Kyseiseen autoon vaihdettiin automaattiöljyt hiljattain ja kohdattiin mystinen ongelma vaikka noudatettiin ohjeita. 6 vaihteiseen triptronic (Aisin) lootaan vaihdettiin automaattiöljyt valuttamalla pohja propun kautta vanhat pois. Sitten pohja irti ja vaihdettiin suodatin. Täyttö näissä ohjeiden mukaan tapahtuu myös pohjan kautta jossa öljy pumpattiin laatikkoon sisään auton ollessa käynnissä kunnes öljyä alkaa valuaa takaisin päin. Oikeaa lämpötilaa vielä tarkkailtiin testerin avulla, jotta varmasti menee oikea määrä.
Sitten oli vuorossa koeajo. Auto ei liikkunutkaan yhtään mihinkään. Päädyttiin yli täyttämään laatikkoa jolloin loota alkoi pelata, mutta vaihtoi terävästi ikään kuin öljyä ei olisi ollut tarpeeksi. Lisättiin vielä lisää öljyä ja nyt loota toimii niinkuin pitää. Ongelma on, että lootassa on arviolta 2l enemmän kuin täyttöohjeen mukaan pitäisi olla. Tämä ei varmasti tee laatikolle hyvää, mutta miksi ei toimi "oikealla" määrällä? Öljypohja on ollut irti ja oikean öljyn tason saamiseksi vaadittava snorkkeli on paikallaa. Automaattiöljy on myös todettu olevan oikeaa mallia useamman ihmisen toimesta.
Tällä hetkellä oma teoria on, että automaattiöljyn suodattimen tiiviste on asettunut huonosti ja vuotaa, jolloin loota ei saa tarpeeksi öljyä kun vetää ilmaa sekaan. Ylitäyttö korjaa tämän koska nesteen taso nyt yltäisi suodattimen yläosaan. Osaako joku fiksumpi sanoa tilanteen perusteella mikä voisi olla vialla? En mielelläni lähde valuttamaan tuoreita öljyjä ulos ja vaihtamaan suodatinta varmuuden vuoksi kun ei ole tällä hetkellä tiloja käytössä. Joutuisin vaihdattaa ulkopuolisen toimesta.
Sitten oli vuorossa koeajo. Auto ei liikkunutkaan yhtään mihinkään. Päädyttiin yli täyttämään laatikkoa jolloin loota alkoi pelata, mutta vaihtoi terävästi ikään kuin öljyä ei olisi ollut tarpeeksi. Lisättiin vielä lisää öljyä ja nyt loota toimii niinkuin pitää. Ongelma on, että lootassa on arviolta 2l enemmän kuin täyttöohjeen mukaan pitäisi olla. Tämä ei varmasti tee laatikolle hyvää, mutta miksi ei toimi "oikealla" määrällä? Öljypohja on ollut irti ja oikean öljyn tason saamiseksi vaadittava snorkkeli on paikallaa. Automaattiöljy on myös todettu olevan oikeaa mallia useamman ihmisen toimesta.
Tällä hetkellä oma teoria on, että automaattiöljyn suodattimen tiiviste on asettunut huonosti ja vuotaa, jolloin loota ei saa tarpeeksi öljyä kun vetää ilmaa sekaan. Ylitäyttö korjaa tämän koska nesteen taso nyt yltäisi suodattimen yläosaan. Osaako joku fiksumpi sanoa tilanteen perusteella mikä voisi olla vialla? En mielelläni lähde valuttamaan tuoreita öljyjä ulos ja vaihtamaan suodatinta varmuuden vuoksi kun ei ole tällä hetkellä tiloja käytössä. Joutuisin vaihdattaa ulkopuolisen toimesta.
Comment