Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AJL B5 käy sekunnin kaks ja sammuu, alkaa ideat loppumaan.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AJL B5 käy sekunnin kaks ja sammuu, alkaa ideat loppumaan.

    Elikkäs potilas ois ~240tkm ajettu ajl 1.8t b5 kopassa, auto jätti muuan kuukausi takaperin kaupan pihaan turhia varottelematta ja oireet tosiaan on että starttaa, käy sekunnin kaks ja sammuu. Vcds ei anna mitään vikakoodeja.
    ​​​Osia mitä on vaihdeltu
    -Nokka-akselin asentotunnistin -kampiakselin asentotunnistin
    -pa-pumppu
    ​-Pa paineensäädin
    -poistettu ajonesto erikoismoottorin toimesta
    -sytkänvahvistin
    -maf anturi

    Alkaa ideat ja motivaatio pian loppua mistä lähteä vikaa hakemaan, kaasuläppää olen alkanut epäillä mutta ei siitä näkyvää vikaa löytynyt kun sen pöydällä käytin.
    Jako pompannu? Ei mitään ylimääräisiä ääniä kuulu ja vikakoodeja ei tuu minkäänlaisia (vcds Hex V2 käytössä)
    Oiskosta viisaammilla ideaa mistä lähteä vikaa hakemaan muustaku jakopäästä vai alkaako tässä ottamaan peltiosia S4:seen ja myymään loput mitä ei tarvi. ?
    ​​​​​​

    #2
    Saako kone ilmaa? Itsellä meni kerran imuputki tukkoon (jäätyi). Siitä ei jäänyt muita koodeja kuin manifold pressure unplausible mutta huomasin että kuminen putki meni startatessa lommolle. Kävi sen 2 sekuntia ja sammui. Tuon saat testattua silleen että otat imuputken kaasuläpältä irti ja starttaat. Käy kone päin persettä mutta jos käy pitempään kuin aiemmin olet ongelman jäljillä. MAF irroitus voi auttaa tässä operaatiossa.

    Comment


    • #3
      Empä kyllä muista että oisinko moista koittanut, putki on kyllä irti ollu vaan en muista oisinko kokeillut käymään. Täytyy kokeilla kunhan auton luo pääsen taas, työt kun haittaa aina harrastuksia.

      Comment


        #4
        Mites polttoainesuodatin?

        Kuulostaisi äkkiä siltä, että ei saa soppaa sopn sen hetken, tai sitten tukehtuu. Murentunut ja tukkeutunut katalysaattori voisi periaatteessa tehdä jotain tuollaista, joskin omalle kohdalle osuneet on yleensä varotelleet huonolla kaasun kestolla ja nykimisellä.

        Comment


        • #5
          Suodattimen vaihdosta ei ole tietoa, ei minun omistusaikana ole ainakaan vaihdettu (n. 10kk) mutta laitetaan vaihtolistalle, en edes miettiny suodattimen mahdollisuutta kun bensaa tuli tulolinjasta melko hyvällä paineella. Katalysaattori mahtaa olla orkkis, ainaki kunnosta päätellen, hyllyssä odottas bsr catback 3" itsetehdyllä downpipella ilman cattia. Ollut tarkoitus tilailla sopiva kissa putken varteen ettei leimalle tarvi alkaa kikkaile aina, taitaa mennä tilaukseen piakkoin. Nyt kun rupiaa ajattele niin auto tais satunnaisesti nykiä pienissä nopeuksissa esim 1 vaihteella körryttäessä, se kyllä tasottu maffin vaihdolla mutta ei kissan kuoleminen kyllä pois sulettukkaan ole. Luulis että se oireilis vähän enempi ennenku menis kokonaan tukkoon? Ettei menis kerrasta peli poikki.

          Comment


            #6
            Jos nyt käy niin että rupeat palastelemaan, niin mulla saattaisi kone ynnä muuta pientä kiinnostaa, kun ilmeisesti tuo samalla kylällä sijaitseekin

            Comment


            • #7
              Joo, ilmottelen kyllä jos palasiksi menee. Kokeillaan kaikki vippaskonstit ensinnä jos siitä vielä käyttöauto sais.

              Comment


              • #8
                Vika viimein paikallistettu ja auto pelaa, vika löyty ilmamassa-anturista, näköjään ei voi luottaa enää mihinkään ? kampikammion huohotinputki oli myös poikki mutta sen vaihdolla ei mitään vaikutusta mihinkään. 5kk vanha ilmamassa teki moiset oireet, eipä ole ennen tehnyt missään vehkeessä tämmöstä. Onneksi kuitenkin tuli epätoivon hetki ja nappasin anturilta johdon pois ja kappas kummaa sehän rupes käymään ja otti kaasuakin vastaan. Vaihdoin vanhan anturin tilalle ja auto pelaa ku pitääkin.

                Comment


                • #9
                  Mulla kävi vastaavat kun ahdin jumitti 3.0tdi autossa, pakokaasut eivät pääse ulos -> lupaa vain päivän ekassa startissa ja saattaa jopa käydä sen 2sec. Ei vikakoodeja, ei mitään. Kolmantena iltana otin auki ensimmäisen epäilykseni, eli ahtimelta liitokset auki että saa happea (poistuu ahtimen vaikutus välistä) - olisi pitänyt jo ensimmäisenä aloittaa siitä. :) Yritti startata aina normaalisti, mutta ei edes luvannut. Osasin jokseenkin epäillä ahdinongelmia, ryyty motarilla yhtäkkiä.
                  Viimeksi muokannut mäggäri; 28.5.2022, 13:56.

                  Comment


                    #10
                    Miten se ahdin voi täysin tulpaksi muuttua?

                    Comment


                    • #11
                      Samaa ihmettelin, mutta välittömästi hörähti käyntiin kun oli poistettu yhtälöstä ja ilma (pakokaasut) kulki uloskin. Myöskään muuta ei ole vaihdettu tuon yhteydessä, saati sen jälkeen perushuoltojen lisäksi, kuin ahdin kävi huollossa Akaassa ja takaisin kiinni - toiminut poikkeuksetta. Tästä on kolme vuotta aikaa. Aiemmasta viestistä jäi mainitsematta että akseli oli poikki muistaakseni, mutta toinen puoli jumitti paikoillaan. Ei edes kerennyt vislailla ikinä että olisi raapinut siivet mihinkään, laakista vainaa. Auto pysähtyi motarille kuin joku painaisi jarrua.

                      Tuon 24h levon jälkeen kun hörähti käyntiin ja sen jälkeen ei samanlaista lupausta edes, aloin epäilemään aina vain enemmän tukotusta.
                      Viimeksi muokannut mäggäri; 28.5.2022, 14:38.

                      Comment


                      • #12
                        Oudolta tuokin kuulostaa, harvemmin turbo tulpaksi muuttuu, ennemmin kuvittelis että katti tai dpf tekee sen tulpan. Tälle kesää on tarkotus vaihtaa katalysaattori virtaavampaan ja putkisto vaihtuu samalla niinku oon tuolla ylhäällä kirjotellu. Saa senkin ongelman korjattua tulevaisuutta varten ja toivottavasti auto ei turhia seisoskelis.

                        Comment


                          #13
                          Oliko uusi MAF tarvike vai orggis? Diesel puolella tarvike maffit aikanaan saatto olla huonolaatusia. Tiedä miten nykyään on. Sama on nykyään muittenkin anturien kanssa esim lambdat. Ainoat taatusti toimivat on orggikset vaikka tarvikkeet saattaakin toimia. Tämä siis on mun mielipide mitä on omista ja lähipiirin autoista oppinut
                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.5.2022, 13:05.

                          Comment


                          • #14
                            Meyle merkkinen, semmoseen käsitykseen jääny että OEM laatunen. Ainaki semmosena sitä markkinoitiin, orkkishan ois ollu Bosch ja se ainaki oli hyvänhintanen oikeastaan kaikkiin muihin verrattuna (~400€). Dieselmaffeista mersun puolelta on kokemusta ja yleensä nappasi vikatilan vaan päälle, nuissa 3.0tdi audeissa ei tullut koskaan tarvetta maffia vaihdellakkaan.

                            Comment

                            Working...
                            X