Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Visko rikki (flekti)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Visko rikki (flekti)

    Lämmöt alkoi nousta,kävi 120 asteessa. Huomasin että visko ei pyöri kunnolla.
    Onko jollain kokemusta miten pystyy vaihtamaan ilman keulan huoltoasentoon laittoa.

    On niin ahdas tila ettei sinne mahdu millään väliin.

    Entäs miten sais ilmastoinnin flektin pyörimään, että vois ajaa edes korjaamolle jos en itse voi vaihtaa. Mites sen saa pakko syötettyä päälle?

    Mielestäni hyttiin tuli lämmintä koko ajan joten vesipumppu taitaa olla ehjä.

  • #2
    Nyt on vaihdettu vesipumppu ja termari. Termari (tarvike)osoittautui kuitenkin viaksi.
    Oli jääny kiinni asentoon.

    Vaihdoin termarin ja yllätys sekin oli rikki, ei auennut niin kuin piti. Nyt sit ajellaan ilman termaria ennen kuin saan alkuperäisen kiinni.

    Viskon vaihto ei onnistunut joten joku paja saa tehdä sen.

    ps. toinen kerta kun autostani jää termari kiinni asentoon. Tais olla Opel jossa jäi kans kiinni.

    Comment


    • #3
      Olen samanlaisen moottorin tarviketermarin joutunut palauttamaan kauppaan samasta syystä. Siitä lähtien vain alkuperäisiä ostellut.

      Comment


      • #4
        Vaihdoin viskon tuohon omaan kulkineeseen heti kun sen sain. Pirun kallis ja vaati erikoistyökalun jolla sain pidettyä sen rattaan paikallaan, ei sitä pulttia muuten saa avattua, on muuten tiukassa. Lämmöt ei meinanneet pysyä kurissa risteyksissä yms. paikoissa, sillä se sähköinenkin flekti oli rikki (tai no se toimi, mutta laakeri oli väljä). No sekin meni vaihtoon samalla kertaa.

        Termari kannattaa aina ennen paikalleen laittoa testata. Kokeilen tuota yleensä kuumailmapuhaltimella, termari aukeaa kun hetken aikaa sitä lämmittää, tosin tarkaa aukeamislämpötilaa on vaikea sanoa, mutta ainakin tietää, että se toimii jollain lailla.

        Comment


        • #5
          Mnjoo millainen erikoistyökalu toi tohon menee tai muuta kikkaa jolla sais viskoflektin irtoamaan? Vähä tyhmästi toi on tos v8:s että ei o vastamutteria niinku uudemmis.

          Comment


          • #6
            En tiedä minkänäköinen visko on tuossa autossa, mutta omassa AVF:ssä sai näppärästi pidettyä hihnapyörästä kiinni sellaisella ruuvattavalla metallipantaisella suodatinavaimella.

            Comment

            Working...
            X