Tuo koodi tulee näissä aina, jos koodit luetaan sammuksissa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAN ei käynnisty.
Collapse
X
-
-
No siis no niin. En vaihtanu hallia vaan toisen niistä kampuran tunnistimista.
Auto saatiin lopulta käyntiin. Syynä oli moottorin sulake. Se oli osittain palanut, muttei kuitenkaan rehellisesti. :) Siksi auto lähtikin vielä kerran käyntiin sen ensimmäisen käynnistymättömyyden jälkeen. No nyt tilalla on kunnollinen lasiputkisulake joka on helppo tarkastaa ihan silmällä katsoen. Hieman utopistiselta tilanne vaikuttikin oireisiin katsoen, mutta pieni vika lopulta kuitenkin. Hyvä niin. :)
Comment
-
Tehtiin tuossa se jakopään remontti ja alapyörän kiila oli yllätys yllätys poikki, siitä johtui jaon pomppaaminen. Onni onnettomuudessa että se katkesi tallissa autoa siirrättäessä eikä esim jossain reilummassa kiihdytyksessä. Siinä olisikin voinut tulla jo isompaa remonttia.
Hihna muuten oli uudennäköinen mutta näköjään oli jätetty uusimatta tuo alapyörä. Eli jakopään remonttia suunnittelevat, se pyörä kannattaa ehdottomasti samalla vaihtaa.
Comment
-
Tänään tuli sitten vihdoin kasattua kokonaan auto nippuun ja laitettiin uudet nesteet koneeseen ja sitten käytettiin autoa sekä ilmattiin järjestelmää. Siinä samalla sitten tuli katsottua vuotaako auto mitään mistään ja öljyähän se hieman tippasi kampiakselin stefasta. Eli uusiksi menee tämä remontti. Olisi pitänyt laittaa sitä kierrelukitetta, voi vi**u s**tana. Epäonni auton kanssa jatkui muutenkin, sillä laturi hajosi siinä samalla kun autoa käytettiin. Eikä metriäkään ole ajettu lisää. Jommalla kummalla on nyt paha karma, autolla tai minulla.
Comment
-
Urs4 ei käynnisty
Elikkäs Audi ei enää lähtenyt käyntiin kauppareissun jälkeen, sammuttaessa ei ollut oireita ollenkaan. Aikani startattua tuloksettomasti auto hinattiin talliin ja aloin tutkimaan vikaa.
Uusia osia vaihdettu:
-Bensapumppu
-Tulpat
-Hall -anturi
-Virtalukon pohja
-Bensapumpun rele
+Sulakkeet on ehjät
Startatessa auto hörähtää käyntiin mutta sammuu heti, jos samantien yrittää toista starttausta niin ei edes lupaa. Pumppu pyörii normaalisti ja jakotukille asti tulee bensa.
Vikaa etsiessäni koitin pyörittää bensapumppua hyppylangoilla, auto lähti käyntiin samantien ja toimi moitteettomasti, tienpäälläkin.
Eli jos audin oma liitin on tankin päällä olevassa liittimessä kiinni niin auto käynnistyy mutta sammuu samantien ja pumpulle menevä jännite pysyy samana riippumatta kumpaako menetelmää käyttää.
Eli tietäisikö kukaan mikä tuota mahtaisi vaivata? Auto on jokapäiväisessä ajossa tällä hetkellä kyseisen hyppylankapatentin voimin.
Comment
-
Olisikohan mahdollisesti Laserlinen ajonesto puoli kytketty bensapumpun releen tms. johdotukseen niin että katkaisee aina pumpulta virran kun käynnistää?
Yksi tapaus tullut itselle vastaan toisessa automerkissä jossa jälkiasenteinen häly pelasi muuten mutta ajonesto puoli oli sekaisin ja auto ei käynnistynyt.
Koita mitata vaikka virtakynällä tankinliittimestä tai muusta sopivasta paikasta (releen kannalta) että tuleeko pumpulle virtaa käynnistettäessä/kun auto hörähtää vai katkeaako virta heti kun auto yrittää käyntiin. Kaveri starttaamaan ja itse mittaamaan. Toivottavasti vika löytyy!
Comment
-
Tuo Laserline on epäilyttänyt muakin monta kertaa ja sen piuhat/liitokset näyttäisivät olevan kunnossa.
Tänään Mittasin bensanpaineet, pumppua hyppyvirralla pyörittäessä paineet olivat 4 baaria ja audin oman liittimen kautta laitettuna 3 baarin tietämillä. Lopulta audin omasta liittimestä hävisi virta kokonaan eikä pumppu enää pyörinyt ollenkaan startatessa, releen läpi kulki tuolloin virta eli nyt on vahva epäilys piuhan katkeamisesta jostain. Maadoitus on ainakin kunnossa.
Comment
-
Urs4 ei käynnisty
Eli ongelmat alko pari viikkoo sit kylmänä lähti käyntiin mut lämpimänä ei,
Ilmastoinnin näyttö anto vikakoodiksi 29.4 eli hall anturiin liittyvä. Vaihdoin anturin ja ajotus merkit on kohdallaan, mutta ei lähde hallista tulee 5 volttia niinku pitää.
Kipinää ei tule eikä pulsseja suuttimille. Olen myös katsonut kaikki motronicin liittimet ja vaihdoin varmuuden vuoksi kaikki lähellä olevat sulakkeet uusiksi.
Mistähän tätä vikaa lähtisi etsimään.
Ps. Ei vissiin oo normaalia että että toi ilmastoinnin näyttö näyttää kylmälläkin koneella koneen lämmöks 50 astetta,
Ja mittariston lämpöviisari 115 astetta lämpimällä koneella 2 eri multivika anturilla, vaikka ulkonen laser mittari antaa 90-92 vähän paikasta riippuen.
Moottori aan.
Comment
-
Kyllä siellä pitäis kaksi hihnaa pyöriä ja ilmastointi varmaan herjaa siitä moniurahihnasta eikä siitä mikä nokkia pyörittää. Olisko hyvä hetki lukasta motronicista vika-koodit.
Comment
-
Urs4 ei käynnisty
Eipä käynnistynyt auto enää, vaihdoin hall-anturin (mk2 gti golfin) motonetistä. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti, käynnistin auton noin 5-6 kertaa illan aikana ja aamulla taas sama homma. Ei lupaile ollenkaan lähteä käyntiin.
Seuraavaksi hypytän bensapumpun releen ja testaan sen, sulakkeet tarkistinkin jo. Tosin rele uusittu 03/2008 ja laitettu alkuperäisosa.
Onko muilla ollut vastaavaa? Ideoita vielä mistä lähteä illalla vikaa etsimään? Bensapumppua en itse usko syylliseksi koska muuten pelannut auto hyvin.
auto siis audi s4 -91 aan, 5v manual.
Comment
-
Vaihdoin Hall-anturin koska sen liitin oli musertunut täysin kun rupesin tarkastelemaan miksi auto ei käynnisty.
Koodeja ei anna, tarkastettu ja asennus kyllä onnistui niinkuin piti ja hall:in vaihdon jälkeen pelasi taas normaalisti.
Täydennetään vielä sen verran että minkäänlaisia jälkiasenteisia hälyjä autoon ei ole laitettu.
Comment
Comment