Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katalysaattorin poistaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katalysaattorin poistaminen

    Auto on Audi A3, -97 1,8i 20V
    Toimiikohan auto, jos katin ottaa välistä pois.?Ja hitsaa sen tilalle suoran putken ?eikö tuon pitäis vaikuttaa tehoihin hiukan..ja varmaan tuo lambda-anturi, pitää viritellä jotenki siihen putkeen
    kiinni?ja toki pitää viritellä siten ,että pystyy katsastukseen laittaan
    sen katin takasin siis jotkut laipat päihin.!

    #2
    Toimiihan se ilmankin, mutta jos katti ei ole tukossa niin vaikutus tehoihin on aika pientä.

    Comment


      #3
      Lienee lähinnä idioottimaista poistaa kyseisestä autosta katti. Mitään sillä ei saavuteta.

      Ei se siellä ahdista.

      Comment


        #4
        Voin sulle myydä RS2 katit . Ei ahdista :)

        Comment


        • #5
          Varsinainen hyöty tosiaan jää varsin vähäiseksi johtuen koneen "tehottomuudesta". '
          Lähinnä kokemusta tuossa hommassa on tiedossa jos kuitenkin päädyt tekemään korvausputken. Tietysti joka katsastukseen sama askare toisinpäin.

          Comment


          • #6
            Ahdistaa tai ei!! niin suoraputki laitetaan tilalle..säilyy tuo vanha ja kallis katti katsastusta varten kunnossa.

            Comment


              #7
              Aja polkupyörällä, pysyy kallis auto kunnossa.

              Ei sitä kattia kannata noin pelätä. Se hajoaa jos hajoaa. Ja tarvikekatin sinne ehkä saa sujutettua ja ei maksa hirveitä.

              Mutta laita suora putki, ei se mitään riko. Äänet saatta hieman teinimmäksi muuttua, mikä lienee vain sinun kantilta katsottuna iso plussa.

              Comment


              • #8
                Onko Petrillä ollut A3?kyseisellä koneella..

                Comment


                  #9
                  Ei, mutta aina putkella korvaaminen muuttaa ääntä. Ei se mallia tai merkkiä katso.
                  Tuskin se nyt kovin hankalassa paikassa voi edes olla, kun olet halukas sitä vuosittain sieltä irti ottamaan.

                  Vai onko se jo nyt siinä kunnossa, että pitäisi vaihtaa? Sekö tämän putken asennuksen takana on?

                  Jokainen onneksi saa ropata autojaan kuten haluaa, mikä on hienoa.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa katti on yhtä putkea pakosarjalle asti.Siihen hässäkkään kuuluupi
                    myös joustinosa joka tulee suoraan laipalla pakosarjaan kiinni.Pörhöllä katti maksaa 800€ ja tarvike 400€.

                    Comment


                      #11
                      Onko esteitä käyttää niitä edullisia n 100e katteja? Ne vaatii laippojen hitsaamisen vanhasta, mutta silti.
                      Tai virityskatteja. Ei nuo katit kovin äkkiä hajoa, jos moottori on kunnossa.

                      Comment


                      • #12
                        Jos katin hajoamisen pelko on oikeasti homman taustalla, niin kuullostaa aika pahasti "hätävarjelun liiottelulta".

                        Ehkä aika helkkarin kaukaa haettu, mutta sama ku ottas airbagit pois käytöstä, koska pian tulevat silmille jos ajaa kolarin. :)

                        Comment


                        • #13
                          Tosiaan jos sitä hommaa ollaan sen katin hajoamisen pelossa tekemässä niin melkein se asentelu ja hyllyssä seisottaminen tekee enempi hallaa kuin paikallaan olo. Jos se on rikki se katti niin sitten ei muuta kuin rälläkällä kylki auki ja sisukset pois.
                          Ei tarvitse kohdistella kun hitsaa vaan luukun takaisin kiinni.
                          Ainut miinushan tuossa on, että ennen katsastusta ois sitten toisen vaiheen aika eli korvaavan katalysaattorin asennus putket katkomalla tai suoraan käypäsen putken asennus...

                          Kuten edellä todettua kokemus karttuu ja saa kokemuksia muutenkin siitä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

                          Comment


                          • #14
                            Eilen hitsasin tarvike katin tuon vanhan tilalle, nyt vaikuttaisi hyvältä. Kyllähän tuo ääni vähän muuuttui kun entinen "vapaavirtaus" katalysaattori lähti pois, sisus kaluista ei meinaan ollut jälkeäkään. Työkalu joka helpotti hommaani suunnattomasti oli putken katkaisu ketju jonka ostin biltemasta, olin alkuun sen suhteen vähän epäluuloinen, mutta toimi, nyt sain putken poikki ja uuden sovitettua ja heftattua paikalleen, irroitin vasta sitten lopullisesti ja tein saumat. Homman kustannukset olivat tuo 97 euron katti motonetista ja useampi tunti omaa työtä.

                            Comment

                            Working...
                            X