Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 C5:een -> C7 kone ja laatikko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS6 C5:een -> C7 kone ja laatikko?

    Ajatuksena olisi upottaa C7 koneisto ja vaihdelaatikko C5:een. Suurin syy olisi suurempi teho sekä parempi 40/60 jakosuhde.

    Kellään tietoa onko homma edes mahdollinen? Ja mitä kaikkea muuta tulee huomioida/myös vaihtaa tämän yhteydessä?


    #2
    Koneisto, eli moottori ja koko voimansiirto vai mitä tarkoitit?

    C5 omastakin koneesta on otettavissa tehoa ihan reilusti. Sen sulake taitaa olla vaihteisto. Tuon 40:60 vetosuhteen saa vaihtamalla keskitasurin, joka on vaihteiston yhteydessä. Jos vaihtaa laatikon version, jossa on ko. tyyppinen keskitasuri, ratkeaa sekin siinä sivussa.

    Jäljelle jää ratkaistavaksi laatikon mahtuminen paikalleen, sekä sen liittäminen muuhun voimansiirtoon. Vetarien laipat, akselin paksuus/pituus, kardaanin mitat jne.. Ja tietty sähköjen puukotus.

    Paitsi tietty jos haluaa aktiivisen takatasurin yms., jolloin kaiken ohjaamisen helpottamiseksi on varmaan helpointa siirtää koko voimalinja sähköineen. Siinä on sitten samat sovitushommat kaiken osalta.

    Comment


      #3
      Tavoitteena olisi saada suhteellisen luotettavat 600+ hevosvoimaa ja paremmin käyttäytyvä 40:60 vetosuhde. Tämän hetkisellä moottorilla on kuitenkin ajettu jo reilut 400 000 km, joten yritän kartoittaa olisiko moottorin vaihtaminen kokonaan järkevämpi vaihtoehto? Tuon C7:n moottori ja vaihdelaatikko olisi siinä mielessä mieluisampi vaihtoehto, sillä siten saisi suoraan tuon vetosuhteen, enemmän pykäliä ja luotettavasti tehoa. Silloin kuitenkin pitäisi jotenkin kartoittaa, että mitä kaikkea tämän yhteydessä täytyy vaihtaa, että saa kaiken sopimaan. (itselle hieman mysteeri mitä kaikkea vaatii että saisi kaiken sopimaan yhteen)

      Toki C5 koneestakin saisi hyvin irti yli 600 hevosvoimaa, mutta pelkään että 400 000 km ajettu moottori ei välttämättä ole sen arvoinen, jos se hajoaa käsiin 5 ratapäivän jälkeen.

      Onko siis C5:een vaihdettavissa keskitasuri tai laatikosta eri versio jolla saisi tuon 40:60 vetosuhteen? Pystytkö linkata tai kertoa tiedot?

      Kysymys siis on, että mikä on järkevin tapa saavuttaa halutut tehot ja vetosuhteen, C7:n moottorin ja vaihteiston sovittaminen vai vanhan koneen ja vaihteiston rakentaminen?
      Viimeksi muokannut pauluskatajisto; 14.10.2022, 22:14.

      Comment


        #4
        Järkevin vaihtoehto varmaan on hankkia se C7 RS6. Silloin toki jää paitsi harrastamiseen kulutetusta ajasta tallissa, auton laatikoitumisesta määrittelemättömäksi ajaksi, kaikista yllätyksistä ja osien sovittelusta ja sopimattomuudesta sekä uudelleen muokkaamisesta. Kaikki on tehtävissä jos tahtoo panostaa. Sähköt tuossa tekniikanvaihdossa varmaan on suurin kysymysmerkki.

        Comment


          #5
          Täällä tuskin kukaan kyseistä swappia tehnyt, joten pioneerityötä joudut tekemään. Veikkaan että suoriltaan tekniikka ei paikalleen mene, eli joudut kaikki kiinnikkeet askartelemaan. Sähköt myös oma projektinsa. Eli onko sittenkin helpompi kuitenkin kunnostaa se orkkis tekniikka.

          Comment


            #6
            Vähän vertailin kuvista noiden kahden voimalinjaa, niin voi olla että laatikon osalta on hieman ahdasta kardaanitunnelin alkupäässä.

            Comment


              #7
              Tuo Mikan huomio hyvinkin todennäköistä, kun B8/C7-sukupolvessa vaihteistot/vauhtipyörät hieman muuttui. Samalla etuvetarit liikkui muutaman sentin eteenpäin

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja pauluskatajisto Näytä viesti

                Onko siis C5:een vaihdettavissa keskitasuri tai laatikosta eri versio jolla saisi tuon 40:60 vetosuhteen? Pystytkö linkata tai kertoa tiedot?

                Alpi on kirjaillut aika hyvän tietopaketin keskitasureista. Yksi ihan validiv aihtoehto voisi olla C5 manualisointi, jolloin vaihdettavien osien lista lyhenee ja sähkötyöt yksinkertaistuvat merkittävästi.

                Comment


                  #9
                  Osaako kukaan sanoa onnistuuko vaihtaa T3 torsen vanhemman T2 torsenin tilalle? Kuinka paljon nämä eroavat toisistaan?

                  T3 torsenin 40:60 jakosuhde olisi tavotteena C5 rs6:seen

                  Comment


                    #10
                    https://www.prospeed.bg/en/product/5519

                    Tuolta ainakin löytyy apua.

                    Comment


                      #11
                      En tiedä onko manuaalin ja automaatin torsenit samanlaisia. Jos on, niin sittenhän tuo Prospeedin adapteri ja T3 torsen onnistuu automaattiinkin. Torsenit on rakenteeltaan aivan erilaisia. Vaihto itsessään on aika helppo ainakin manuaaliin.

                      Täällä on vähän asiaa T3:sta.

                      Comment

                      Working...
                      X