Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABZ 31L/100km...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABZ 31L/100km...

    Kaupunkiajossa sain aikaiseksi tuollaisia lukuja, lyhyttä ajoa ja useasti pata kylmänä. Ei mitään revittelyä, normiajoa. Kuulostaa kulutus melkosen isolta, parikymppiä nyt vois ehkä vielä pitää menevänä, mutta 30?

    Mistähän voisi lähteä metästää syytä? vajaa 200t ajettu, pensapumppu vaihdettu.

    #2
    lambda-anturi(t) vaihtoo ainakin, jos ei vielä oo vaihdettu niin ovat taatusti loppu.

    Comment


      #3
      Kyllä tuo lyhyt ajo kylmällä koneella voi viedä aika paljon.
      Lambdat voi hyvinkin olla jo ehtoo puolella.

      Toimii hyvin, ei pätki eikä muuta outoutta?

      Comment


      • #4
        Lambdoja ei ole vaihdettu, pitänee niistä aloittaa sitten.. Täysin mykkänä ne ei ole, on tarkastettu. Ehdotuksia mistä noita kannattaa kysellä, ihan orginaalit on kovin suolasen hintaiset.

        Comment


          #5
          Boschin yleislambdat lienee alta satkun kipale. Vanhoista liittimet.

          VPV-Racing tais tarjota 60e? tms kun kyselin aikoinaan moisia.
          Jos lambda menee mykäksi, niin sen kyllä huomaa. Alkaa kone käymään vajaalla.

          Mitä se vie maantiellä?

          Comment


          • #6
            Kyllä tuo lyhyt ajo kylmällä koneella voi viedä aika paljon.
            Lambdat voi hyvinkin olla jo ehtoo puolella.

            Toimii hyvin, ei pätki eikä muuta outoutta?
            Joo, kyllä se muuten pelaa ihan ok. Viimetalvena pariin otteeseen kylmällä oli tyhjäkäynnin kanssa vähän sanomista, tiputti kierroksia ihan sammumisen partaalle, mutta sekään ei ole uusiutunut.

            Tuo 30l kulutus on saatu 40km ajoista laskettuna. Matkassa kulutus on kympin luokkaa, vaikka ajotietsikka sanoo 9 pintaan.

            Comment


              #7
              Mulla herjas kyllä oireilevasta lambdasta välillä, mutta ei aiheuttanut ongelmaa.
              Vasta kun se toinen hajos, niin rupes käymään vaivalloisesti.
              No vikakoodiakin kyllä sitten pukkas aivan tarpeeksi, misfiree tuli toisen puolen pytyistä.

              Matkakulutus tosin ei ole aivan kauhea, mutta vois olla litran pienempikin. Eli Lambdat vois olla ihan hyvä peruskunnostus muutenkin noin 200tkm ajettuun autoon jos ei ole ennen vaihdettu. Väitetään, että niiden käyttöpäivät olis noin 100tkm verran muutenkin.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                Mulla herjas kyllä oireilevasta lambdasta välillä, mutta ei aiheuttanut ongelmaa.
                Vasta kun se toinen hajos, niin rupes käymään vaivalloisesti.
                No vikakoodiakin kyllä sitten pukkas aivan tarpeeksi, misfiree tuli toisen puolen pytyistä.

                Matkakulutus tosin ei ole aivan kauhea, mutta vois olla litran pienempikin. Eli Lambdat vois olla ihan hyvä peruskunnostus muutenkin noin 200tkm ajettuun autoon jos ei ole ennen vaihdettu. Väitetään, että niiden käyttöpäivät olis noin 100tkm verran muutenkin.
                Itseasiassa toisinaan herjaa lambdasta, mutta kyllä se herjaava lambda arvoja kuitenkin antaa.

                Voiko kulutukseen vaikuttaa jokin muu kilke kanssa vai oireilisiko sitten muutenkin?

                Comment


                  #9
                  Tokihan se voi vaikuttaa. Se lambdaherja on kuitenkin intermittent eli siis hetkittäinen, joten se toimii vielä.
                  Mutta ei täydellisesti. Lambdat hidastuu vanhemmiten ja aiheuttaa täten kulutuksen kasvua.

                  Miksei tuo MAF voi myös tuollaista aiheuttaa. Sen testaaminen on sikäli helppoa, jos on vag-com.

                  Olisko ABZ:ssa myös tuo multivika-anturi, tai jokin toinen lämpöanturi joka voisi kenkkuilla. Pysyykö lämmöt kuitenkin siellä 90c:ssä?

                  Comment


                  • #10
                    lämmöt on kanssa ihan ok, termostaatti vaihdettu, se hajosi parivuotta sitten..

                    Comment


                      #11
                      Jos ajat parin kolmen kilometrin siivua aina kylmänä lähtien niin tuo 30 sataselle on ihan ok mielestäni.
                      Maantiekulutus kertoo ettei mitään isommin ole vialla.
                      Lambdat toki kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, jos ovat originaalit.

                      Comment


                        #12
                        Niin no, 20l menee lämpösellä koneella kaupungissa helposti.

                        Jotkut pääsee 15-16l, mutta minä en päässyt.

                        Comment


                        • #13
                          ok, kiitosta kommenteista. Kylmänä ja tosi lyhyttä siivua, niin "normiluvuissa".

                          Comment


                            #14
                            Mutta kantsii vaihtaa ne lambdat silti, voi se kulutus hieman tippua.

                            Nyt ei vielä ole niin kylmä ollut, että tuo 31l oikein kuulostaa kivalta. Kovilla pakkasilla sen ymmärtää.

                            3km matka on siitä huono, että kone ei varmana lämpeä kuten ei laatikkokaan. Mennään siis "kylmän" koneen ohjelmilla. Letkulämmärillä voisi hieman olla apua asiaan.

                            Ei nää mitään jenkkejä sentään ole :)

                            Comment


                            • #15
                              Mutta kantsii vaihtaa ne lambdat silti, voi se kulutus hieman tippua.
                              Jep, pitää katella sopivan laatusia ja hintasia jostain.. Tuossahan voi vaikka katit pamahtaa jos paljonkin palamatonta menee sinne asti.

                              Comment


                                #16
                                No, tuo oma rohjo ei ve kaupunkiajossa kuin 12-13l/100km. Jostain syystä kukaan muu ei moisiin lukemiin tuolla koneella ole päässyt. Matkalla menee 8,5-9,5l/100km. Itseltäni on kyllä vaihdettu kaikki lampdat ja maf. Noissa mitään vikaa ollut, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi. Vikakoodeja ei ainuttakaan, nuo tulee katsottua usein. Päästöt katsastuksessa kuin uudessa.

                                Auto seisoo tallissa kotona ollessaan ja töissä auto roikan perässä. Ajo normaalia, ei siis mitään eriryisen säästävää siis. Tuollaisia lukemia en ole saanut kuin jäällä leikkiessa tai moottoriradalla.

                                Mainittakoon vielä, että ajotietokoneen lukemat tarkastan aina silloin tällöin tankkauksen yhteydessä ja hyvin nuo tuntuu paikkansa pitävän, jos heittoa on ollu niin se on ollut max 0,5 litraa/100km

                                Comment


                                  #17
                                  Meidän muiden kasin omistajien pitää lähteä käymään Jarin luona taloudellisuuskurssilla.:) Matkaajon kyllä allekirjoitan itsekin, mutta kaupungissa menee kyllä reippaasti yli 13 lämpimälläkin.

                                  Kylmäajo kasilla on kyllä aivan sairasta sopan syöntiä. Laatikko on kylmäohjelmalla (=+1..3l/100km) ensimmäiset 5-7km. Esim itsellä työmatka talvella (16km=1km taajamaa, 15km 100km/h tietä) vie kasilla n. 14l/100km. Tuolla uudella nelipyttysellä ahdetulla menee samalla matkalla samalla ajolla n. 10l/100km, matkaa pääsee sitten alle 7

                                  Comment


                                    #18
                                    Vein tuon auton juuri Suomenojalle hihnaremonttiin, mutta tuli samalla taksia odotellessa juteltua toisen A8:n omistajan kanssa (vuosimalli 2003, 4.2 koneella) ja hänelläkin keskikulutus pyöri 12 litran tuntumassa, tosin onhan tuo uudempi kone tunnetusti hiukan taluodellisempi vaikka tehoa löytyy enemmän.

                                    Auton mittarissa oli muuten keskikulutus 13.1 litraa kun jätin sen huoltoon, tuo johtui kyllä siitä, että tuli pyörittyä Helsingin keskustassa paljon edellisenä päivänä, eli kyllä tuokin näköjään syö =)
                                    Viimeksi muokannut Jari74; 31.1.2008, 15:11.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X