Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

KE-jettien kulutuksista.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eihän sillä tietenkään mitään ihmeitä aikaan saa mutta jotain pientä laihennusta vois maantiealueelle saada, aika näyttää.

    Comment


      #32
      Mitä tarkalleen tarkoittaa tuo sulake pumpun releen "päällä"?

      Kyselen tässä sitten vielä pikkuveljen puolesta. Eli hänelläkin tuommoinen NG on, ja bensaa maistuu 9-10L maantiellä. Lambda ja vessanpytyn anturi myöskin. Jotenkin tuntuu että tuon vessapytyn anturin vaihdon jälkeen kulutus nousi. Voisiko olla että jos anturi on hiemankin eripaikassa tai vastaavaa, niin väärää infoa tulee?

      Comment


        #33
        Konehuoneen sulakeboksissa on yksi korkea rele (bensapumpun rele), jossa on sulakeliitin päällä. Veikkaisin, että tuo sytkänsäätömode saadaan aikaan output-testien tapaan, eli ensin sulake ja sitten virrat. Tietävät korjatkoon.

        Comment


          #34
          NG:ssä sytkänsäätö menee esimerkiksi näin:
          1. Koneen käyttö normaalilämpöiseksi
          2. Sammutus
          3. Strobolamppu kiinni
          4. Käyntiin ja kaikki sähkölaitteet seis
          5. Sulake bensapumpun releen päällä olevaan sulakekantaan
          6. Hetken odotus ennen ennakon tarkistamista tai säätämistä
          Kannattaa huomioida myös, että jos virranjakajaa joutuu kääntelemään, niin hyvin usein jakaja tuppaa kääntymään itsestään sen liitospulttia kiristäessä. Kiristyksen jälkeen kannattaa siis tarkistaa ennakko vielä kerran.

          Comment


            #35
            En löydä NG:n bensapumpun releestä minkään muotoista sulake paikkaa??? Releen päällä numero 208. Väärä relekkö?

            Edit: Kyllä näköjään oikea rele on. Vanhemmissa NG:ssä näköjään eri rele käytössä. Ilmeisesti jokin eri versio KEIII-jetistä näissä myöhäisemmissä(vm-92). Kuinkas tässä sitten perusennakon saa säädettyä kohdalleen, kun ei saa sulakkeella disabloitua tuota säätöä?

            Näin ollen ei vikakoodien välkyttely mittaristosta onnistu myöskään. Vag-com:illa en pääse käsiksi myöskään, ei vastausta controllerilta.
            Viimeksi muokannut VilleP; 9.1.2009, 17:01.

            Comment


              #36
              Eiköhän se ole boksin L-linja joka on johdettu siihen bpumpun sulakkeelle. Saman siis saa aikaan diagnostiikkaliittimiltä. Pientä tutkimustyötä sinulle kun ei ole nyt suoraan tarjota tarkempaa tietoa tai lähdettä.

              Comment


                #37
                Helpotetaan: http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../ecuf.html#led

                Comment


                • #38
                  Muuhun enempää kommentoiden. Mutta itsellä noi k/ke-jetti koneen vie sitä 7.5-10l sadalla.

                  Comment


                    #39
                    Kysäsempä ku ei löydy mitään dokumentaatiota NG:stä.

                    Lämpöanturit?

                    Kaksi on ylävesiletkun juuressa, ylä- ja alapuolella. Onko ylempi eculle tiedon antava(2-pin)? Ja mikä on alemman tarkoitus, mittarilstolle? Ohjaako alempi vai ylempi kylmäkäynnistyssuutinta? Ongema on huono käynnistyvyys kylmänä, eikä lähde ihan vaivattomasti käyntiin lämpimänäkään.

                    Comment


                      #40
                      Onko toinen multisensori?

                      Se 2-napainen hoitaa kiertää ecun kautta.

                      Comment


                        #41
                        Opiskelin hieman asiaa, eikös tässä ole jokin lämpöaikakytkin joka tuota venttiiliä hoitaa? Ja jossain vanhassa topicissa mainittiin että alemman anturin vaihto olisi korjannut käynnistys ongelmat, jos se on multisensori, niin eihän siinä ole järkeä?
                        Viimeksi muokannut VilleP; 18.1.2009, 22:13.

                        Comment


                          #42
                          Jos on lämpöaikakytkin, niin sitten se ohjaa. Jos ei ole niin sitten ecu ohjaa ryyppysuutinta. Lämpöaikakytkin jää jossain vaiheessa pois ke:stä.

                          Albumi ei ainakaan NG:hen tunne kytkintä.

                          Comment


                            #43
                            Ok. Eli siinä tapauksessa tässä ei taida olla erillistä ohjauspurkkiakaan kyseiselle toimenpiteelle. Eli jos anturin vaihto ei auta, itse venttiili jumii.

                            Comment


                            • #44
                              nosteaanpas tätä vähän taas vaihteeksi, eli tuo ysikymppi (Audi 90 2.3E (NG) -88 KEIII-Jetronic) on jo parin viikon ajan heitellyt päälle mittaristoon sitä FEI-valoa, ja tänään sain muistin lukea koodit ennenkuin kerkesin sammuttaa konee, ja se antoi koodin 2142-knock sensor.

                              Kysymys kuuluu, kuinka paljon tuo vaikuttaa kulutukseen, kun alle 10 litran on mahdotonta päästä. Entä vaikuttaako tuo nykimiseen kuinka pahasti, kun ajelee menemään alle 2000 kierroksilla, alkaa kone nykimään aikalailla, ja kierroslukumittarin viisari alkaa tehdä selvää "pomppivaa" liikettä.

                              Sitten olisi kysymys koskien noita motonet nakutuksentunnistimia. Onko kukaan koittanut noita, että onko ne kuinka kestäviä? vai otanko suoraan Tepolta, kun hänellä hinta on siinä 60€ myös. Teppo hankkii tuon ilmeisesti alkuperäisosana? motonet tuskin on alkuperäisosa? 057 905 337 A on osanumero.

                              Neuvoja kaivataan... alkaa käydä tuo auto lompsan päälle pikkuhiljaa...
                              kiitos etukäteen.

                              Comment


                                #45
                                Liittimen oot jo tarkastanut ja anturin kiristänyt uudelleen oikeaan miomenttiin ?

                                Comment


                                • #46
                                  liittimiä oon hipelööny, mutta en siinä mitään vikaa nähny. Irti en oo koittanu ottaa ku en tienny oikeen että meneekö se rikki kenties tai jotain. Pitänee koittaa huomenna kaivaa se esille.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X