Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 RS6 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C5 RS6 käyntiongelma

    Pari vuotta sitten alkoivat satunnaiset ongelmat ensin helteisellä säällä. 3000 kierroksen jälkeen loppui veto ja alkoi hirveä pauke. Ongelma tuntui sytytyskatkoilta ja/tai polttoaineensaanti ongelmilta. Vikakoodeista löytyi sytytyskatkoja, mutta ei muuta. Illalla ilman viiletessä toimi taas moitteettomasti. Ongelma paheni pikkuhiljaa, mutta siitä huolimatta auto pelasi välillä ihan hyvin.

    Syksyllä 2020 tuli kiertokanget koneen kyljestä ulos ihan kevyessä kiihdytyksessä (koneelle tuli 312 tkm mittariin ennen kilahdusta ja sillä tuli ajeltua huomattavasti ennakko-odotuksia pidempään) ja viime keväänä/kesänä nostettiin nokalle noin 140 tkm ajettu vaihtokone, joka käytiin läpi ja mm. kiertokanget vaihdettiin vahvempiin. Apulaitteet otetiin vanhasta koneesta ja samalla siirrettiin myös tuo vika.

    ECU vaihdettiin varmuuden vuoksi viime syksynä juuri ennen seisontaan laittoa, mutta ei ollut siitäkään apua. Ensimmäinen ajelu tänä keväänä sujui ongelmitta, tehoa löytyi huomattavasti enemmän kuin pitoa, mutta jo toisella ajoreissulla palasi tuo edm. ongelma.

    Löytyisikö foorumilta apua mistä vikaa lähteä etsimään?

    Toinen kysymys: etanolille muuton jälkeen maffeista loppuu kapasiteetti kesken kun kaasua polkee hieman reilummin ja muita kuin vakioita en ole löytänyt, mistä apua?

    #2
    Siirtyikö johtosarja vanhasta? Siellä vois olla vaikka maadotusvikaa

    Comment


    • #3
      Johtosarja otettiin vanhasta. Vika ilmenee vasta kun moottoritilassa on riittävän lämmin ja ainoastaan kun tehoja otetaan ulos rajummin. Alle 3000 kierroksen toimii hienosti ja senkin jälkeen jos kierroksia nostaa varovasti.
      Olettaisin maadotusvian ilmenevän enemmänkin kokoajan kuin satunnaisesti lämpimällä koneella ja kierroksilla. Jokin anturivika voisi ainakin maalaisjärjellä ajateltuna aiheuttaa ongelman, mutta kun vikakoodia ei tule niin mistä lähteä etsimään?

      Comment


        #4
        Puolat? Siirtyikö nekin vanhasta?

        Comment


        • #5
          Puolat vaihdettu uusiin jo aiemmin eikä valitettavasti auttaneet ongelmaan.

          Comment


          • #6
            Eikä ole samaa EGT vikaa kuin kutoskoneisissa biturboissa usein? Sehän kai osaa ja temppuilla vikakoodeja jättämättä.. Ne lukemathan saa näkyviin. Joku viisaampi muistuttakoot miltä kanavilta. Oireet kuulostaa meinaan aika samanlaiselta kuin mitä itsellä aikanaan AJK-koneisessa ennen piirilevyjen vaihtoa puolantekeleisiin.

            Comment


            • #7
              Tuo kuulostaa jo mahdolliselta. Osaako joku avata asiaa tarkemmin?

              Comment


                #8
                Measuring blockista selaamaan kanavia mistä löytyy(olikohan ihan exhaust gas temperaturena ilmoitettu)

                ronsussahan on sit paremmat egt:t kuin 2.7:ssa

                Comment


                • #9
                  Laitetaan piuhaa kiinni ja katsotaan mitä löytyy.

                  Anturit ovat hankalassa paikassa ja niiden vaihto taitaa olla iso operaatio. Antureiden elektroniikka on konehuoneessa näkyvillä ja niiden vaihto onnistuisi huomattavasti helpommin jos johtojen katkaisu ja jatko on mahdollista.

                  Comment


                    #10
                    ronsussa pystyy lokittamaan lämpöjä muistaakseni jostain 40c ylöspäin ja jos sama logiikka kuin bitukassa niin lyö sikarikkaalle varotoimena kun egt feilaa (jolloin se näyttää maksimeja). Mulla oli bitukassa rs6 egt lokitusta varten

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja markush Näytä viesti
                      Eikä ole samaa EGT vikaa kuin kutoskoneisissa biturboissa usein? Sehän kai osaa ja temppuilla vikakoodeja jättämättä.. Ne lukemathan saa näkyviin. Joku viisaampi muistuttakoot miltä kanavilta. Oireet kuulostaa meinaan aika samanlaiselta kuin mitä itsellä aikanaan AJK-koneisessa ennen piirilevyjen vaihtoa puolantekeleisiin.
                      Uusia tai käytettyjä antureita en onnistunut löytämään. Elektroniikkaosankin OEM -numeron löysin, mutta jokaisella löytämälläni sivustolla luki, että ei enää saatavilla. Löytyisikö joltain yhteystietoja tuolle Puolan pajalle?

                      Comment


                        #12
                        Katso jos löytyy tästä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...alle-s4-rs4-b5

                        Comment


                          #13
                          Oliko tähän maffia vaihdettu? Viallinen ei välttämättä jätä vikakoodia ja osaa sotkea esim. 1.8t :n siten, ettei kaasuun voi edes koskea. Jättää vain misfire-koodeja jälkeensä.

                          Comment


                          • #14
                            Maffit on vaihdettu.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
                              Keskusteluista löytyi linkki Puolaan, mutta paikallisen kielen osaaminen on nolla. Yritin sivuilla olevan valikoiden kautta etsiä, mutta ei onnistunut. Täytyy yrittää lähettää sähköpostia.

                              Comment


                                #16
                                Kyllä se puhuu englantia.

                                Comment


                                  #17
                                  EGT module for 4.2 b and RS6 C5


                                  - electoral module replaceable for Audi RS6 4,2 biturbo C5
                                  - we replace the damaged electronics with a new one
                                  - simple assembly in the same place, fits p & p

                                  This item only fits the RS6 C5 (for the 2.7 biturbo it is completely different)

                                  Orders only by phone 602890068 or email sd110@go2.pl!


                                  EGT board parts for 4.2 biturbo ( RS6 C5 ) .
                                  Orders and contact only : sd110@go2.pl
                                  We accept PayPal


                                  SIDmotorsport sivuilta tuo, laita heidän sivujen hakuun EGT.

                                  Comment


                                    #18
                                    Etanolikonversio ei kasvata ilmamassaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kyllä ilmaa tarvitaan aiempaan enemmän kun polttoainettakin syötetään useampi kymmenen prosenttia enemmän. Ja vaati tietysti tehokkaamman polttoainepumpun ja isommat suuttimet.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 17.4.2022, 19:25. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Niin, etanolia syötetään sen noin kolmanneksen enemmän bensaan verrattuna suhteessa ilmamäärään koska sen energiasisältö on noin 30% pienempi kuin bensassa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tämä tuntuu menevän maffien osalta kummalliseksi väittelyksi, josta ei kyllä meikäläiselle ole hyötyä.

                                          Etanolikonversiota ei tehty säästösyistä vaan koneesta haettiin reilusti lisää tehoa, jolloin kulutus maantieajossakin nousi yli 50%. Ohjelmoijan/muutoksen tekijän mukaan maffien kapasiteetti ylittyy kun koneesta otetaan maksimitehoa ulos.

                                          Tähän ongelmaa kysyin kokeneimmilta apua, mutta hieno homma että ongelmaa ei edes olemassa.


                                          Comment


                                            #22
                                            Ilmamassa ei kasva pelkän polttoaineen vaihdon myötä. Jos ahtoja nostettiin samalla, tilanne tietysti muuttuu. Vakioahtimilla ei maffeja saa ajettua tappiin. Ne mittaavat noin 360 hevosen bensatehon verran per kpl.
                                            Puhtaan bensan stokiometrinen suhde on 14.7 osaa ilmaa yhteen osaan bensaa ja E85:llä luokkaa 9,3:1. Pumpusta saa tavallisesti suunnilleen E75:ttä jolla tietysti suhde on tuosta välistä.

                                            Kokemusta on aika monen RS6:n säädöstä ja kolminumeroisesta määrästä etanolikonversioita.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ahtimet FIN -turbon tekemät, pakosarjat ja downpipet tehty mittatilaustyönä ja loppuputki Miltekin. Edellisestä koneesta katkesi pari kiertokankea, joten tähän vaihdettiin vahvemmat. Kokkolan Moottorihiomo kävi läpi kannet ja venttiilit. Välijäähdyttimet, suuttimet ja polttoainepumppu vaihdettu. Vaihdelaatikko Siekkisen vahvistama. Koneessa Motestin ohjelma.

                                              Viimeisimpiä tehoja ei ole mitattu penkissä, mutta pari vetoa Dragyllä mitattuna antoi parhaimmillaan alle 12 sekunnin ajan varttimailille ongelmista huolimatta. Tiptronicilla lähtö käytännössä tyhjäkäynniltä, joten ei tuosta mitään varttimailin rakettia saa tehtyä, mutta kapasiteettia olisi kuitenkin vielä hieman lisää kun nuo luultavasti EGT:sta ja ilmamassamittareista (herjaa myös koodia: signal too high, intermittent) johtuvat ongelmat saisi pois ja koneen toimimaan optimaalisesti. Myös maffit ja niiden alla olevat tiivisteet on vaihdettu.

                                              Comment


                                              • #24
                                                EGT -korjauskitit tulossa Puolasta. Tekijällä oli komponenttien saatavuuden kanssa oli ongelmia, mutta nyt on palikat postissa. Auto toimii hienosti kun antureiden elektroniikka koteloiden päälle laittaa kylmäpakkauksen. Toivottavasti Puolan poikien tekeleet poistavat ongelman.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Puolan poikien palikat kiinni ja tuntuu ainakin ensimmäisen koeajon perusteella toimivan. Ainoa ongelma oli renkaitten pidon kanssa. Kiitokset foorumilaisille avusta.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X