Kävi niinkin ikävästi, että entisestä 2.8 30v moottorista katkesi nokkahihna kiihdytyksessä, joten taitaa sisuskalut olla aika muusina. Korista en haluaisi luopua ja hieman 5-pyttyisestä haaveilleena mietin, jospa vaihtaisi VR5 keulille, jos projekti ei olisi mahdottoman kallis. Vaihtokoneen ja -johdot jos Passatista vaihtaisi, niin luulisi melko päittäin menevän kiinni.
Oma autoni on 99.5 5-vaihteinen automaatti quattro. Moottori AQD sähkökaasulla, ohjausyksikkö M3.8.2. Vaihteisto ECB, tasauspyörästö DAJ. Loppuvälitys tässä combossa on lyhyempi 3.889, eikä ymmärtääkseni yleisempi 4.11. Lähde: Transmission
Lukemani mukaan vanhempi 10V 150hp AGZ käyttää M3.8.3 ja 20V 170hp AZX käyttää ME7.1. Koneet on kiinnitetty adapterilla 071 / 022 103 551 A, jonka voisi olettaa mahdollistavan kiinnityksen tämänhetkiseen laatikkoon. Onkohan adapteri myös etuvetoisissa malleissa? Ihanteellisesti vaihtaisin myös manuaaliin, mutta neliveto + manuaali + VR5 tuntuu olevan aika harvinainen, joten parempi varmaan edetä pala kerrallaan näin opiskelujen ohessa.
Onko jomman kumman ecun ohjelmoiminen helpompaa tai lähes mahdotonta ja edellyttäisi standalonea? Keskusteleeko auton oma mittaristo tämän uuden ecun kanssa ja tuleeko immon tai muun kanssa haasteita?
Kritiikki ja neuvot asennuksesta ja vihjeet mahdollisista kriteerit täyttävistä Passateista otetaan kaikki lämpimästi vastaan.
Oma autoni on 99.5 5-vaihteinen automaatti quattro. Moottori AQD sähkökaasulla, ohjausyksikkö M3.8.2. Vaihteisto ECB, tasauspyörästö DAJ. Loppuvälitys tässä combossa on lyhyempi 3.889, eikä ymmärtääkseni yleisempi 4.11. Lähde: Transmission
Lukemani mukaan vanhempi 10V 150hp AGZ käyttää M3.8.3 ja 20V 170hp AZX käyttää ME7.1. Koneet on kiinnitetty adapterilla 071 / 022 103 551 A, jonka voisi olettaa mahdollistavan kiinnityksen tämänhetkiseen laatikkoon. Onkohan adapteri myös etuvetoisissa malleissa? Ihanteellisesti vaihtaisin myös manuaaliin, mutta neliveto + manuaali + VR5 tuntuu olevan aika harvinainen, joten parempi varmaan edetä pala kerrallaan näin opiskelujen ohessa.
Onko jomman kumman ecun ohjelmoiminen helpompaa tai lähes mahdotonta ja edellyttäisi standalonea? Keskusteleeko auton oma mittaristo tämän uuden ecun kanssa ja tuleeko immon tai muun kanssa haasteita?
Kritiikki ja neuvot asennuksesta ja vihjeet mahdollisista kriteerit täyttävistä Passateista otetaan kaikki lämpimästi vastaan.
Comment