Yhden kerran olen törmännyt tähän ongelmaan. Tein edellisiltana Forté-käsittelyn ja moottorihan kävi tunnin ilman varsinaista ajoa. Seuraava yö oli 30 astetta pakkasta ja käynnistin auton seuraavana päivänä. Vartin verran puski sinistä savua ja loppui sen jälkeen. Öljyä vajeni muutaman desin. Jokin huohotusjärjestelmästä kondensoi vettä ja jäätyi. Ajo käsittelyn jälkeen olisi poistanut ongelman.
Miten jos haluais laittaa kerääjäsäiliön huohotinjärjestelmään, niin voiko koko huohotuksen muuttaa ilmakehään hengittäväksi vai häiritseekö se moottorin toimintaa jotenki? Tuossa on kuva AAN:n huohotus-systeemistä, niin mihin väliin toi säiliö olisi parasta laittaa?
Tuon venakopan nro. 13 letkun tilalla mulla on nyt pelkkä suodatin(eli ei mene imuputkeen letkua) eikä se ainakaan siitä sylje öljyä, mutta taas sitten imusarjan alla olevat letkut näyttävät melko öljyn kyllästämiltä, että kyllä siellä letkuissa sitä öljykuraa liikkuu.
Eikös se mee niin että ahdoilla huohottaa tonne imu/maffiputkeen ja tyhjäkäynnillä sekä alipaineilla mentäessä hengittää imusarjaan..?
Eli mulla nyt siis hengittää ahdoilla suoraan ulos ja muuten imusarjaan. Eikös juuri noi alipaine ja tyhjäkäyntiominaisuudet voi kärsiä jos jos imusarjan huohotuksen poistaa?
Jos huohotin ei mene mafin ja ahtimen väliin, myös imusarjan liitos on tulpattava tai ohjattava pelkälle bensahöyrysolenoidille. Muuten huohotinputkistoa pitkin imetään mafin ohi ilmaa suoraan imusarjaan alipaineella.
Ahaa, tämä oli hyödyllinen tieto. Toihan on sitten varmaan syynä että joskus meinaa sammahtaa ja kierrokset pumppaa kun suoraan reilun kaasun jälkeen tiputtaa tyhjäkäynnille. Pitää kokeilla ohjata koko huohotus kerääjäsäiliöön. Onko bensahöyrysolenoidi toi nro. 19 vai 21, jos vain sen jättäis imusarjaan kytketyksi.
Mitä mieltä olette jos kerääjäsäiliön pohjasta lähtisi "sumppi" paluuputki takaisin öljypohjaan(öljypinnan alapuolelle) vai kerryttääkö toi vain turhaan kosteutta öljyn sekaan?
Lisäys: Mitä jos modaa vielä noi venakopan lähdöt auki öljytilaan ja niistä myös omat letkut säiliölle?
Itsellä on tulpattuna tuo maf/turbon letku ja imusarjasta yksi lähtö. Sitten kannen ja lohkon huohotus on suoraa ulkoilmaan. Itse en ainakaan huomannut moottorin toiminnassa mitää erilaista operaation jälkeen.
Samalla tuli poistettua bensahöyryjen kierrätys, tai sekin hengittää vapaasti lokarin sisälle.. EVAP-venttiilin jätin naksutteleen vielä konehuoneeseen ettei tule turhaa vikakoodia siitä.
Ei ole kumpikaan noista, ei taida olla numeroitu tohon kuvaan. Se on kummiskin siinä imusarjan kyljessä kiinni omalla telineellä. Sininen mötikkä mihin menee myös sähköt. :) Bensaletkut (punos) menee siitä yli.
Jaahas, Riku on saman kylän miehiä. :) pitää kokeilla tota samaa systeemiä, joskin bensahöyryjen ohjauksesta imusarjaan tuskin on haittaa..?
Pitää kait toi kerääjäsäiliö tehä ite rosterista ku meni Mocalin säiliö sivu suun ebayssä. Mitä mieltä olette tosta sumppisysteemistä jossa öljy ohjataan takaisin koneeseen? Tossa olis aika kätsyn oloinen diy separaattori/säiliö systeemi: http://bbs.scoobynet.com/projects-40...catch-can.html
Omasta AAN (vakio, mtm lastu) tiivistin huohotuslinjaa. Originaali klemmarit otin pois ja vaihdoin paremmat tilalle. Nyt paikallaan oleva öljykerääjä kuitenkin vuotaa paineet pihalle.
Olisiko tuohon parempaa vaihtoehtoa vakion tilalle, vai hommata vaan uusi samanlainen paikalle?
Comment