Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 VR5 Pohdintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 VR5 Pohdintaa

    Kävi niinkin ikävästi, että entisestä 2.8 30v moottorista katkesi nokkahihna kiihdytyksessä, joten taitaa sisuskalut olla aika muusina. Korista en haluaisi luopua ja hieman 5-pyttyisestä haaveilleena mietin, jospa vaihtaisi VR5 keulille, jos projekti ei olisi mahdottoman kallis. Vaihtokoneen ja -johdot jos Passatista vaihtaisi, niin luulisi melko päittäin menevän kiinni.

    Oma autoni on 99.5 5-vaihteinen automaatti quattro. Moottori AQD sähkökaasulla, ohjausyksikkö M3.8.2. Vaihteisto ECB, tasauspyörästö DAJ. Loppuvälitys tässä combossa on lyhyempi 3.889, eikä ymmärtääkseni yleisempi 4.11. Lähde: Transmission

    Lukemani mukaan vanhempi 10V 150hp AGZ käyttää M3.8.3 ja 20V 170hp AZX käyttää ME7.1. Koneet on kiinnitetty adapterilla 071 / 022 103 551 A, jonka voisi olettaa mahdollistavan kiinnityksen tämänhetkiseen laatikkoon. Onkohan adapteri myös etuvetoisissa malleissa? Ihanteellisesti vaihtaisin myös manuaaliin, mutta neliveto + manuaali + VR5 tuntuu olevan aika harvinainen, joten parempi varmaan edetä pala kerrallaan näin opiskelujen ohessa.

    Onko jomman kumman ecun ohjelmoiminen helpompaa tai lähes mahdotonta ja edellyttäisi standalonea? Keskusteleeko auton oma mittaristo tämän uuden ecun kanssa ja tuleeko immon tai muun kanssa haasteita?

    Kritiikki ja neuvot asennuksesta ja vihjeet mahdollisista kriteerit täyttävistä Passateista otetaan kaikki lämpimästi vastaan.

  • #2
    VR6 12V tai 24V suosiolla. VR5 adapterilla pulttautuu manuaali 01E lootaan. Startti VR5sta/phaetonista. Kuskinpuolen voi 24V kannakoida VR5 öljyjalalla. Toisen puolen tekasee. Käyttää sitä 2.8 30V konetta verrokkina, 193hv ja kun 24V on 204hv. Phaeton tai touareg öljypohja 3.2l VR6sta. vakiokin saattaa istua notsilla vaan ohutta on hitsattavaksi. Helpommin löytääkin, voin heti vinkata jomman kumman. Ja vakiojohtosarjalla vaparina suhtkoht helppo puukottaa B5:seen.

    Comment


      #3
      Ja jos tahtoo 5-koneen niin sitten ihan rivi viis mieluiten ahdettuna. Tälläkin foorumilla on projekti jossa B5:teen asennettiin AAN mutta se vaihdettiin juurikin ahdettuun VR6 pannuun kesken puuhan.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia kommenteista! Turbotus olisi myös aikanaan suunnitelmissa. VR5 kiehtoo VR6 verrattuna äänimaailman ja hieman pienemmän koon takia, niin olisi enemmän tilaa ilmastoinnille ja tietty enemmän bolt-on meininkiä. Tämä tosiaan vain pohdintaa, eikä yksi sylinteri lisää ikinä pahaa tee. Hitsaustaidot olemattomat, niin en uskalla ees ajatella loven tai kannakkeen tekoa ite. Sähköjen helppous taas houkuttelee. Voidaan palata tähän mahikseen, jos innostun lisää.

        Rivi 5 ois hieno. Siinä varmaan mennään vielä pidemmälle customiin osien kanssa. Ei ois huono vaihtoehto, jos budjetti ois vähän riittoisampi, eikä ois ajallisia paineita.

        Comment


          #5
          Jos vaan mahdollista, VR5 oma johtosarja ja ecu mukaan. Ajoneston naittaminen, tai poistaminen, luulisi onnistuvan senkin, kun on saman perheen ecu.

          VR-kone on lyhempilyheten roikkuu vähemmän akselin etupuolella.

          Comment


          • #6
            Ihan vinkkinä koittaisin hankkia koko Passatin jostain, jos vaan mahdollista. Yllättävän paljon swapeissa kaipaa pikkunippeleitä, joita voi hyödyntää purkuautosta.

            Comment


            • #7
              Joo sitä mäkin mietin, että jos sais autot vierekkäin, niin ainoa soveltaminen taitais jäädä sähköpuolelle. Harmi ettei Bentleyt tms. korjausoppaat sisällytä VR5-malleja, mut jonkunlaisen käyttöoppaan löysin vanhemmasta AGZ koneesta: Wayback Machine (archive.org). Tietty jos malttaa, niin toisi ulkomailta osiksi Passatin noilla ominaisuuksilla.

              Comment

              Working...
              X