Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 W12 vikakoodi laihalla käynnistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 W12 vikakoodi laihalla käynnistä

    Moi

    Googlailin juuri W12 Audin vikakoodeja jotka sytyttivät moottorivalon ja tuli vastaan tämä viestiketju jossa Tähtikuljettaja kyseli apuja. No kuinka sattuikaan, minulla sattuu olemaan juuri kyseinen Audi, ostin sen 2016 syksyllä ja mukavia kilometrejä tuo on antanut mitä nyt aina jotain pientä huoltoa tarvinnut tehdä. Nyt kuitenkin ilmoitellut toistuvasti tälläistä eli samaa vikaa kuin Tähtikuljettajalla silloin n.9 vuotta sitten eikä selvinnyt viestiketjusta mikä tuolloin oli vian aiheuttaja. Vieläköhän Tähtikuljettaja surffailee täällä ja muistaako mitä tuolloin autoon tehtiin vian korjaamiseksi? Tai osaako joku muu kertoa mikä voisi olla todennäköisin tai ensimmäiseksi katsottava kohta?

    VIN: WAUZZZ4E84N024222 License Plate: LGS-226



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Address 01: Engine Labels: 07C-910-018-BHT1.lbl
    Control Module Part Number: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
    Component and/or Version: 6.0L W12/4V G ª0110
    Software Coding: 0011773
    Work Shop Code: WSC 12345 123 00001
    VCID: 5CF491D39FCE4E697D-8008
    4 Faults Found:

    17985 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
    P1577 - 004 - Open Circuit
    17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
    P1151 - 001 - System too Lean - MIL ON
    17497 - Mixture Regulation; Bank 2; Range 1
    P1089 - 001 - Lean Limit Exceeded - MIL ON
    18339 - Coolant Fan Control Module (J293)
    P1931 - 002 - Malfunction - Intermittent

    Readiness: 0000 1001

    t.rt68



    Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti

    Engine I:
    5 Faults Found:
    18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
    P1653 - 008 - - Intermittent
    17497 - Mixture Regulation; Bank 2; Range 1
    P1089 - 001 - Lean Limit Exceeded
    17559 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1
    P1151 - 001 - System too Lean - MIL ON
    18339 - Coolant Fan Control Module (J293)
    P1931 - 002 - Malfunction - Intermittent
    18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
    P1923 - 008 -
    Readiness: 0000 1000

    Engine II:
    1 Fault Found:
    18061 - Please check DTC Memory of ABS Controller
    P1653 - 008 - - Intermittent

  • #2
    En ruvennut kaivamaan edellisiä topikkeja, joten lohkaisin omakseen.

    Näin ulkomuistista, tuo additive vikakoodissa viittaisi toisio-ilma- tai huohotusjärjestelmän ilmavuotoon. Suomeksi, joku letku on rikki ja se horii ilmaa mittarin ohi.

    Comment


    • #3
      Kiitos, voi hyvinkin olla juuri kuten kirjoitit ja minulla onkin tarkoitus uusia venttiilikopan-pcv valven letkut sekä ne ilmapumpulta tulevien letkujen jälkeen olevat venttiilit. Katsotaan auttaisiko toi asiaan.

      Comment


      • #4
        Tämä vika selvisi ja vika oli kuin olikin huohotusjärjestelmässä olevassa letkussa. Kuskinpuolen venttiilikopasta pcv venttiiliin menevä letku oli kovettunut ja siinä pieni murtuma joka tullut kun imusarja oli irti ja ko letkut joutui irrottelemaan. Samalla vaihdoin molempiin pcv venttiileihin uudet kalvot joista etenkin repsikanpuolen kalvo oli niin hauras että repesi kun hiukan taivutteli. Repsikanpuolen venttiilissä oli päiväykset auton valmistusvuoteen täsmäävät kun taas kuskinpuolen venttiili oli joskus vaihdettu. Suuret kiitokset vinkeistä t. Make??

        Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
        En ruvennut kaivamaan edellisiä topikkeja, joten lohkaisin omakseen.

        Näin ulkomuistista, tuo additive vikakoodissa viittaisi toisio-ilma- tai huohotusjärjestelmän ilmavuotoon. Suomeksi, joku letku on rikki ja se horii ilmaa mittarin ohi.

        Comment

        Working...