Moro! Neuvoja kaivataan vian hakuun.
Auto on 2011 S5 SB CAKA moottorilla ja siis kipinä hukassa.
Taustaa: Tein autoon jakopääremontin ja jouduin purkamaan moottorin sekä vaihteiston autosta irti, luonnollisesti myös moottorin johtosarjan.
Remontin ajan oli akusta maakenkä irti.
Nyt auto on kasattu, mutta ei anna kipinää ollenkaan.
EPC ja Moottorin vikavalot palaa kun kytkee virrat.
Polttoainetta saa, tämä on varmistettu (tulpat märät, polttoaine menee hp-pumpulle ja VCDS näyttää lokissa dutyä suuttimille).
Tehtyä:
VCDS:llä luin vikakoodeja ja ainoa oli ACC low pressure, muuten ok.
Auto laturissa, jännite 13,5-14V
Akun kengissä sulakkeet ehjät, samoin käyty yleismittarilla piippaamalla kojelaudan ja ecu kotelon sulakkeet läpi.
Ecun alta releitä vaihdettu keskenään, ei muutosta.
Maajohdot moottorin johtosarjasta tarkistettu, että on kiinni ja piipparilla varmistettu kontakti (4kpl yhteensä, oik lokasuoja, puolien maajohdot ja ecun vierestä)
Testasin kipinää irroittamalla tulpan, kiinnittämällä sen puolaan ja maadoittamalla moottoriin, ei kipinää.
Yleisesti käyty liittimiä läpi, nokkien ja kampiakselin asentotunnistimia yms (VCDS näyttää engine rpm, nokka-akseleille en löytäny rpm lukemaa?).
Tuossa nyt lyhyesti parin päivän tuhertamiset, otan mielelläni vinkkejä vastaan mistä jatkaa vian hakua.
Auto on 2011 S5 SB CAKA moottorilla ja siis kipinä hukassa.
Taustaa: Tein autoon jakopääremontin ja jouduin purkamaan moottorin sekä vaihteiston autosta irti, luonnollisesti myös moottorin johtosarjan.
Remontin ajan oli akusta maakenkä irti.
Nyt auto on kasattu, mutta ei anna kipinää ollenkaan.
EPC ja Moottorin vikavalot palaa kun kytkee virrat.
Polttoainetta saa, tämä on varmistettu (tulpat märät, polttoaine menee hp-pumpulle ja VCDS näyttää lokissa dutyä suuttimille).
Tehtyä:
VCDS:llä luin vikakoodeja ja ainoa oli ACC low pressure, muuten ok.
Auto laturissa, jännite 13,5-14V
Akun kengissä sulakkeet ehjät, samoin käyty yleismittarilla piippaamalla kojelaudan ja ecu kotelon sulakkeet läpi.
Ecun alta releitä vaihdettu keskenään, ei muutosta.
Maajohdot moottorin johtosarjasta tarkistettu, että on kiinni ja piipparilla varmistettu kontakti (4kpl yhteensä, oik lokasuoja, puolien maajohdot ja ecun vierestä)
Testasin kipinää irroittamalla tulpan, kiinnittämällä sen puolaan ja maadoittamalla moottoriin, ei kipinää.
Yleisesti käyty liittimiä läpi, nokkien ja kampiakselin asentotunnistimia yms (VCDS näyttää engine rpm, nokka-akseleille en löytäny rpm lukemaa?).
Tuossa nyt lyhyesti parin päivän tuhertamiset, otan mielelläni vinkkejä vastaan mistä jatkaa vian hakua.
Comment