2012 vuosimallin A6 3.0 TDIQ Avantissa on alkanut mielenkiintoinen (tai lähinnä painajaisia aiheuttava) oireilu. Autoon asennettiin mekatroniikan korjaussarja sekä vaihdettiin kytkimet jne ks https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...62#post1934962
Alkuun harvakseltaan, nyt lähes päivittäin ruutuun tulee käynnistyksen yhteydessä "Gearbox malfunction, switch to P..." eikä auto käynnisty. Sen jälkeen tulee lista suurinpiirtein kaikista mahdollisista vioista. Stabilization program fault, TPMS fault, headlight range control fault, jne. Auto kävi vaihteistokorjaamolla, missä em rempat tehtiin mutta heidän mukaansa syy ei ole vaihteistossa,vaan kyse on sähköongelmasta. Ilmeisesti pääsyyllinen on jonkinlainen kommunikaatiokatkos moottrinohjauksen ja vaihteiston välillä, joka sitten aiheuttaa muut virheet.
VCDS näyttää
18147 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM) ja 8008 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)
Onko täällä vastaavista kokemuksia? Nettihakujen perusteella mahdollisia vikoja voisi ehkä etsiä laatikon kyljessä olevasta liittimestä (https://www.audiworld.com/forums/a6-...2972465/page2/) tai sitten vikaa voisi olla moottorinohjeusyksikön liepeillä (https://www.youtube.com/watch?v=vXjOpm8gUKY)
Tässä ja edellisessä 4F mallissa on ollut "ominaisuutena" se, että etujalkatilaan on jostain päässyt vettä. Mahtaako vedenpoiston ongelmat moottorin ja ohjaamon välialueella kenties aiheuttaa myös korroosio-ongelmia moottorinohjausyksikön kanssa??
Ja vinkkejä hyvistä korjaamoista pääkaupunkiseudulla otetaan vastaan...
Alkuun harvakseltaan, nyt lähes päivittäin ruutuun tulee käynnistyksen yhteydessä "Gearbox malfunction, switch to P..." eikä auto käynnisty. Sen jälkeen tulee lista suurinpiirtein kaikista mahdollisista vioista. Stabilization program fault, TPMS fault, headlight range control fault, jne. Auto kävi vaihteistokorjaamolla, missä em rempat tehtiin mutta heidän mukaansa syy ei ole vaihteistossa,vaan kyse on sähköongelmasta. Ilmeisesti pääsyyllinen on jonkinlainen kommunikaatiokatkos moottrinohjauksen ja vaihteiston välillä, joka sitten aiheuttaa muut virheet.
VCDS näyttää
18147 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM) ja 8008 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)
Onko täällä vastaavista kokemuksia? Nettihakujen perusteella mahdollisia vikoja voisi ehkä etsiä laatikon kyljessä olevasta liittimestä (https://www.audiworld.com/forums/a6-...2972465/page2/) tai sitten vikaa voisi olla moottorinohjeusyksikön liepeillä (https://www.youtube.com/watch?v=vXjOpm8gUKY)
Tässä ja edellisessä 4F mallissa on ollut "ominaisuutena" se, että etujalkatilaan on jostain päässyt vettä. Mahtaako vedenpoiston ongelmat moottorin ja ohjaamon välialueella kenties aiheuttaa myös korroosio-ongelmia moottorinohjausyksikön kanssa??
Ja vinkkejä hyvistä korjaamoista pääkaupunkiseudulla otetaan vastaan...
Comment