Mää aattelin ainakin ostaa ebay:sta jonku tommosen "china" mallin lyhentimen joka maksaa 10kertaa vähemmän ku joku ns "laatu" kampe.
Enkä todellakaan usko, että noissa oikeesti voi olla mitään eroja toimivuuden suhteen jos nuo "halvat" vaan on suunnilleen oikeissa mitoissa ja passaa sinne mihin ne on tarkotettu..?
Toisaalta saako tuostakaan muutoksesta oikeesti sit mitään käytännön hyötyä niin sitä voi jokainen lompakkonsa paksuuden mukaan harkita;). http://search.ebay.com/search/search...ter&category0=+ toimitus varmaan n.50$ jos haluu romut alle viikossa suomeen.
En tiedä noista kokemuksen perusteella, mutta koska audin laatikot on muutenkin hieman tahmeita välillä(joissakin, kuten minun) mieluummin laitan sen paremman kuin 20 tai 50 dollarin shifterin.
Mutta tämä koskee nyt vain itseäni, enkä ole vielä vaivautunut sitä laittamaan vaikka aikonut jo kauan.
Minulla on nyt tuollainen "eBay shifteri". Ei siinä sinänsä ole mitään vikaa, mutta Audin omissa osissa on. Tuo pallo kun tulee muoviseen koteloon, joka kuluu väljäksi. Siitä tulee sitten klappia, eikä tunnu kivalta. Audin oman kepin pallo on muovia joka kuluu vielä enemmän.
Eli jos haluaa säilyttää sen alkuperäisen ympäröivän muovihässäkän (eli päästä halvalla), niin tuo on täysin kelpo osa. Mutta minä ostin juuri tuon JHM short shifterin sen takia kun alkoi nuo välykset häiritsemään. Siinä on erilainen rakenne, ja huonot ratkaisut on korvattu kokonaan uudella systeemillä. Ostin myös sinne laatikon päähän tulevan muovihässäkän korvaajan (uniball-nivel) ja tiukemman puslan niin saa koko matkalta parannetun systeemin.
Kävin koeajamassa aikoinaan b5 korimallin 1.8TQ A4:sta ja siellä oli juuri B&M Shifteri. Toimi kuin junan vessa, eikä ollut lainkaan ylimääräisiä välyksiä. Itse pidin todella toimivana ;)
Tollaista olen itse harkinnut omaan kotteroon. Tosin tuo sivuilla mainittu $129 hinta ei oikein täsmää enää, näytti olevan $189 nykyään. Täytyy vielä etsiä jos vaikka vähän lähempää löytyisi.
Mulla on tulossa shifteri rengas-kirstulasta, hinta ei ollut kovin pahakaan suomen mittapuun mukaan...halvemmalla tietty sain ulkomailta :) Voin raportoida kokemuksista kun saan sen paikalleen...
Mulla oli myös tuohon ässään asennettu Short Shifteri, en vaan tuskakseni muista minkä merkkinen (pakkaus on kyllä tallella). Ongelma on se, että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa esiintyy pientä takertelua ja pakkilukko ei myöskään toimi kunnolla. Tai pakkilukkoa ei ole ollenkaan koska pakin saa päälle painamatta keppiä. Pakkilukon toimimattomuuden takia vapaalta ykköselle ja pakille vaihtaminen tökkii myös. Pakki on siis ykkösen vieressä.
Hieman vaihtajaan totuttuani, ykkönen menee kyllä takuuvarmasti päälle ja oikuttelematta kun pikkasen kepistä nostaa mutta se ykköseltä kakkoselle-väli ahdistaa silti ja pakin pistäminen päälle on joskus hankalaa. Ei siis puhettakaan, että muija esimerkiksi voisi ajaa tuolla kun se ei saisi mitään vaihteita päälle ellei sitten kolmosella lähde liikkeelle :D
En ole tutkinut vaihtajaa sen koommin, mites okkim, onko sulla ässässä pakkilukko tuossa jenkkilyhentimessä? Ja onko noihin olemassa jotain puslasarjaa minkä vaihtaisi niin saisi vaihteet menemään päälle ilman runnomista. Vai pitääkö koko viritys purkaa ja koota uudestaan? Ongelma esiintyy siis vain pykälillä R, 1 ja 2.
Veikkaisin että sulla on keppi hieman väärässä kohtaa ja siksi nuo ei toimi kunnolla. Lisäksi saattaa kakkosen synkrot olla kuluneet jotka tekee myös oman vaikeutensa.
Jos ei pakkilukko pelaa ja kaikki vaihteet kuitenkin löytyy niin on varmaankin siitä kepin runko-osasta eli siitä mihin se keppi tulee kiinni ,niin se pakkilukon haitta joka on sivussa kulunut pois.
Tai sitten keppi on väärä ja siinä itse kepissä ei ole sitä vastakappaletta. Tietty jos on ennen pelannut niin ennemmin uskon sen runko-osan haitan kuluneen.Jos kepissä itsessään on metallinen vastinkappale.
Joissakin kepeissä siis itse kepissä laitetaan se pakkilukon haitta on muovia ja se vain painetaan kepiin kiinni. Joten se on helppo kulumaan kyllä varsinkin jos rasvaa on hintsusti. Tai sitten pahimmassa tapauksessa se lähtee jopa irti.
Tietty jos on ennen pelannut niin ennemmin uskon sen runko-osan haitan kuluneen.
Tästä ei ole tietoa onko pelannut aikaisemmin koska edellinen omistaja oli vaihdattanut tuon lyhentimen. Täytyy purkaa viritystä ja tutkia olisko asialle mitään tehtävissä ja muutenkin opiskella miltä siellä näyttää..
Missä hinnoissa muuten synkroremppa liikkuu? Laatikkohan siinä otetaan pöydälle ja puretaan osiin, niin ei taida ihan muutama satanen riittää.
Jos et itse tee mitään ja haluat ns. tyyppiviat pois niin varmaan jossain 2000-2500 tietämillä uskoisin osineen olevan.
Samallahan sitten kannattaa vaihtaa Kytkin, Downpipet,Ahtimet yms, kaikkea mitä leikkivä aikuinen tarvitsee... Tämä siis 2.7 moottoriin, ja tietysti pitäähän siihen 1.8T:henkin vaihtaa jotta kulkee...:)
Mulla oli myös tuohon ässään asennettu Short Shifteri, en vaan tuskakseni muista minkä merkkinen (pakkaus on kyllä tallella). Ongelma on se, että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa esiintyy pientä takertelua ja pakkilukko ei myöskään toimi kunnolla. Tai pakkilukkoa ei ole ollenkaan koska pakin saa päälle painamatta keppiä. Pakkilukon toimimattomuuden takia vapaalta ykköselle ja pakille vaihtaminen tökkii myös. Pakki on siis ykkösen vieressä.
Tollanen B&M:n shifteri se näyttää olevan. Ei ihme, että pakkilukko ei toimi, on nimittäin pakkilukon osat asentamatta keppiin. Palloakaan ei oo vaihdettu. Täytyypä pistää ne osat paikalleen, niin saattais toimiakin niinkuin pitäis. Edellinen omistaja on jättäny jostain syystä leikin kesken..
Alkoi itteäkin kiinnostamaan tollanen shifteri! Tekeekö tuollaisella mitään normaaliautossa, kun en missään radalla käy revittelemässä.?Tämä ilmeisesti sopii mun kulkineeseen suoraan. Onko tuossa paketissa kaikki tarvittava sekä onko järkevää ottaa tuota tuuman lyhyempää?
B&M malliset short throw shifterit löytyy sekä S4:sta että A4:sta. Toiminnassa ei ole mitään moitittavaa ja liikkeistä tulee erittäin napakat ja halutessa myös erittäin lyhyet. B&M:n setissä on valittavissa 11%, 25% tai 35% prosentin lyhentyminen liikkeissä. Asennukseen menee n. 1 tunti.
Comment