Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN ei käynnisty.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tuo koodi tulee näissä aina, jos koodit luetaan sammuksissa.

    Comment


    • #62
      Juu näyttäisi, että tuo speed sensorin koodi näkyy noissa vanhemissa, olisiko 1995 ja vanhemmat.

      Comment


      • #63
        Niin mulla on tuossa nyt se uusi anturi paikallaan jo. Vaihtelin ristiin noita antureita ja tsekkasin liittimetkin. Ei tuottanut sekään tulosta.
        Miten sen välyksen saisi tuolta sitten mitattua?

        Comment


        • #64
          Siis vaihdoitko hallin nokkapyörän takaa kanssa?

          Comment


          • #65
            No siis no niin. En vaihtanu hallia vaan toisen niistä kampuran tunnistimista.

            Auto saatiin lopulta käyntiin. Syynä oli moottorin sulake. Se oli osittain palanut, muttei kuitenkaan rehellisesti. :) Siksi auto lähtikin vielä kerran käyntiin sen ensimmäisen käynnistymättömyyden jälkeen. No nyt tilalla on kunnollinen lasiputkisulake joka on helppo tarkastaa ihan silmällä katsoen. Hieman utopistiselta tilanne vaikuttikin oireisiin katsoen, mutta pieni vika lopulta kuitenkin. Hyvä niin. :)

            Comment


            • #66
              Tehtiin tuossa se jakopään remontti ja alapyörän kiila oli yllätys yllätys poikki, siitä johtui jaon pomppaaminen. Onni onnettomuudessa että se katkesi tallissa autoa siirrättäessä eikä esim jossain reilummassa kiihdytyksessä. Siinä olisikin voinut tulla jo isompaa remonttia.

              Hihna muuten oli uudennäköinen mutta näköjään oli jätetty uusimatta tuo alapyörä. Eli jakopään remonttia suunnittelevat, se pyörä kannattaa ehdottomasti samalla vaihtaa.

              Comment


              • #67
                Tai jos suunnittelee pitävänsä auton pidempäänkin, pistää kestävämpää tilalle...

                Comment


                • #68
                  Tänään tuli sitten vihdoin kasattua kokonaan auto nippuun ja laitettiin uudet nesteet koneeseen ja sitten käytettiin autoa sekä ilmattiin järjestelmää. Siinä samalla sitten tuli katsottua vuotaako auto mitään mistään ja öljyähän se hieman tippasi kampiakselin stefasta. Eli uusiksi menee tämä remontti. Olisi pitänyt laittaa sitä kierrelukitetta, voi vi**u s**tana. Epäonni auton kanssa jatkui muutenkin, sillä laturi hajosi siinä samalla kun autoa käytettiin. Eikä metriäkään ole ajettu lisää. Jommalla kummalla on nyt paha karma, autolla tai minulla.

                  Comment


                  • #69
                    Urs4 ei käynnisty

                    Elikkäs Audi ei enää lähtenyt käyntiin kauppareissun jälkeen, sammuttaessa ei ollut oireita ollenkaan. Aikani startattua tuloksettomasti auto hinattiin talliin ja aloin tutkimaan vikaa.

                    Uusia osia vaihdettu:

                    -Bensapumppu
                    -Tulpat
                    -Hall -anturi
                    -Virtalukon pohja
                    -Bensapumpun rele

                    +Sulakkeet on ehjät

                    Startatessa auto hörähtää käyntiin mutta sammuu heti, jos samantien yrittää toista starttausta niin ei edes lupaa. Pumppu pyörii normaalisti ja jakotukille asti tulee bensa.
                    Vikaa etsiessäni koitin pyörittää bensapumppua hyppylangoilla, auto lähti käyntiin samantien ja toimi moitteettomasti, tienpäälläkin.
                    Eli jos audin oma liitin on tankin päällä olevassa liittimessä kiinni niin auto käynnistyy mutta sammuu samantien ja pumpulle menevä jännite pysyy samana riippumatta kumpaako menetelmää käyttää.

                    Eli tietäisikö kukaan mikä tuota mahtaisi vaivata? Auto on jokapäiväisessä ajossa tällä hetkellä kyseisen hyppylankapatentin voimin.

                    Comment


                    • #70
                      Onko mitään jälkiasenteisia hälyjä ? Eli virta on suoraan nyt pumpulle?

                      Comment


                      • #71
                        Laserlinen hälytin on. Kyllä, virta menee nyt suoraan pumpulle ja toimii hyvin.

                        Comment


                        • #72
                          Plussa teki saman joskus ja vika oli niinkin suuri kuin maffin ja kaasuläpän välinen letku irti.

                          Comment


                          • #73
                            Täytyypäs tarkastaa sekin heti aamulla, tuommoinen ei ole itsellä tullut mieleen ollenkaan.

                            Comment


                            • #74
                              Maffin ja kaasuläpän välinen letku näytti olevan paikallaan ja ehjä.

                              Comment


                              • #75
                                Olisikohan mahdollisesti Laserlinen ajonesto puoli kytketty bensapumpun releen tms. johdotukseen niin että katkaisee aina pumpulta virran kun käynnistää?
                                Yksi tapaus tullut itselle vastaan toisessa automerkissä jossa jälkiasenteinen häly pelasi muuten mutta ajonesto puoli oli sekaisin ja auto ei käynnistynyt.
                                Koita mitata vaikka virtakynällä tankinliittimestä tai muusta sopivasta paikasta (releen kannalta) että tuleeko pumpulle virtaa käynnistettäessä/kun auto hörähtää vai katkeaako virta heti kun auto yrittää käyntiin. Kaveri starttaamaan ja itse mittaamaan. Toivottavasti vika löytyy!

                                Comment


                                • #76
                                  Tuo Laserline on epäilyttänyt muakin monta kertaa ja sen piuhat/liitokset näyttäisivät olevan kunnossa.
                                  Tänään Mittasin bensanpaineet, pumppua hyppyvirralla pyörittäessä paineet olivat 4 baaria ja audin oman liittimen kautta laitettuna 3 baarin tietämillä. Lopulta audin omasta liittimestä hävisi virta kokonaan eikä pumppu enää pyörinyt ollenkaan startatessa, releen läpi kulki tuolloin virta eli nyt on vahva epäilys piuhan katkeamisesta jostain. Maadoitus on ainakin kunnossa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Mikäs LL malli nyt on kyseessä?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Urs4 ei käynnisty

                                      Eli ongelmat alko pari viikkoo sit kylmänä lähti käyntiin mut lämpimänä ei,

                                      Ilmastoinnin näyttö anto vikakoodiksi 29.4 eli hall anturiin liittyvä. Vaihdoin anturin ja ajotus merkit on kohdallaan, mutta ei lähde hallista tulee 5 volttia niinku pitää.

                                      Kipinää ei tule eikä pulsseja suuttimille. Olen myös katsonut kaikki motronicin liittimet ja vaihdoin varmuuden vuoksi kaikki lähellä olevat sulakkeet uusiksi.

                                      Mistähän tätä vikaa lähtisi etsimään.

                                      Ps. Ei vissiin oo normaalia että että toi ilmastoinnin näyttö näyttää kylmälläkin koneella koneen lämmöks 50 astetta,

                                      Ja mittariston lämpöviisari 115 astetta lämpimällä koneella 2 eri multivika anturilla, vaikka ulkonen laser mittari antaa 90-92 vähän paikasta riippuen.

                                      Moottori aan.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Vauhtipyörän tappi? Hakua kehiin?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ehjä on

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ilmastoinnin näyttö anto vikakoodiksi 29.4 eli hall anturiin liittyvä.
                                            Että niin mitä? Mielenkiintoista olisi kuulla mistä olet tähän päätelmään päässyt :)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Audi worldin mukaan jos en ihan väärin oo käsittäny mutta entinen hall oli kyllä paalissa ei tullut mitään mittaamalla ja uudesta 5 volttia.

                                              Comment


                                              • #83
                                                29.4 on "Belt slip detection"

                                                Comment


                                                • #84
                                                  29.4 on "Belt slip detection"
                                                  Viittaa kyllä ihan ok tuohon hall anturiin vai mistäpä se sitä muualtakaan tietäisi jos hihna hyppäisi.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Kyllä siellä pitäis kaksi hihnaa pyöriä ja ilmastointi varmaan herjaa siitä moniurahihnasta eikä siitä mikä nokkia pyörittää. Olisko hyvä hetki lukasta motronicista vika-koodit.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      No jos jollai täällä päin (joensuu) on laite jolla voi lukea niin ilmottautukoon tietysti korvausta vastaa, Ei tekis mieli hinailla minnekään valohoitoon tota.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Belt slip vikakoodi tulee siittä, että kompuran nopeussignaali ei vastaa moottorin pyörintänopeutta.

                                                        ECUsta tosiaan vikakoodit, starttausyrityksen jälkeen. Herjaa ilman starttausyritystä AINA pyörintänopeusanturia, ja esimerkiksi tuossa voi nyt vika olla.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Urs4 ei käynnisty

                                                          Eipä käynnistynyt auto enää, vaihdoin hall-anturin (mk2 gti golfin) motonetistä. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti, käynnistin auton noin 5-6 kertaa illan aikana ja aamulla taas sama homma. Ei lupaile ollenkaan lähteä käyntiin.

                                                          Seuraavaksi hypytän bensapumpun releen ja testaan sen, sulakkeet tarkistinkin jo. Tosin rele uusittu 03/2008 ja laitettu alkuperäisosa.

                                                          Onko muilla ollut vastaavaa? Ideoita vielä mistä lähteä illalla vikaa etsimään? Bensapumppua en itse usko syylliseksi koska muuten pelannut auto hyvin.

                                                          auto siis audi s4 -91 aan, 5v manual.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Oliko joku syy miksi vaihdoit hallin ? Vois olettaa että liittyy hallin vaihtotyöhön tuo ongelma. Pitäs löytyä koodikin, jos siinä vika.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Vaihdoin Hall-anturin koska sen liitin oli musertunut täysin kun rupesin tarkastelemaan miksi auto ei käynnisty.

                                                              Koodeja ei anna, tarkastettu ja asennus kyllä onnistui niinkuin piti ja hall:in vaihdon jälkeen pelasi taas normaalisti.

                                                              Täydennetään vielä sen verran että minkäänlaisia jälkiasenteisia hälyjä autoon ei ole laitettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X