Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0 TFSI kannen koneistus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.0 TFSI kannen koneistus

    Onnistuuko nokka-akselin uudelleen laakerointi koneistamossa vai pitääkö alkaa katsomaan uutta kantta? Oli päässyt kierokangen laakerista puruja koneeseen.
    Hiottiin käsin laakeri pinnat, mutta nyt ei ole öljynpaineita tyhjäkäynnillä.
    Alakertaan tuli uusi kampiakseli ja laakerit

    #2
    Meinaatko, että öljynpaineet puuttuu nokkalaakerien takia vai nokkalaakerit meni öljynpaineen puuttumisen takia? Puuttuuko sieltä millikaupalla tavaraa? Ne nokkalaakerit tahtoo näissä olla kiinnileikanneen näköisiä ilman alakerran laakerivaurioitakin.
    Viimeksi muokannut jipitkan; 20.5.2022, 22:28.

    Comment


    • #3
      Ostin auton viallisena. Sieltä oli kokonaan hävinnyt yhden kiertokangen laakeri.
      Pakopuolen nokka-akselin laakerointi oli niin jumissa ettei se pyörinyt enää ilman hiomista. varmaan otettiin siitä liikaa pois.
      kiertokanki oli niin heikossa kunnossa, ettei sitä enää voitu pelastaa.
      Autodocissa uusi tyhjä kansi maksaa n.600-700€

      Comment


        #4
        Periaatteessa kannen laakerilinjat on koneistettavissa uusiksi, Toinen asia on sitten lähteekö sitä kukaan koneistaja tekemään ja mitä se maksaa. Nämä 600€ kannet on jotain kiinalaista jälkituotantoa, kai nekin toimii kun niitä edelleen kaupataan. Mutta ne tyhjäkäyntipaineet tuskin katoaa kannen kautta, ongelma on todennäköisemmin alakerran puolelle. Hae ja lue foorumilta TFSI ja öljynpaineaiheita, niin pääset perille tämän moottorisukupolven ominaisuuksista.

        Comment


        • #5
          Ai hitto kun heitit epäilyksen siemenen ilmoille. Tuskin ne alakerran laakereista enää voi noin karata? Toki öljypumppua ei vahdettu. Onpas herkkä kone!

          Comment


            #6
            Keskustelua asiasta tässä. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ynpaineongelma

            Comment


            • #7
              Nämä 600€ kannet on jotain kiinalaista jälkituotantoa
              Eiköhän ne ole ihan alkuperäisiä kiinalaisissa audeissa.

              Comment


              • #8
                Kävin ruuvaamassa irti yhden Paineenalennusventtiilin, eli sen joka ruiskii öljyä männän alle. Sen avautumispaine pitäisi olla 1-6-1.9bar.
                Se oli tasan nolla, eli painetta tuli läpi ihan puhaltamalla. Mistä noita saa uusia ja mikä noiden englantilainen nimi mahtaa olla?

                Comment


                • #9
                  Puhutaanko tässä nyt ea113 tfsi:stä? Jos näin, niin öljyruiskun osanumero: 06F103154

                  Comment


                  • #10
                    Autona AUDI A6 (4F2, C6) 2.0 TFSI 2008 170hv
                    Katsoin autodocilta öljypumpun korjaus sarjaa, mutta siellä kuvista päätellen se on ihan erillainen?
                    Omassa öljypumppu sijaitsee tasapainoakselin yhteydessä, doc tarjoaa erillistä pumppua?`
                    Mikä neuvoksi?

                    Comment


                    • #11
                      jartuo, katselin itse myös useammastakin nettimyymälästä (mulla sama 170 hv 2,0 TFSI, BPJ) ja tosiaan tarjoaa öljypumppua, joka on pelkkä pumppu : https://www.ak24.fi/fi/varaosat/star...d=18941;100476
                      Onko tuohon nyt oikeasti tehty pumppu, joka poistaa tuon tasapainohässäkän pois käytöstä? Olisi varsin kätevä ratkaisu.

                      Ja sieltähän löytyi opetusvideo aiheeseen, tosin saksan kielinen. Eli tuolla saa tosiaan deletoitua tuon tasapainosysteemin kokonaan ja tehokkaampi pumppu tilalle.
                      https://www.youtube.com/watch?v=jwsCx1SnTbo

                      Edit: Lisätietona tähän, että nuo pelkät pumput eivät ole suoraan bolt on, vaan niissä on hammaspyörä 1,8 koneen ketjujaolla. Eli pitää vaihtaa joko pumpun hammaspyörä tai kampiakselin hammaspyörä, joka vaatii sitten jo enempi purkamista. Vielä en ole netistä löytänyt, mistä löytyisi 2,0:n ketjujaolla (53G) olevaa sopivaa hammaspyörää pumppuun. Tuo 1,8:n jako on G62, joka on harvempi.
                      Tuolta saa sarjana, mutta posketon hinta verrattuna irto-osiin: https://www.ebay.de/itm/185482413762...IAAOSwFudizT6B. Mutta ilmeisesti jostakin saa tuota sopivaakin hammaspyörää.
                      Viimeksi muokannut Juke350; 2.2.2023, 08:30.

                      Comment


                      • #12
                        2.0 TFSI koneremontti

                        Kyseiseen koneeseen eli CDNC 2009 koneeseen pitäisi tehdä öljynkulutus remontti ja todennäköisesti kansiremppa, kakkos pytystä paineet hukassa. Löytyykö länsi/etelä suomesta osaavaan ja halpaa koneistajaa? Otan itse koneen pois ja tuon korjattavaksi. Saa ilmoittautua mulle suoraankin yv.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 20.8.2024, 10:27. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                        • #13
                          Tuli tehtyä ihan toisia hommia ja samalla huomasin että yksi nostaja on "löysällä" että pysty painamaan sormella pohjaan. Tämä johti nokka-akselien irroitukseen ja tälläiseen näkyyn.
                          Onko kansi ja nokat ihan roskis kamaa ? Koneistetaanko noita kansi/nokkia vielä ? Vai onko järkevämpää hommata "ehjä" käytetty

                          Comment


                          • #14
                            Aika normaalia näissä TFSI koneissa, ainakin ea113. Oman vehkeen kansi ja nokat oli varmaan vielä pahemman näköset, mutta onpa ne siellä 60k km remontin jälkeen pyörineet :D. Käytetyn kannen jos ostat löytyy sieltä todennäköisesti aika samanlaiset jäljet.


                            Viimeksi muokannut Killeri; 3.12.2024, 20:21. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                            Comment


                            • #15
                              Tässäkään ei siis mitään kolinoita tai muuta oireita ollut. Tyhjäkäynnillä vähän paineet hukassa, mutta öljyruiskut oli entiset. Kierroksilla kyllä päästään sinne 4 bar. Varmaan ottanut tyhjäkäynnillä siipeensä, kun ei tuossa ole paineenseuranta silloin aktiivinen. BGB kone

                              Comment


                              • #16
                                Luulenpa, että omassakin kulkineessa joskus korkeapainepumpun paininkuppi hajonnut ja rojua mennyt läpi jonkun verran koneesta. Onpa tuolla silti kohta 390k km menty ja vielä vetää hyvin.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 2.12.2024, 18:45. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu. Poista se sovelluksesta, kiitos!

                                Comment

                                Working...
                                X