stantin mukaan:
                    - lienee eräänlainen hyvä "Kanada-termari"

                    Part Number/Manufacturer/Notes
                    32519/CARQUEST/Primary Interchange
                    3129/CST/Primary Interchange
                    4099/CST/Primary Interchange
                    7295-185/CST/Primary Interchange
                    33069/Gates/Primary Interchange *) löytyy gates ecatalog :sta
                    33069/Gates Canada/Primary Interchange *) löytyy gates ecatalog :sta
                    295-185/Motorad/Primary Interchange
                    33069/NAPA Canada/Primary Interchange
                    216/NAPA/Primary Interchange
                    32519/Stant Private Label/Primary Interchange
                    J0261073/Chrysler/Primary Interchange
                    078121113G/Volkswagen/Primary Interchange
                    14099/Stant Master/Stant-Boxed
                    14099/Stant-Boxed/Primary Interchange

                    88C termari 100 C4 koppaan stant merkkisenä
                    FITS (ENGINE/CHASSIS)
                    # 1994: CS; 6Cyl 2.8L GAS, FI, VIN "K", AAH;
                    http://www.car-stuff.com/store/?Ne=2...294963371+5898
                    http://www.rockauto.com/catalog/x,ca...HF%255D%2BDOHC
                    hintahaitarit:
                    http://www.thefind.com/search?query=...at+stant+14099

                    ja googlella 14099
                    http://www.google.fi/#hl=fi&q=stant-...1ad9ab8150291d

                    edit:
                    piti tehdä pikavertailua lähikaupan valikoimista ja löytyi seuraava
                    Motonet termari Bemariin 11.90eur
                    Hans Pries topran
                    500 543 885
                    11537 511 580
                    made in brazil 88C
                    Termostaatti 88°C BMW M40 30-6212 316/318 E36 91->94 88° (ei td) [1991 - 1994]
                    Termostaatti 88°C BMW M40 30-6212 E34 518 ->94 88° [1988 - 1994]
                    Termostaatti 88°C BMW M40 30-6212 316-320.4 8.88->90 88° [1988 - 1990]

                    Motonet #30-6212 http://www.google.fi/#hl=fi&q=motone...1ad9ab8150291d

                    Tutkikaa ja verratkaa itse. Termarien ylempi tiivistysalue on molemmissa samanlainen (wahler 66.6mm vrt 66.8) , mutta ns. alempi sulkulautanen on wahlerissa hieman alempana ja halkaisija suurempi (wahler 36.7mm vrt 35mm). Myös jousivoima alalautasessa reilusti suurempi wahlerissa.
                    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.8.2010, 10:29.

                    Comment


                    • #11
                      Pohdintaa

                      Itsekkin tuossa kummastelin samaa asiaa.. Pidempään ongelmana oli vuotava termostaatti.. Ei meinannut auto lämmetä kovin hätäkkään. Nyt kävin sit hakemassa motonetin termarin..(itseasiassa jo puolivuotta sitten)Nyt lämmöt nousevat huomattavasti nopeammin tuonne 90 tyhjäkäynnilläkin. Mutta ajossa sit tippuvat 70-80 pintaan. Jäähdytysjärjestelmä tuli tuossa sivussa huuhdottua puhtaaksikin.. Mutta eipä tuo näyttänyt vielä pelastavan. Onko kenelläkään nyt tuolle koneeelle käytössä termostaattia joka pitäisi lämmöt jatkuvasti 80 asteesssa?
                      Voisikohan asian taustoilla olla kokonaan puuttuva pohjapanssari? Nimittäin tuossa laitteessa sitä ei minun omistusaikana ole ollut..
                      Viimeksi muokannut Iitti; 24.8.2010, 10:42.

                      Comment


                        #12
                        Ei se pohjapanssari pelasta, btdt. Yksi mihin on tullut törmättyä aikain saatossa tällä forumilla, on se, että anturi mittarille on aika arka ajoviimalle, rupeaa jo näillä alle 20C keleillä näyttämään mitä sattuu.

                        Sitä tosiasiaa tuo anturin lisäeristäminen ei poista, että omassa AAH koneisessa ei tarkene yli -15C pakkasessa, termari odottaa vaihtoa, ja sitä, että saan urssin ulos tallista ja leimaan ;)

                        Comment


                        • #13
                          Hyvältähän tuo oma tilanne kuulostaa tuohon verraten.. Tuota jäähdytys järjestelmää katsellessa vaikuttaisi, ettei tuo lämpöanturi kovin pahassa paikassa olisi.. Ei tuolla koneen takana aivan älytöntä viimaa kumminkaan pitäisi olla.. http://12v.org/engine/index.php?section=cl&view=cool Mutta silti hämmentää et aika alas ajossa lämmöt putoaa.. Toisaalta hyvä et kylmänä pysyy, mutta pitäisi tuolla hyötysuhteella auton pysyä lämpimänä talvellakin ;)
                          Viimeksi muokannut Iitti; 30.8.2010, 09:56.

                          Comment


                          • #14
                            Juuri vaihdoin multivika-anturin niin heräsi mittarikin henkiin. Näyttää ajossa n. 82-83. Ainakin muutaman asteen pakkasella tarkenee, tulikuumaa puhaltaa.

                            Muutama tuhat km sitten vaihdettu jakohihnan kanssa vesipumppu ja termari, alkuperäisiä osia Pörhöltä.

                            Comment

                            Working...
                            X