Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Remonttia tulossa. (AAN)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Remonttia tulossa. (AAN)

    S4(c4) -93 avant 2.2t on auto. elikkä nyt on autossa seuraavia ongelmia: käy liian laihalla, kuluttaa öljyä, ja uutena ominaisuutena kuluttaa myös jäähdytinnestettä. lisäksi itsediagnostiikka kertoi että moottorin käyntinopeus-anturi ei anna singnaalia. auto on päivittäisessä käytössä eikä periaatteessa tuntuisi olevan mitään vikaa, ehkä lievä tehottomuus, mutta koska nämä on aika vakavia vikoja, vieläpä kun olen myymässä autoani, niin kysyisin vähän neuvoa että mihin kannattaa viedä korjattavaksi pk-seudulla ja mistä arvioisitte näiden vikojen johtuvan, lienee kaikki viat kytköksissä jotenkin toisiinsa..? ainakin kylmänä koneesta kuuluu jonkinsortin räminää, kuvailen myöhemmin tarkemmin kunhan olen kuunnellut vähän tarkemmin sitä ääntä, lisäksi auto savuttaa aika reippaanpuoleisesti. Kallis remontti luultavasti tiedossa..:D vai mitä?

    #2
    Diagnostiikka raportoi rpm-anturista aina kun kone ei käy. Jos se on rikki niin kone ei käynnisty.

    Muuten kuulostaa kyllä melko väljältä koneelta ja/tai ahtimelta. Jäähdytinneste luultavasti häviää jälkijäähdytyksen kiertopumpun rungon välistä (ominaisuus tuon ikäisissä).

    Comment


      #3
      Mistä tiedät että käy laihalla? Paljon nesteitä häviää?

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja habanero Näytä viesti
        ... lisäksi auto savuttaa aika reippaanpuoleisesti.
        Varmistetaan nyt, etteihän tämä savu vain ole samaa "savua" kuin tulee perunoita keitettäessä?

        Juuri oli toisella foorumilla juttua runsaasti savuttavasta autosta, ja se savu sitten olikin vain pelkää normaalia vesihöyryä.

        Comment


        • #5
          Niih, näillä ilmoilla nää tuntuu sauhuttavan ihan perhanasti, vaaleaa normaalia pakokaasua.

          Sitten tosta AAN:n öljynkulutuksesta on ollu kaikenlaista juttua (kuten Audin yleensäkin).
          Itekkin kippasin just yli puoli litraa koneeseen oilia vaikka öljynvaihdosta on vasta reilu 2tkm.
          Tuntuu, että vie heti öljyä kun vähän polkee. Rauhallisessa ajossa ei vie.

          Tai sitten mullakaan ei ole ihan kunnossa.

          Jäähdytysnesteetkin näissä voi vuotaa ulos ihan mistä vaan.

          Mutta voihan tuossa vikaakin olla, en minä sillä ;)

          Comment


            #6
            Jos käy tasaisesti niin en ihan heti menisi konetta purkamaan.
            Sinulla voi olla jäähdytin puhki samasta paikkaa kuin minulla eli keskeltä alhaalta.
            Tuota vikaa ei näe mitenkään ulkoapäin.Nestettä vain katoaa..
            Öljyä tuo minunkin tankki syö hyvällä ruokahalulla.

            Naputtaako tyhjäkäynnillä?

            Comment


              #7
              Alkaahan ne olemaan väljiä remontoimattomat 20v turbot. Itselläni nyt 90 tonnia remontista eikä tippaakaan tarvitse lisätä vaihtovälillä, joka on tavannut olla sellaisen 7tkm.

              Comment


                #8
                ainakin kylmänä koneesta kuuluu jonkinsortin räminää
                Olisko katti sanonut morjens.

                Comment


                  #9
                  Mulla kylmänä pitää servopumppu kivaa krohinaa. Ääni häviää, kun kone vähän lämpiää.

                  Ääni rikkinäiselle katiskalle täältä myös. Pitää sopivasti kylmänä oikeen mukavaa mekkalaa.

                  Comment


                    #10
                    Diagnostiikka raportoi rpm-anturista aina kun kone ei käy. Jos se on rikki niin kone ei käynnisty.
                    Kyllä tuo vaan minulla lähti käyntiin rikkinäisellä anturilla. Ei vaan tahtonut yli 5500rpm kiertää. Uudella veti sitten ihan tappiin.

                    Comment


                    • #11
                      Lainataan topikkia. Omaa ässää (2.2t) joutunut pari kertaa sahaamaan hieman pidempään käyntiin, käynnistyy kyllä ja toimi muutenkin ihan normaalisti. Olisiko syytä varautua johonkin remonttiin?

                      Comment


                        #12
                        Lainataan topikkia. Omaa ässää (2.2t) joutunut pari kertaa sahaamaan hieman pidempään käyntiin, käynnistyy kyllä ja toimi muutenkin ihan normaalisti. Olisiko syytä varautua johonkin remonttiin?
                        Oletko lukenut vikakoodeja, jos olis jotain jäänyt muistiin.

                        Comment


                          #13
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=starttaus
                          Tuolla entistä pähkäilyä.
                          Saattaa tojota hiaseen verrattuna tuntua starttaukset pitkiltä vaikka mitään vikaa ei olekkaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ei ole koodeja luettu vielä, ei ole vielä ehtinyt hommata lukulaitetta, pitänee piakkoin ostaa ja lueskella. Ja kyllä tuo vielä paremmin pelaa kuin ne ``muutamat`` miljoona kilsaa ajetut hiaset, mitä on tullu ajeltua :). Alkoi vain huolestuttamaan kun on ennen lähtenyt helpommin tulille. Niin ja kiitos tuosta linkistä.
                            Viimeksi muokannut -Maukka-; 24.1.2008, 23:58. Perustelu: Muokkausta

                            Comment


                            • #15
                              joo se räminä taitaa kuulua tosiaan sieltä pakoputken seudulta, lämpinä tyhjäkäynnillä ei niinkään mut kun painaa kaasua niin silloin jonkin verran ja jonkinasteista tukkoisuutta on havaittavissa putkessa. ja se savutus on todellakin melko runsasta, liikennevaloissakin herättää huomiota kun valtava pilvi peittää näkyvyyden muilta kanssaautoilijoilta. mitähän tuolle laihalla käymiselle voisi tehdä? ei ole kiva kun punainen huutomerkki tervehtii iloisesti lähes aina kun laittaa autoon virrat..:/

                              Comment


                                #16
                                Punaisella huutomerkillä ja moottorilla ei ole mitään tekemistä keskenään.

                                http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=32017
                                Lueppas tämä ketju.

                                Comment


                                • #17
                                  ai no hyvä. jarrut kylläkin pitävät pirunmoista mekkalaa edessä että niissä on kyllä vikaa ja se on tiedossa, mut hyvä kun se merkkivalo johtuu niistä. tosin palat pitäisi olla vaihdettu pari kuukautta sitten, mut olisikohan käynyt niin että nyrkkipajalla on mennyt pojilla sormi suuhun ufojen takia ja sen takia on etujarrupalat jääneet vaihtamatta.. vaihtaneet tietysti pelkästään taakse varmaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    niin siis sen takia pitäisi saada se laihalla käyminen kuntoon kun päästöt ei mene muuten läpi, kun nekin mitattiin, HC ei ole ok tyhjäkäynnillä. voisiko johtua myös mahdollisesti rikkinäisestä katista, vai johtuuko se juuri siitä että käy laihalla? mitä sille asialle voi tehdä?

                                    Comment


                                      #19
                                      HC=palamatonta bensaa. Tulppia vaihdettu milloin viimeksi? Mitä muut arvot olivat?

                                      Comment


                                      • #20
                                        joutokäyntimittaus 850rpm: Lambda 1.010, CO 0.309, CO2 14.58, HC 121, O2 0.55, COcor 0.311.
                                        Korotettu joutokäynti 3180rpm: lambda 0.999, CO 0.273, CO2 14.80, HC 84, O2 0.24, COcor 0.273.

                                        siinä on lukemat, olen kyllä meinannut vaihtaa tulpat, ei ole nimittäin vaihdettu Ainakaan 13tkm aikana. huono kun ei ole tässä autossa ohjekirjaa olemassa niin ei aina tiedä näitä vaihtovälejä kaikenmailman kulutus osille ja kun ei yleensäkkään tiedä mitään autoista.

                                        juuri tajusin eilen vaihtaa ilmansuodattimen joka paljastui olleen vaihdettu viimeksi 33tkm sitten.:D olen viemässä auton huoltoon huomenna jarrujen takia, kantsiiko samalla vaihdattaa tulpat, vai onko tähän helppo vaihtaa ne itsekkin? ainakin joihinkin autoihin on vaikea vaihtaa.
                                        ja jos vaihdan itse niin mitkä ovat tähän sopivat tulpat ja mistä niitä saa, ei ollut ainakaan motonetin listoilla sopivia..? kiitos ja anteeksi tyhmät kysymykseni..:P




                                        Kappalejakoja lisätty. Isojen alkukirjainten käyttö myös sallittua.

                                        Comment


                                          #21
                                          Oikea tulppa on Bosch F5DP0R ja ne saa halvimmalla vv-autosta, n. 15e per kpl. Vaihtoväli 60 tkm. Yleensä kyllä aiheuttavat ongelmia vain korkeammilla ahdoilla, eivät tyhjäkäynnillä, jos aiheuttavat.

                                          Ja eihän tuo mitään laihalla käy, lambda niin nätti 1 kuin olla ja saattaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Boschin F5DP0R on oikea tulppa.
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=f5dpor

                                            Katit tarpeeksi kuumiksi ennen mittausta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No vikamuistissa oli vaan sellainen tieto että käy liian laihalla (vai oliko se sitten liian rikkaalla..pitää tarkistaa lapusta) ja se pakokaasu-mittajakin sanoi että johtuu varmaan juuri siitä tuo HC.
                                              No mitäs sitten veikkaatte, että johtuuko se sitten juuri niistä tulpista vai jostain muusta? Vien muuten juurikin vv-autoon tämän, mutta onko miten nopea itse vaihtaa vai sanonko pojille että laittavat ne tulpat siinä samalla..?

                                              Comment


                                                #24
                                                No ei siinä itselläsikään kyllä paljon 5 minuuttia pidempään mene, jos on 5mm kuusiokoloavain ja hoikka 16mm tulppahylsy.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  jep. ajattelin vaan et joissakin autoissa se saattaa olla hankala vaihtaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Toinen hyvä tulppa vakio Risassa ollut nyt 20000 km on: DENSO IRIDIUM POWER IK22
                                                    5310 Boschin lisäksi.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X