Elikkäs a4 b5 quattro AEB koneella poksuu ja "muljahtelee" startatessa, kone sammutettu lämpimänä ja kymmenen minuutin päästä ei enää lähtenyt käyntiin. Kipinää ei saanut, bensaa saa. Sytytyksen sulake on nyt vaihdettu ja kipinä tulee normaalisti. Lähti kerran käyntiin ja kävi normaalisti. Lämmitin koneen ja sammutin auton, mutta nyt seuraavana päivänä tekee silti startatessa samaa. Autossa vag punaiset puolat ja tulpat vasta vaihettu. Osaako kukaan neuvoa, mitä tässä lähtis tekemään ennenku alkaa jakoa varmistamaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8t AEB poksuu startatessa
Collapse
X
-
paspartuu, tulpat näytti päällepäin ihan samalta kuin aijemmin, ja melkeen uudet kun ovat niin pitäisi toimia vielä.
pipo_esa, katon nää mitä sanoit kun saan auton hinattua työpaikalta kotiin tallille ja päivittelen sitten. Jakoakaan en ole päässyt katsomaan, mutta kone kävi normaalisti kun silloin kerran lähti käyntiin. Enään ei lähde vaikka saa kipinää, bensaa ja esilämmittää koneen eberillä kuumaksi.
Poksuu siis vain putkessa ja kuuluu sitä "muljahtelua" putkesta kun starttaa.
Comment
-
Päivitystä: puristus paineet oli: syl1 7.5bar syl2 8bar syl3 9.5bar syl4 8bar. Pitäisi olla vähintään kymmenen eli syy taitaa olla siinä, tyypillisesti männänrenkaiden hajoamisen yhteydessä startatessa aivastelee putkeen ja tekee juuri sitä. Öljyäkin syö 2l/1000km. Mitä mieltä ootte oisko tää nyt se vika? Kaikki viittaa siihen.
Comment
-
paspartuu, kaikki toiminu ennen normaalisti ja nyt tarkistettu, että bensaa ja kipinää saa aivan oikein. Irrotin audista kannen ja joissakin venttiileissä on melko paljon sivuttaisvälystä, lohkossa ei ole yhtään pykälää, mutta ainakin männänrenkaat menee vaihtoon, männät jos näyttävät kovin pahalta. Kannentiivisteessä ei näkynyt olevan vuotokohtia. Joka tapauksessa uskon, että männänrenkailla ja kansirempalla vika korjaantuu. Päivittelen tähän topicciin ja otan mielellään vinkkejä vastaan :).
Comment
-
Noniin nyt ois männät irrotettu ja ei hyvältä näytä. Männissä suuria halkeamia ja kiertokanget mutkalla. Uskomatonta kyllä että auto toimi täysin normaalisti ennenku sammutin ja ei lähteny käyntiin enää. Pitänee siis vaihtaa h-veivit ja männät. Vakio mäntienhän pitäisi kestää helposti tuo minun 360hp/430nm ja enemmänkin? Veivejen hajoaminen olikin odotettavissa ja sen takia männätkin varmasti meni.
Comment
Comment