Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Imusarjasta vuotaa jäähdytinnestettä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Imusarjasta vuotaa jäähdytinnestettä?

    Onko tämä mahdollista? Kävin moottorin kaverin kanssa pesemässä ja katseltiin sitten että mistä sitä öljyä vuotaa niin samalla huomattiin että imusarjasta vaikuttaisi vesiletkunpäälle vuotavan jäähdytin nestettä (joo maistettu on). Kummasti se coolantti onkin alkanut katoamaan defan asennuksen jälkeen, vuotoalueella ei tässä yhteydessä käyty räpeltämässä luonnollisestikaan.
    Onko kukaan törmännyt vastaavaan ja oletteko sille löytäneet syytä?

    Niin ja auto on tuo profiilin mukainen Urs6 -95

    #2
    No ei ole. Sen sijaan imusarjan alla on ns vesiharava, johon ylävesiletku tulee.

    Comment


      #3
      taitaa vuotaa vesiharavan tiivisteestä,joka on imusarjan alla??

      Comment


      • #4
        Lieneekö kuinka iso projekti asiaa korjata, onko kellää kokemuksia?
        Välkyttää jostain syystä punasta coolant varotusta vaikkei neste ole kuin ihan minimin rajalla.

        Comment


          #5
          jos ylävesiletku vuotaa se on helppo vaihtaa.
          vesiharavan o-renkaitten vaihdossa joutuu tekemään enenmmän töitä,ruuvit aika ahtaassa paikassa.

          Comment


          • #6
            Pikkupurkamisella sain pään työnnettyä sen verta syvälle että siinä letkussahan se reikä oli, haravalta ei vuotoa löytynyt. Oli vaan sen verta reippaampi se vuoto että näytti kuin olisi imusarjalta päin tullut. Kiitoksia vain vastauksista.

            Comment


            • #7
              LEtku vaihettu ja nesteet pysyy sisällä. Vaikuttaisi vielä kiertävänkin, ei lämmöt nouse. Silti tuo punainen jäähdytinnesteen valo välkyttää koko ajan. Voisiko olla joku nollattava vikakoodi kyseessä vai vika järjestelmässä edelleen?

              Comment


                #8
                Kumpi valo, nestemäärä vai ylilämpö?

                Ylilämpövalo on sellainen missä lämpömittari lilluu vedessä, luulin sitä eka nestemäärän valoksi.

                Kovaa ilmausta vaan

                Comment


                  #9
                  Sama valo se on eli anturit on rinnankytketyt.

                  Comment


                  • #10
                    Ilmauksesta

                    Onko toi ilmaus tossa automaatti-ilmastoinnissa itsestään hoituva? Ainakin kokeilin maks rajaan laittaa nesteet ja lämmöt suuttimista täysille ja sitten reilu 3000rpm reilun tovin muutamaan otteeseen kun kone lämpesi. Ei valo ainakaan vielä hävinnyt. Hieman neste vajui, mutta ei kovin paljoa. Kannattaako jatkaa samaa linjaa vai pitäskö jotain letkuja irrotella tms?

                    Comment


                      #11
                      Ota koneesta vuoronperään multisensorin ja paisuntasäiliön töpseli irti. Toisessa luultavasti vikaa.

                      Comment


                      • #12
                        Irti on molemmat käytetty, molempiin myös ruiskutettu contact cleaneria ja ei valo katoa. Meneekö auto johonkin vika tilaan kun punainen coolant varotus palaa. Ahdot ei nouse entiseen malliin, jäävät siihen 1.7 (vähennetään ilmanpaine kaiketi tuossa ajotietokoneen mittarissa).

                        Vikakoodit anto seuraavaa:
                        00561. Mixture adaption
                        00522. Coolant temp sender -G62
                        00513. Engine speed sender -G28

                        Nollauksen jälkeen punainen coolant edelleen välkyttää, vikakoodeista palasi vain engine speed sender, ja sekin sitten katosi erikseen ilman nollausta toisen ajonlenkin jälkeen. Lähinnä nyt tuo coolant valo ja ahtopaineiden lama haittaa. Olisiko kellän ratkaisua. Nestettä siis ei katoa, ilmaus tehty useaan otteeseen, pistokkeiden irrottelu ja contact cleanaus ja vikakoodien nollaus myös.

                        Edit: Olihan se multisensor se joka tulee sinne kannenpäätyyn ohjaamon puolelle?

                        Comment


                          #13
                          Multisensor on imusarjan alla vesiharavassa. G62 on se kannen takapäässä oleva, eculle tiedon antava. Ylilämpötieto, joka nuo ahdot lamauttaa, tulee taasen nimenomaan multisensorilta... Olisiko molempien tiedonkulussa hämminkiä?

                          G28-koodi tulee taas aina, kun kone ei käy koodeja lukiessa.

                          Comment


                            #14
                            Kävitkö ajamassa autolla, kun multisensorin töpseli oli irti?

                            Comment


                              #15
                              Kuvassa multivika on se jossa on kumitutti vedetty taakse:
                              http://www.flickr.com/photos/15001980@N02/2206210902/

                              Comment


                              • #16
                                Ok, oli se G62 jota käytin irti ekka kerran, tuo vesiharavan sensori osottautui syylliseksi. Irrottaminen siis kadottaa valon. Autocheck ei tosin ko vikaa anna vaan sanoo vaan että ok. Vagcat tarjoaa vermeelle hinnaksi 74,5? joka on varmaan pörhöllä se 3-kertanen. Onko tiedossa kellään mistä hakea halvemmalla? Contact cleanerilla ei korjaantunut vika tällä kertaa. Ja kiitokset vain herroille kuvista ja vinkistä. Tyvestä puuhun...

                                Comment


                                  #17
                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=49584
                                  Tuosta vähän halvemmalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Liitytään aiheeseen. Ongelmana tuo vesiharava, joka vuotanut jo kuukausia.
                                    Nyt vuotaa jo siihen tahtiin, että pitää vaihtaa o-renkaat pikimmiten.

                                    Aika ahtaassa paikassahan tuo on, eli kannattaako ottaa imusarja pois
                                    tieltä, vai saako väkerrettyä irti alakautta?

                                    Comment


                                      #19
                                      "Helpompaa" imusarjan irroituksen jälkeen. Imusarjan irroitus ei ole sekään ihan yksinkertainen temppu ellei ole riittävän pitkällä varrella olevia kuusiokoloja

                                      Comment


                                      • #20
                                        Joo, äsken tuota yrittelinkin ottaa pois, mutta nousi kädet pystyyn juurikin
                                        tuon pitkän kuusioavaimen takia. Eikös niistä imusarjan rei'istä avatut
                                        pultit sekä yläpultit 6 kpl. vapauta vesiharavan, niin, että imusarja jäisi paikalleen?

                                        E. Onkin siitä kolmion muotoisesta laipasta kolmella pultilla kiinni.
                                        Muut laipat yhdellä pultilla.

                                        E. Ei tuota haravaa oteta pois, jos ei imusarjaa saa tieltä. Kolmiolaipan kaksi alimmaista pulttia sijoittuu
                                        niin hankalaan paikkaan, että jäi meikäläiseltä avaamatta imusarjan ollessa paikallaan.

                                        Tein itse tuon pitkän kuusioavaimen hiomalla pitkästa kuusiopalajatkosta (n.40cm) toisen pään (6mm) sopivaksi.

                                        Haravan o-renkaat olivat ihan muussia, kolmiolaipassa näytti vanha tiiviste olevan vielä ehjä.
                                        Hommaan meni n.4h ensikertalaiselta.
                                        Viimeksi muokannut mikaks; 18.10.2008, 10:21. Perustelu: korjailua, lisäilyä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X