Moi,
Autoni tiedot:
Mallikoodi: 8K503H
Malli: A4 Avant Business 1,8 TFSI 125kW multitronic-autom. v.2014
Autossani alkoi kesällä palamaan satunnaisesti moottorin vikavalo. Yleensä paloi kun oli kostea tai sateinen keli. Sitten kuivalla kelillä sammui jälleen. Nyt valo on alkanut palamaan yhä useammin.
Alla ilmentyneet vikakoodit:
A camshaft position (Bank1), timing over-advanced or system performance
Fault code P001100
Status Intermittent
Position slow response (Bank1)
Fault code P000A00
Status Intermittent
Autooni vaihdettii pari päivää sitten nokka-akselin asentotunnistin, mutta valo syttyi jälleen päivän päästä tunnistimen vaihdon jälkeen. Korjaamolla arveltiin, että kyse voisi olla jakoketjun venymisestä. Käsittääkseni näissä 1.8L-koneissa ei jakoketjun venymisiä pitäisi niin paljon olla kuin pienemmissä 1.2L- ja 1.4L-koneissa. Lisäksi ihmetyttää, että jos kyseessä on jakoketjun venyminen niin miksi vikavalo paloi aiemmin ainoastaan kosteilla keleillä, ei muuten.
Voisiko kyse olla jonkun liittimen huonosta liitoksesta tai jonkun johtosarjan eristeen vauriosta?
Ideoita, ajatuksia?
Autoni tiedot:
Mallikoodi: 8K503H
Malli: A4 Avant Business 1,8 TFSI 125kW multitronic-autom. v.2014
Autossani alkoi kesällä palamaan satunnaisesti moottorin vikavalo. Yleensä paloi kun oli kostea tai sateinen keli. Sitten kuivalla kelillä sammui jälleen. Nyt valo on alkanut palamaan yhä useammin.
Alla ilmentyneet vikakoodit:
A camshaft position (Bank1), timing over-advanced or system performance
Fault code P001100
Status Intermittent
Position slow response (Bank1)
Fault code P000A00
Status Intermittent
Autooni vaihdettii pari päivää sitten nokka-akselin asentotunnistin, mutta valo syttyi jälleen päivän päästä tunnistimen vaihdon jälkeen. Korjaamolla arveltiin, että kyse voisi olla jakoketjun venymisestä. Käsittääkseni näissä 1.8L-koneissa ei jakoketjun venymisiä pitäisi niin paljon olla kuin pienemmissä 1.2L- ja 1.4L-koneissa. Lisäksi ihmetyttää, että jos kyseessä on jakoketjun venyminen niin miksi vikavalo paloi aiemmin ainoastaan kosteilla keleillä, ei muuten.
Voisiko kyse olla jonkun liittimen huonosta liitoksesta tai jonkun johtosarjan eristeen vauriosta?
Ideoita, ajatuksia?
Comment