Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 / AAN vääntää huonosti matalilla kierroksilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    UrS4 / AAN vääntää huonosti matalilla kierroksilla

    Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, kun on alkanut tuntua siltä, että ajettaessa pienillä kierroksilla / isolla vaihteella moottori vetää jotenkin huonosti (pientä nykimistä ehkä havaittavissa). Tämä siis ajettaessa tasakaasulla. Mielestäni tuo on ennen toiminut ihan hienosti normaali kaupunkinopeuksilla 50.60/km/h vaikka olisi vitonen silmässä.

    Kiihdyttäessä toimii normaalisti (ei nyi) ja ahtopaineet näyttäsi nousevan kuten ennen. Koitin tänään moottoritiellä, niin hetkellisesti tarjosi mittarin mukaan jotain 1,3bar. Tulpat on vaihdettu viime loppukesänä, eli niillä ei ole ajettu, kuin joku 4-5tkm.

  • #2
    Ekana heräsi kysymys: millaiset tulpat laitettiin?

    Comment


    • #3
      Jos ei ole alkuperäiset platinakärkiset tulpat, niin voi olla jo aika heikossa hapessa.

      Itellä vastaavat oireet pari kertaa.
      Tossa pari kuukautta sitten oli tulppa menny vaikka oli ihan oikeat tulpat niin oli vaan sydän sieltä sisältä katkennu.
      Nyt taas alkoi olemaan samoja oireita ja aloin epäilemään tulppaa, mutta kun avasin tulpat niin hyvässä kunnossa ne oli. Sen jälkeen huomasin että yksi tulpan "hattu" oli halki. Ei muuta kun uus paikalle ja ongelma hävis.

      Comment


        #4
        Kyllä ne orginaali-kolmikärkiset oli. No pitää kuitenkin tsekaka kunto ja samalla katella niitä hattuja.

        Comment


          #5
          Juha, originaalit eivät todellakaan ole 3-kärkiset!

          Comment


          • #6
            Siinä on jonkin sortin kuva orkkistulpasta:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=15

            Kipin kapin marmorille ja 70e mukaan.

            Comment


              #7
              Joo rupesin epäilemään itseäni. Eli nyt en sitten enää olekaan 100-varma onko siellä 3-kärkiset vai tuon kuvan mukaiset... No marmorilta ne kuitenkin on hankittu, joten kyllä siellä sitten voi olla mitä vaan :)

              Pitää siis tosiaankin kurkata sinne.

              Comment


              • #8
                -Tuntuu olevan joka vitosturbo tarkka tulpistaan. Alkuvuodesta ajettiin vanhasta 10vt:stä samanlaista nytkytystä pois vittuuntumiseen asti! Säädettiin ruiskua laajakaistan kanssa ja vaikka mitä. Eikä korjaantunut. Vasta kun kerroin muuan urkkiharrastajalle että autossa on kolmikärkitulpat, syy selvisi. Hän kertoi törmänneensä samaan ilmiöön urkissa. -Ei kuulemma sovi monikärkiset ainakaan 10v turpoon. Oisko tässä lie sama judanssi...

                Comment


                  #9
                  itellä kesti berun 3-kärkiset vaparijetassa n. 3 tkm....

                  Sen jälkeen 50 tkm ajetuila F5DP0R:llä ongemitta.

                  Comment

                  Working...
                  X