Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN rallattaa kylmänä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

AAN rallattaa kylmänä

Mikähän vaivaa värkkiä kun kylmällä koneella koneen etupäästä ylhäältä kuuluu pientä rallattavaa/rohisevaa ääntä?
    Oisko kellään ollu mitään vastaavaa ääntelyä.
    Vaikee on tarkkaa paikkaa määrittää... vesipumppu?!... jakopää....
    Onkelma/ääni ilmenee ainoastaan kylmällä koneella.
    Autolla on ajettu 127 tkm ja 106tkm:ssä on vaihdettu nokkahihna jolloin ehkä myös vesipumppu.

Nää on muuten aika pirun hyvät sivustot ja tarinaa löytyy joka lähtöön... hienoa!

Pasi

Nokkien välinen ketju aika varmasti.

Comment

Tuo ketju varmaan on suht simppeli vaihtaa, vai onko? Itellä kans kuuluu vähän turhia raklatuksia, joten vois olla tuo ketju. Muut liikkuvat on koneen ulkopuolelta vasta vaihdettu..

Comment

Simppeli on, mutta nokat pitää nostaa.

Comment

Mulla kuului myös välillä pientä rallatusta kylmänä, mutta ei kylläkään rohinaa. Se taisi kuulua venttiilinnostajista. Ne(kin) menee jossain vaiheessa vaihtoon, mutta nyt auttoi kun lisäsi öljyä. Oli ihan alarajalla.

Comment

Edellämainittujen lisäksi myös hydrauliikkapumppu voi äännellä. Stetoskooppi helpottaa etsintää, ruuvarillakin tai muulla metallitangolla voi myös yrittää kuunnella.

Comment

Ketju

Ketjustahan on varmasti kyse, koska lämpimänä ääni häviää. Eli lämpölaajenemista tapahtuu...
              En ollutkaan ajetellu että nokkien välillä on myös ketju. En oo niin tarkkoja kuvia aan:stä
              nähny!

Kiitos!
              Pasi

Comment

Ilmat on kylmenny ja oon jonkin aikaa ihmetelly mikä tässä autossa ikään kuin pärisee kylmällä koneella.
                Vaimo siitä kanssa tänään sanoi kun kiihdyttelin ohi, että sun autos kolisi ihmeellisesti.

Noh, oon itse ajatellu että moniurahihna ja sen kiristin on lopussa. Äsken hokasin että prkl se on pakko olla toi ketju joka siellä pärisee ja rallattelee.
                Nokkahihnaremppaan on matkaa vielä 30tkm, eli mun ajomäärällä n. vuosi.
                Toki aion aikaistaa sitä nyt muutenkin mutta mites ton ketjun kanssa, saako antaa vielä rallatella vai onko riski olemassa? Ja eritoten miten suuri?

Myöskin toi vaimon mainitsema kolina alkoi häiritä, koska olen kyllä kuulevinani itsekin sieltä kahta eri soundia välillä. On toi rallattelu/krapina ja sitten sellainen kuin alakerrasta olis jotain irti... Joka ei sitten enää itseä juuri naurata. Tai sitten olen skeptinen taas kerran.

Comment

Working...
                X