Ihmettelin talvella kaasulta päästäessä moottorista tulevaa sälinää. Asiaa tutkittuani viaksi ilmeni molemminpuolin hajonneet pakoputkien joustoliitokset.
Viime viikonloppuna otin työnalle joustoliitoksien vaihdon ja tilalle hitsailtiin alkuperäistä vastaavat liitokset (kiitokset muuten nimimerkille KimmoL, jolta sain hyviä vinkkejä vaihtotyöhön+varaosanumerot).
Kotimatkalla huomasin kuitenkin, että kaasulta päästäessä kuuluu edelleen epämääräistä kopinaa. Kurkkasin auton alle ja pyysin apukuskia antamaan n. 1200-1400rpm kierroksia ja huomasin että pakoputket toden totta vispaa aivan vimmatusti tuolla kierrosalueella. Toivon mukaan pakoputki tuli vain asennettua kiinnikkeissään pikkaisen väärään asentoon ja pääsee nyt vähän hakkaamaan jonnekin.
Kysymys kuuluukin, että onko tuo tietyllä kierrosalueella ravistaminen täysin normaalia (eli V6 koneen ominaisuus) vai voiko tuolla tuo olla merkki jostain muusta viasta?
Sen verran tympeä operaatio oli tuo downpipejen irroitus, ettei ihan heti haluaisi uusiksi tehdä.
Autona -2009 A6 3.0tfsi (kilometrejä mittarissa n. 180tkm).
Viime viikonloppuna otin työnalle joustoliitoksien vaihdon ja tilalle hitsailtiin alkuperäistä vastaavat liitokset (kiitokset muuten nimimerkille KimmoL, jolta sain hyviä vinkkejä vaihtotyöhön+varaosanumerot).
Kotimatkalla huomasin kuitenkin, että kaasulta päästäessä kuuluu edelleen epämääräistä kopinaa. Kurkkasin auton alle ja pyysin apukuskia antamaan n. 1200-1400rpm kierroksia ja huomasin että pakoputket toden totta vispaa aivan vimmatusti tuolla kierrosalueella. Toivon mukaan pakoputki tuli vain asennettua kiinnikkeissään pikkaisen väärään asentoon ja pääsee nyt vähän hakkaamaan jonnekin.
Kysymys kuuluukin, että onko tuo tietyllä kierrosalueella ravistaminen täysin normaalia (eli V6 koneen ominaisuus) vai voiko tuolla tuo olla merkki jostain muusta viasta?
Sen verran tympeä operaatio oli tuo downpipejen irroitus, ettei ihan heti haluaisi uusiksi tehdä.
Autona -2009 A6 3.0tfsi (kilometrejä mittarissa n. 180tkm).
Comment