Hetihän näitä vikoja alkaa löytyä... Eli pari kertaa on tehnyt niin, että lähtee kyllä heti startatessa käyntiin, mutta sammuu samantien. Ensimmäisellä kerralla jäi kolmannella startilla käyntiin, äsken vaati neljä. Hall-anturia oli searchin mukaan joskus epäilty tuollaisen syyksi, mutta voiko se olla toimimatta noin satunnaisesti? Vai se "tyyppivika", bensapumppu...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 käynnistyy ja sammuu heti
Collapse
X
-
Yleisesti ottaen ajoneston keloja on vaihdettu paljonkin Audien virtalukkoihin. Sitä sopii eipäillä tässäkin tapauksessa.
Comment
-
Audi man
Katso piruuttas, että kaikki valot toimii. Meinaan pari vuotta sitten kun olin tankkaamassa A4:sta (vm. -99), sain tankkailtua ja piti lähtee kotiin päin, mutta kun käänsin avaimesta auto käynnistyi ja sammui heti. Kun siinä olin puolituntia renkkaillu, soitin läheiseen Audi-huoltoon, sieltä ukko kurvas paikalle, löi koneet kiinni ja luki vikakoodit. Sano vaan, että jaa taas tällainen. Meni takakonttiin ja vaihto jarruvalon joka oli palanu, käski hypätä sen jälkeen sisälle ja startata, auto lähti käymään ja toimi ihan normaalisti
Tiedä sit että vedettiinkö meikäläistä nenusta, mut oli -20 pakkasta ulkona sillon että ei paljon kiinnostanu siinä vaihees + että oli firman auto
Comment
-
Muuten kyllä valot toimii, mutta takaovien alareunojen kirkkaat valot ja takareunojen punaiset ei pala. Etuovissa toimii. Polttimot ok, voisikohan tuo liittyä asiaan? Ei kai, jos tuollaisesta johtuisi, ei kai se lähtisi ollenkaan käyntiin? Edelleenkin tehnyt sen vain kaksi kertaa. (Pitänee koputtaa puuta...)
Comment
-
Comment
-
Ratkaisu
Tuli viimeinkin mitta täyteen käynnistykseneston kanssa. Ratti ja suojamuovit irti, virtalukolta käynnistyksenestopurkille menevä noin 35 cm pituinen kaksinapainen johto irti. Otin liittimen tyhjistä paikoista 4 kpl käyttämättömiä kontakteja, sopivan pätkän monisäikeistä johtoa johon laitoin kontaktipinnit kiinni. Johto kiinni, muovit ja ratti paikalleen. Muutaman viikon testien jälkeen voisin sanoa ongelman korjaantuneen.
Ja korjauksen hinta: 0 € + reilu tunti työtä. Korjauksen arvo: Priceless ;)
Comment
-
Mitäs haluat tietää? Homma on oikeasti varsin yksinkertainen. Eli korvataan lukon vieressä olevalta lukukelalta ajonestopurkille menevä johto uudella. Tuon voi varmasti ostaa liikkeestäkin, mutta kun ainakin minulla purkin puoleisella liittimellä oli käyttämättömiä pinnejä lainasin sieltä neljä kappaletta ja tein tavallisesta kaksinapaisesta johdosta uuden. Vieläkään ei ole yhtään herjaa tullut käynnistyksessä joten katsoisin vian korjatuksi ;)
Comment
-
ajoneston kela
Tietääkö kukaan paljon tommoinen ajoneston kela maksaa?
Alkaa itellä palaa käämit tuon ajoneston kanssa! Leikkii todella usein.
Jos uusi koko virtalukon, tuleeko siinä mukana uusi johto, mistä on ollut ketjussa puhetta?
Ylipäätään, mikä olisi varmin tapa saada ajonesto pelittämään?
Comment
-
Korjattu?
Nyt on käytetty Audi merkkikorjaamolla. Kyseessä mukamas tyyppivika.
Vika oli lukupuolan johtoliittimen huonossa kontaktissa. Puhdistivat sen ja saatto myös laittaa nippusiteen kiristämään liitintä, ainakin huoltomies haki nippusiteen autoon. Ottivat ratin irti ja löystyttivät suojamuovia ympäriltä, että pääsi käsiksi. Aikaa ei mennyt kuin 30 minuuttia ja homma tuli maksamaan 50?.
Ei ole ainakaan vielä leikkinyt, joten toivotaan että vika oli siinä.
Comment
-
Samantyyppisiä ongelmia käynnistyksen kanssa kuin VeskuH:lla on ollut itselläkin, tosin tähän asti aina on lähtenyt käymään toisella starttauksella.
Nyt kuitenkin auto seisoi reisuun aikana pari viikkoa pihassa eikä aamulla lähtenyt käymään ollenkaan, startti pyörittää konetta mutta ei käynnisty eikä edes lupaa...
Vikakoodeja antoi:
17919 - Intake Manifold Valve (N156): Electrical Malfunction
P1511 - 35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible signal
Tyhjensin vikakoodit ja auto hörähti käymään samantien.
Pari tuntia myöhemmin sama juttu.
Mikähän tässä nyt voisi olla vikana...?
Comment
-
Kannattaa tarkistaa pääakkukaapeliliitoksen kunto pelkääjän puolen pyöräkotelon alla. On todennäköisesti syöpynyt pilalle ja sen takia heittää B+ virhettä. Sijaitsee suunnilleen iskaritolpan kohdalla runkopalkin alapuolella.
Ja nyt taas uusia koodeja:
17919 - Intake Manifold Valve (N156): Electrical Malfunction
P1511 - 35-00 - -
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible signal
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17817 - EVAP Purge Valve (N80): Electrical Malfunction
P1409 - 35-00 - -
17609 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Electrical Malfunction
P1201 - 35-00 - -
17613 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Electrical Malfunction
P1205 - 35-00 - -
17612 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Electrical Malfunction
P1204 - 35-00 - -
17616 - Fuel Injector for Cylinder 8 (N86): Electrical Malfunction
P1208 - 35-00 - -
Että tällaista tänään...
Comment
-
Kokeilin vielä vikakoodien nollausta, uusi starttausyritys ja nämä koodit tuli uudelleen:
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible signal
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Eikä lähde käyntiin...
Edit:
Ja huomasinpa tuossa vielä että bensamittari näyttää nollaa vaikka tankissa on noin 1/3 verran ainetta sisässä! Ei edes viisari värähdä kun laittaa virrat päälle...
Bensapumpun rele tuntuu toimivan, samaten bensapumppu - ainakin suihkuaa bensaa kun avasin filtterin jälkeen olevan bensaputken liitoksen ja laitoin virrat päälle.Viimeksi muokannut Timo K.; 29.4.2008, 19:47.
Comment
-
Kumarruin vielä uudestaan tutkimaan tuota päävirtakaapelin liitäntää ja löytyihän sieltä vielä itse kaapelistakin vikaa! Kaapeli oli hapettunut käytännössä poikki kuoren sisällä n. 5 cm liittimeltä eteenpäin, päältäpäin se oli kuitenkin ihan ehjän näköinen. Pätkäisin kaapelin päästä palasen pois ja liittimeen kiinni -> bensamittari alkoi toimimaan.
Ei kuitenkaan käynnistynyt, vikakoodeja jäljellä enää yksi:
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible signal
Täytynee vaihtaa nyt koko kaapeli uuteen ja kokeilla sen jälkeen uudelleen...
Comment
-
No niin... ECU kotelo avattu ja kosteutta boksissa jälleen. Vähän kuivattelua ja liittimet putsattu, ei kuitenkaan lähde käymään. Bensaa näyttäisi tulevan mutta vaikuttaa siltä että nyt kipinä puuttuu? Vaihdoin uudet sytytystulpat -vanhat oli jo aika kuluneen näköiset- siitä huolimatta ei näytä sytyttävän.
Vikakoodina tulee vain
00532 - Supply Voltage B+
27-00 - Implausible signal
Voisiko olla vialliset sytytyksen ohjausyksiköt - siis molemmat pimeänä? Näistä toinen vaihdettiin vuosi sitten kun kone kävi silloin 7:llä pytyllä.
Alkaa jo konstit loppumaan.. :(
Comment
-
Vaihdoitko sen kaapelin? Jos se jostain muualtakin melkein poikki? Virta "riittää" bensamittarille muttei muulle (vrt. tyhjä akku)? Koodithan on suomennettuina että tietokone saa epäuskottavia lukuja plus-virran puolelta? Eri lukuja eripuolelta autoa? Voisiko siinä olla jokin turvapiiri joka estää käynnistyksen turvatakseen muuta elektroniikkaa? Ota toinen akku ja "avaa toinen virransyöttöpiste käynnistyskaapeleilla" vaikka siihen etukulman rikkinäiselle liittimelle. Plussa siihen ja miinus runkoon.
Pystyykö sitä boxia eristämään millään? Muovit ympärille? Olisiko se saanut kipeää kosteudesta?
Comment
Comment