Otsikon kulkupelissä (A6 C7, 2.0 tdi 130 kW 2013) on takavaimentimesta alkanut kuulumaan metallista kilinää tyhjäkäynnillä ja ainakin pikaisella tutkimisella putkiston takapään joustavat kiinnikkeet tuntuvan olevan edelleen tukevasti paikoillaan. Onko tuolla takavaimentimen sisäosissa ajan myötä irtoavia osia, jotka moisen voisivat aiheuttaa? A6 diesel ei ole käyntiääneltään muutenkaan ihan hiljaisimpia ja tuohon kun vielä ynnää kilinää, kuuleepahan väki ainakin auton lähestyvän...
Mahdollisesti kelien salliessa olisi luvassa takavaimentimen vaihto hiekkapihalla. Alustan + pakoputkiston kiinni jumittuneiden osien irrottelu on kyllä niitä ikävimpiä ropailuhommia, mutta kaikesta huolimatta ajattelin tutkia tuon. Onko hommaa tehneillä antaa vinkkiä siitä, mikä olisi hyvälaatuinen vaimennin läheltä OEM-laatua?
Päivitys: auto tänään pukeille ja tarkempaa kurkistelua: keskivaimentimen jälkeinen liitin on ajan myötä antanut periksi. Jäljelle jäänyt toinen klipsi oli vielä putkessa kiinni ja kilisteli iloisesti. Motonetistä näyttää löytyvän tuohon tilalle osa: https://www.motonet.fi/fi/tuote/1412...G-sisao51lyhyt
Huomattavasti halvempi homma kuin takavaimentimen uusinta.
Mahdollisesti kelien salliessa olisi luvassa takavaimentimen vaihto hiekkapihalla. Alustan + pakoputkiston kiinni jumittuneiden osien irrottelu on kyllä niitä ikävimpiä ropailuhommia, mutta kaikesta huolimatta ajattelin tutkia tuon. Onko hommaa tehneillä antaa vinkkiä siitä, mikä olisi hyvälaatuinen vaimennin läheltä OEM-laatua?
Päivitys: auto tänään pukeille ja tarkempaa kurkistelua: keskivaimentimen jälkeinen liitin on ajan myötä antanut periksi. Jäljelle jäänyt toinen klipsi oli vielä putkessa kiinni ja kilisteli iloisesti. Motonetistä näyttää löytyvän tuohon tilalle osa: https://www.motonet.fi/fi/tuote/1412...G-sisao51lyhyt
Huomattavasti halvempi homma kuin takavaimentimen uusinta.