Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TFSI imusarja ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TFSI imusarja ongelmaa

    2011 a4 CDNC koneella.

    Imusarjan vaihdon jälkeen edelleen seuraavia vikakoodeja pukkaa:
    18447/P2015/008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal

    18436/P2004/008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open

    Vaihdettu siis koko paletti: Imusarja, läppien potentiometri sekä solenoidiventtiili joka käskyttää läppiä säätävää alipainekelloa.
    Potentiometrin arvoja tsekkailtu virrat päällä, käsin läppäakselia liikuttamalla kaikki ok. Läppien ollessa kiinni on arvo 0% ja taas täysin auki lähellä 100%
    Kun kone lyödään käyntiin tuo läpät kiinni arvo onkin 8% eikä laske nollaan ollenkaan. Kun kierrokset ylittää yli 3000rpm säädin vetää kyllä läpät auki ja kierrosten laskiessa palautuu takaisin. Tuo arvo vaan ei mene nollaan millään, vaikka ottaisi alipaineletkun irti säätimestä ja kädellä käyttää tuota läppäakselia sen liikeradan päästä päähän. Käsittääkseni tuo p2004 voisi johtua tästä kun tuota nolla arvoa ei saavuteta ollenkaan. Re-adapt ei onnistunut ilmeisesti tuon heti käynnistyksen jälkeen ilmestyvän vikakoodin takia.
    Onko kellään tullut vastaavaa eteen? Vinkkejä otetaan vastaan.
Working...
X