eli oman pelin lämmöt vaihtelevat aika rajusti ajossa n. 70-80 ja paikallaan tai kaupungissa liki sata.. eli missä vaiheessa teillä lähtee flektit pyörii ja pysyykö omananne tasaisessa lämpötilassa? riippuen ajosta..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAH käynti lämpötila?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Mulla ollu kans aika samoissa noi lämmöt. Vaihdoin kerran flektin anturin mutta ei auttanut mitään. Flektin pitäis alkaa pyöriin 95 tai 105 asteessa en muista kummassa.
Epäilen että omassa on mittarissa vähän heittoa, mulla toi mittari pätkiikin välillä, pitäs kai vaihtaa se mittarin anturi.
-
Mulle 200tkm:n huollossa vaihdettiin myös vesipumpun lisäksi termostaatti, seurauksena
juuri nuo lämpötilat ajossa 70-80 astetta, paikallaan ollessa nousee normaaliin lämpötilaan
n. 100 astetta. Kyseisestä asiasta on juttua korjauskäsikirjassa( technical bulletin), vanha termostaatti pitäisi korvata RST-termostaatilla nro 078121113F( nykyään yleisin käytössä oleva). Flektin käynnistys/poismenolämpötilat: 1. flekti päälle 92-97, pois 84-91. 2. flekti päälle 99-105, pois 91-98.
Comment
-
Itellä on myös lämmöt tuossa kulkineessa matkaajossa 80 hujakoilla.
Mutta missä vika kun ei flekti pyöri vaikka on uusi anturi. liittimestä kun yhistää nastat niin molemmat nopeudet pelaa, vaihdoin myös koneen taakse tulevan 1-napaisen valkoisen lämpöanturin niin ei vaikutusta mittarin näyttöön.
Kokeilin niin ei vielä 115 asteessa lähteny flekti hurraamaan
Uusi termari odottaa vaihtoa jos sillä sais matkalämmöt siihen 90 korville.
On muuten alkuperäinen ja rosterin mutta numeroita sen kummemin kahtonu.
Comment
-
Mulla on kans vähän samoja ongelmia kun teillä. Auto a6 c4 95 2.8 AHH. Auto ei lämpene kunnolla. Kaupunkiajossa kone lämpenee 90 asteeseen, mutta maantiellä lämmöt laskevat noin 80-85 asteeseen. Olen vaihtanut molemmat lämpötilaanturit ja termostaatin. Vesipumppu on vaihdettu 8 tkm sitten. Olen myös pessyt jäähdytysjärjestelmän.
Pahvin kun laittaa keulalle niin lämmöt pysyy vähän paremmin ylhäälllä. Luulis kuitenkin että lämmöt pysyisivät 90 asteessa kun ulkona on +5 ja pahvi keulalla.
Miten teillä on lämmöt nyt kun alkaa olemaan jo pieniä pakkasia? Löytyykö neuvoja?
Comment
-
Ilmeisesti uudet termostaatit toimivat juuri noin eli väärin. Vielä voisi vanhan termostaatin aukeamisen kattilassa testata ja ostaa vielä uusi termostaatti ( erimerkkinen) vertailuun. Alunperin omassa autossa lämmöt nousivat erittäin nopeasti, kilometri ajoa ja lämmöt 90 astetta. Tämä saattoi kuumissa olosuhteissa aiheuttaa kiehumista, mutta ei siis täällä Suomessa. Eri mallien termostaatteja voisi tietysti mittailla, jos joku isompi lämpöarvoinen termostaatti löytyisi.
Comment
-
Etka/muu:
078121113F 87C (AAH/useita)
- tällä sen pitäisi toimia oikein !
078121113G 92C AUDI useita...
- hieman kuuma
http://www.autohausaz.com/audi-auto-...placement.html
Wahler termari 90C (volvo useita)
en tiedä sopiiko edes mekaanisesti
90 degree thermostat
93-97 850 model, 960, S/V/C 70, S/V 90, S/V 40, S60/V70 turbo 01, S60/V70 non-turbo 01-02. Includes gasket.
http://www.skandix.de/de/fahrzeug-te...-90-c/1005551/
kuva1 tiiviste erilainen
kuva 2
Volvomallit, missä käytetty ko. wahlerin termaria
http://www.eeuroparts.com/Main/PartD...aspx?id=271664
Bilteman katalogi:
http://www.biltema.fi/osteri/data/taulukot/term.pdf
Motonet haut termareista (esimerkkinä 87C)
http://www.motonet.fi/web/guest/vara...ti%2087%C2%B0CViimeksi muokannut Tommy200rs; 17.8.2010, 14:52.
Comment
-
Ameriikan asteiden konversiot:
87C ~188,6F
88C ~190F
89C ~192F
90C ~194F
Hieman kuumemman Stantin termarin tehdasspeksit:
http://stant.mycarparts.com/products/452 tuotenumerolla #14099
http://www.stant.com/brochure.cfm?br...ocation_id=168
Stant 88C termarin vaihtokelpoisuudet stantin mukaan:
- lienee eräänlainen hyvä "Kanada-termari"
Part Number/Manufacturer/Notes
32519/CARQUEST/Primary Interchange
3129/CST/Primary Interchange
4099/CST/Primary Interchange
7295-185/CST/Primary Interchange
33069/Gates/Primary Interchange *) löytyy gates ecatalog :sta
33069/Gates Canada/Primary Interchange *) löytyy gates ecatalog :sta
295-185/Motorad/Primary Interchange
33069/NAPA Canada/Primary Interchange
216/NAPA/Primary Interchange
32519/Stant Private Label/Primary Interchange
J0261073/Chrysler/Primary Interchange
078121113G/Volkswagen/Primary Interchange
14099/Stant Master/Stant-Boxed
14099/Stant-Boxed/Primary Interchange
88C termari 100 C4 koppaan stant merkkisenä
FITS (ENGINE/CHASSIS)
# 1994: CS; 6Cyl 2.8L GAS, FI, VIN "K", AAH;
http://www.car-stuff.com/store/?Ne=2...294963371+5898
http://www.rockauto.com/catalog/x,ca...HF%255D%2BDOHC
hintahaitarit:
http://www.thefind.com/search?query=...at+stant+14099
ja googlella 14099
http://www.google.fi/#hl=fi&q=stant-...1ad9ab8150291d
edit:
piti tehdä pikavertailua lähikaupan valikoimista ja löytyi seuraava
Motonet termari Bemariin 11.90eur
Hans Pries topran
500 543 885
11537 511 580
made in brazil 88C
Termostaatti 88°C BMW M40 30-6212 316/318 E36 91->94 88° (ei td) [1991 - 1994]
Termostaatti 88°C BMW M40 30-6212 E34 518 ->94 88° [1988 - 1994]
Termostaatti 88°C BMW M40 30-6212 316-320.4 8.88->90 88° [1988 - 1990]
Motonet #30-6212 http://www.google.fi/#hl=fi&q=motone...1ad9ab8150291d
Tutkikaa ja verratkaa itse. Termarien ylempi tiivistysalue on molemmissa samanlainen (wahler 66.6mm vrt 66.8) , mutta ns. alempi sulkulautanen on wahlerissa hieman alempana ja halkaisija suurempi (wahler 36.7mm vrt 35mm). Myös jousivoima alalautasessa reilusti suurempi wahlerissa.Viimeksi muokannut Tommy200rs; 18.8.2010, 10:29.
Comment
-
Pohdintaa
Itsekkin tuossa kummastelin samaa asiaa.. Pidempään ongelmana oli vuotava termostaatti.. Ei meinannut auto lämmetä kovin hätäkkään. Nyt kävin sit hakemassa motonetin termarin..(itseasiassa jo puolivuotta sitten)Nyt lämmöt nousevat huomattavasti nopeammin tuonne 90 tyhjäkäynnilläkin. Mutta ajossa sit tippuvat 70-80 pintaan. Jäähdytysjärjestelmä tuli tuossa sivussa huuhdottua puhtaaksikin.. Mutta eipä tuo näyttänyt vielä pelastavan. Onko kenelläkään nyt tuolle koneeelle käytössä termostaattia joka pitäisi lämmöt jatkuvasti 80 asteesssa?
Voisikohan asian taustoilla olla kokonaan puuttuva pohjapanssari? Nimittäin tuossa laitteessa sitä ei minun omistusaikana ole ollut..Viimeksi muokannut Iitti; 24.8.2010, 10:42.
Comment
-
Ei se pohjapanssari pelasta, btdt. Yksi mihin on tullut törmättyä aikain saatossa tällä forumilla, on se, että anturi mittarille on aika arka ajoviimalle, rupeaa jo näillä alle 20C keleillä näyttämään mitä sattuu.
Sitä tosiasiaa tuo anturin lisäeristäminen ei poista, että omassa AAH koneisessa ei tarkene yli -15C pakkasessa, termari odottaa vaihtoa, ja sitä, että saan urssin ulos tallista ja leimaan ;)
Comment
-
Hyvältähän tuo oma tilanne kuulostaa tuohon verraten.. Tuota jäähdytys järjestelmää katsellessa vaikuttaisi, ettei tuo lämpöanturi kovin pahassa paikassa olisi.. Ei tuolla koneen takana aivan älytöntä viimaa kumminkaan pitäisi olla.. http://12v.org/engine/index.php?section=cl&view=cool Mutta silti hämmentää et aika alas ajossa lämmöt putoaa.. Toisaalta hyvä et kylmänä pysyy, mutta pitäisi tuolla hyötysuhteella auton pysyä lämpimänä talvellakin ;)Viimeksi muokannut Iitti; 30.8.2010, 09:56.
Comment
Comment