Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AEB poksuu startatessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AEB poksuu startatessa

    Elikkäs a4 b5 quattro AEB koneella poksuu ja "muljahtelee" startatessa, kone sammutettu lämpimänä ja kymmenen minuutin päästä ei enää lähtenyt käyntiin. Kipinää ei saanut, bensaa saa. Sytytyksen sulake on nyt vaihdettu ja kipinä tulee normaalisti. Lähti kerran käyntiin ja kävi normaalisti. Lämmitin koneen ja sammutin auton, mutta nyt seuraavana päivänä tekee silti startatessa samaa. Autossa vag punaiset puolat ja tulpat vasta vaihettu. Osaako kukaan neuvoa, mitä tässä lähtis tekemään ennenku alkaa jakoa varmistamaan?

    #2
    Vikakoodien luku.

    Comment


    • #3
      Ettei sulake olis taas menny. Jos jokin rikkoo siitä koko ajan. Jos joku johto ottaa maihin tms. noissa puolissa.

      Comment


      • #4
        OBD portti ei käytössä ku on maxxecun moottorinohjaus, ei kerro softaankaan mitään vikoja mikä viittaisi tähän. Sulake on ehjä ja kipinä on tarkistettu ja hyvältä näytti nyt.

        Comment


        • #5
          Millases kunnos tulpat on? Mulla oli liian kylmät tulpat menny iha jäätävään kuntoon ihmeen pienessä ajassa näin kylmällä..

          Comment


            #6
            Mitäs sytkälähdöt sanoo kun niitä testaa? Joko on jako katottu? Mitä maxxecu sanoo miten nokan ja kampuran anturit toimii?

            Comment


            • #7
              paspartuu, tulpat näytti päällepäin ihan samalta kuin aijemmin, ja melkeen uudet kun ovat niin pitäisi toimia vielä.

              pipo_esa, katon nää mitä sanoit kun saan auton hinattua työpaikalta kotiin tallille ja päivittelen sitten. Jakoakaan en ole päässyt katsomaan, mutta kone kävi normaalisti kun silloin kerran lähti käyntiin. Enään ei lähde vaikka saa kipinää, bensaa ja esilämmittää koneen eberillä kuumaksi.

              Poksuu siis vain putkessa ja kuuluu sitä "muljahtelua" putkesta kun starttaa.
              Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2022, 10:04. Perustelu: Viestit yhdistetty.

              Comment


              • #8
                Meillä samantyyppinen vika, kampiakselin anturi näytti virheellistä lukemaa vs. Nokka-akseli. Anturin puhdistuksesta lähti käymään.

                Comment


                • #9
                  Päivitystä: puristus paineet oli: syl1 7.5bar syl2 8bar syl3 9.5bar syl4 8bar. Pitäisi olla vähintään kymmenen eli syy taitaa olla siinä, tyypillisesti männänrenkaiden hajoamisen yhteydessä startatessa aivastelee putkeen ja tekee juuri sitä. Öljyäkin syö 2l/1000km. Mitä mieltä ootte oisko tää nyt se vika? Kaikki viittaa siihen.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä bensa auto käy noilla paineilla. Kipinä sen polttoaineen sytyttää.

                    Comment


                    • #11
                      Netissä kerrottiin että "lower extreme" paineet tässä koneessa olisi 140psi, mulla on 115psi. Kone lähtee käyntiin jos sen lämmittää toimintalämpötilaan ennen käynnistystä ja vetää toisella autolla.

                      Comment


                      • #12
                        Tuli muuten mieleen että kuuletko että bensapumppu toimii? Ittellä hajos pumppu niin se yski ja muljahteli jonkin aikaa ennen kuin meni täysin mykäksi. Ei siis edes käynnistynyt kun nikotteli startatessa.

                        Comment


                        • #13
                          paspartuu, kun laittaa virrat päälle niin kuuluu pumpun ääni normaalisti. Kuuluko sulla?

                          Comment


                          • #14
                            ei kuulunut, jos se "primaa" niin varmaan vois ajatella että toimii silloin.
                            Onko tämä muuten toiminu normaalisti tolla maxxeculla?
                            Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2022, 16:17. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                            Comment


                            • #15
                              paspartuu, kaikki toiminu ennen normaalisti ja nyt tarkistettu, että bensaa ja kipinää saa aivan oikein. Irrotin audista kannen ja joissakin venttiileissä on melko paljon sivuttaisvälystä, lohkossa ei ole yhtään pykälää, mutta ainakin männänrenkaat menee vaihtoon, männät jos näyttävät kovin pahalta. Kannentiivisteessä ei näkynyt olevan vuotokohtia. Joka tapauksessa uskon, että männänrenkailla ja kansirempalla vika korjaantuu. Päivittelen tähän topicciin ja otan mielellään vinkkejä vastaan :).

                              Comment


                                #16
                                Väljät venttiiliohjurit kannessa ei mikään yllätys ole.
                                Säästyy venttiilien katkeamiselta kun teettää täyden kansirempan.

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin nyt ois männät irrotettu ja ei hyvältä näytä. Männissä suuria halkeamia ja kiertokanget mutkalla. Uskomatonta kyllä että auto toimi täysin normaalisti ennenku sammutin ja ei lähteny käyntiin enää. Pitänee siis vaihtaa h-veivit ja männät. Vakio mäntienhän pitäisi kestää helposti tuo minun 360hp/430nm ja enemmänkin? Veivejen hajoaminen olikin odotettavissa ja sen takia männätkin varmasti meni.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Kestäähän ne jos ei nakuttele. Tuo vaikuttais siltä ettei ihan oo osunu säädöt kohilleen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      MikaSS, joo vähän rikkaalla kävi. Säädätykseen menee heti kun vaan saa ajoon.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X