Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäöljynjäähdyttimen asennus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisäöljynjäähdyttimen asennus?

    Aattelin tossa ennen kesää laittaa autoon öljylle jäähdyttimen, nii saako tohon autoon jotain muutos öljysuodatin jalkoja, mistä vois vetää letkut jäähdyttimelle vai mites se pitäs tehä? autona S3 1.8T.
    Viimeksi muokannut okkim; 29.1.2008, 21:11. Perustelu: Otsikko korjattu

  • #2
    Tohon omaan kotteroon tulee ulostulo öljynjäähdyttimelle tollasella sandwich-laipalla, mikä tulee suodatinjalan ja suodattimen väliin.
    Viimeksi muokannut Teemu M; 29.1.2008, 17:42.

    Comment


    • #3
      jaa jaa, mistäs tommosen sais?

      Comment


      • #4
        Kannattaa muistaa asentaa myös jonkinlainen termostaattinen venttiili sinne väliin, joka on kiinni pakkas keleillä. Jos meinaat ajaa talvella... ;)

        Comment


        • #5
          nii, pitää ny mietii ajeleeko sillä ny talvella.Nii sinnehän voi laittaa esm. termostaatin välin tai sit laittaa ihan vaikka hanan.

          Comment


          • #6
            Noita saa vaikka mistä viriosia myyvästä paikasta, kokeile US-parts, Autoracing ym. Yleensä niissä on mukana termostaatti.

            Comment


            • #7
              Joo tossa mullakin on termostaatti. Toi on ostettu hot carsista.

              Tossa 16V koneessa on vesijäähdytys tossa suodattimen jalassa, ja poistin sen tosta niin jouduin vaihtamaan ton suodattimen jalan keskiputken lyhyempään.

              Comment


              • #8
                Kävin tuolla Hotcarssin sivuilla ja kaiken nälöstä laippaa siellä oli.Eli mikäs sieltä nyt sopii suoraa audiin paikalle, silleen et se alkuperänen vesijäähdytys säilyis.

                Comment


                • #9
                  Moro

                  Kertokaapa minulle minkälainen konkreettinen hyöty tuosta öljynlauhduttimesta saadaan esimerkiksi siinä 300hp tienoilla? Alle sen tehon varmaan ihan turha etes miettiä tuomosia vai? Virtaako se öljy siellä kampikammiossa paremmin kun sitä on jäähdytetty pohjoismaisen kesän +20 lämpimillä keleillä?

                  Ei, tämä ei ole minkäänlainen ärsytys/kettuiluviesti. Kiinnostaa tietämättömänä.

                  Comment


                  • #10
                    Mitä korkeammalle öljyn lämmöt nousevat, sitä ohkasemmaksi se menee. Eli nostetuilla tehoilla kun tehoreserviä käytetään nousee öljyn lämmöt korkeammalle kuin normaalisti ja voitelu heikkenee. Tehtaalla öljynjäähdytys on speksattu jonkinlaiseen käyttöön, mutta yleensä laitetut härvelit näkevät enemmän ja useammin isompaa kenkää, jolloin öljynjäähdytystä on parannettava. Missä tuo raja menee, onkin sitten vaikeammin määritettävä, kun riippuu kuskista ja vireysasteesta.

                    Comment


                    • #11
                      Siinähän se jo tuli. Öljynjäähdyttimen (ja sen termostaatin) tarkoitus on pitää öljy oikean lämpöisenä. Mitä enemmän kone saa kenkää, sen kuumemmaksi öljy menee. Kyllä sen saa kuumalla kesällä vakiomoottorillakin helposti 120 asteiseksi.

                      Comment


                      • #12
                        ja onko tuo optimi se 90 celsius astetta parhaaseen voiteluun vai kuinka?

                        Comment


                        • #13
                          Eikö se riipu aika paljon öljystä kanssa,et eri öljyt voitelee paremmin ku toiset vielä kuumemmissa lämpötiloissa.

                          Comment


                          • #14
                            Onpa noissa 2.2 vapareissa 100kW nousseet öljylämmöt radalla 150 asteeseen ilman öljyjäähdytintä.

                            Ei koskaan tosin niiiin kuumaksi että kuitenkaan varsinaista lauhdutusta olisi tarvinnut. :)

                            Comment


                            • #15
                              150 astetta on kyllä jo aika paljon, sillon normaali öljyllä voitelu on kyllä aika heikkoa.

                              Comment


                              • #16
                                Öljy myösin kuluu eli ns. leikkaantuu nopeammin, jos se pääsee ylikuumentumaan.

                                Comment

                                Working...
                                X