Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasuläppä-kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaasuläppä-kysymys

    Tyhmä kysymys:
    Onko väliä miten päin kaasuläppä tulee?

    Normaalisti kun kaasuläppä tulee niin että läpän akseli on vaakatasossa, niin onko väliä jos läpän kääntää 90 astetta niin että akseli onkin pystytasossa? Eli normaalisti kun läppä aukeaa, niin ensin aukko aukeaa ylä- ja alapuolelta, mutta tossa tapauksessa läppä aukeaisi ensin vasemmalta ja oikealta puolelta.

    Mulle tulee jonkun V6 Audin läppä ja ois paljon helpompi vetää kaasuvaijeri jos laittaisi läpän tohon asentoon. Saisin vaijerin vedon auton pituussuunnassa, eikä sitä joutuisi kierrättämään moottorin takaa.

    #2
    Eipä taida olla mitään väliä. Ei se ilma tajua mitään pysty tai vaakatasosta ;)

    Comment


      #3
      Ainakin ADR-koneessa (<-1.8 20V) kaasuläppä on akseli pystyasennossa. En usko että sillä mitään väliä on.

      Comment


        #4
        Jep. Ei se ilma niin raskasta ole, että luikertelisi jotenkin putken pohjaa pitkin.

        Comment


        • #5
          Noin jotenkin sen itekkin pähkäilin. Aattelin vaan että jos se vaikuttaa ilman virtailuun tms.

          Comment


          • #6
            On sillä silloin väliä jos kaasuläpän akseli on rungossa kiinni sellaisten kumipuslien varassa. Silloin jos kaasuläpän kääntää pystyyn, hankaa läppä hieman runkoon kun sitä avataan ja suljetaan.

            Audin v6 koneissa ei kyllä sellaista läppää tietääkseni ole.

            Comment

            Working...
            X