Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vasemmanjalan jarrutus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vasemmanjalan jarrutus?

    Hei,

    S4 vm.01 AGB koneella - miten saan sen jarrupolkimen painamisen aiheuttaman bensansyötön katkaisun pois?

    Tarve olisi ja toivomus tietty, että jarruvalot, vakkarin poiskytkentä jne toimis vielä sen jälkeen...

    Ottaako boksilta tuon toiminnan vai vaikuttaako suoraan sähkökaasuun(mitkä pinnit? antaako vikakoodin, jos pätkäsee yhteyden?)?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.1.2008, 17:01. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Chippaamalla. Tämäkin ilmeisesti riippuu hieman puljusta, joka softan vääntää, mutta muutama tuttu (1.8T koneisia) on havainnut tämän ongelman kaikonneen chippiä vaihtamalla.
    Ei tosin tietoa oliko näissä sähkö vai vaijerikaasu.

    Comment


      #3
      Pikakonsti on löysätä kaasu, ja painaa heti uudestaan kun painaa jarrua. Ei ihan niin näppärää, mutta toimii.

      Comment


      • #4
        Löytäkää nyt tähän ihmeessä ratkaisu, nimittäin oma Allroad tilttaa käynnin 1500rpm:iin,
        jos painaa kaasua ja jarrua yhtä aikaa, kuulemma ominaisuus vrt. korjauskäsikirja technical bullet. Kuka tekee tätä chippausta?

        Comment


        • #5
          En muista oliko minulla vakio-ohjelmalla tuota ominaisuutta, mutta nyt kun on ohjelma niin ei pudota kaasua pois.

          Comment


            #6
            Kuka sulle Marko on tuon ohjelman tehnyt?
            Tämähän on kaikkien konsernin autojen vika... siis anteeksi, ominaisuus.
            olisi vain niin mukava päästä tästä ominaisuudesta eroon.

            Comment


            • #7
              Siis eikö tämä liity alipainetoimiseen tehostimeen?

              Jolloin chippi ei tohon vois mitenkään auttaa, vai oonko taas ihan kuutamolla?

              Comment


                #8
                Boksi katkaisee menon, jos yrittää normaalisti vasemmanjalan jarrutusta

                Comment


                  #9
                  Esson baarissa puhuvat että karala osaisi auttaa tuossa ongelmassa. Oma kohtaisia kokemuksia ei ole, kun omaa autoa käsketään vaijerin välityksellä

                  Comment


                    #10
                    MTM:n lastussa RS4:ään se oli poistettu, tosin sitten seuraavassa taas aktiivinen. Pyysin siis spesiaaliohjelman, jossa sai sitoa jarrulla, eikä kaasu ollut moksiskaan.

                    Ja kuten Mikko tuossa yllä mainitsi, niin järjestyksellä on väliä. Jos jarru on ensin painettuna, niin ei stumppaa kaasua. Muutenhan ei voisi tehdä esim mäkilähtöä. Taas jos kaasu on pohjassa ja jarrutetaan, tulkitaan tämä hätäjarrutukseksi, ja iskee päälle kaasun tappo.

                    Tästä voidaan päätellä, että viemällä boxille koko ajan virtaa siihen tuloon, johon jarrusignaali on kytketty, voidaan ohittaa em ominaisuus. Tämä siis ihan puhtaasti päättelemällä, ei ole omakohtaista kokemusta.

                    Comment


                    • #11
                      Ilmeisesti on näin että jarrupolkimessa on kaksi kytkintä tai ainakin kaksi lähtöä kytkimeltä: toinen jarruvalolle ja toinen eculle. Kytkin tuohon ecun johdon väliin niin pitäisi se sitominen onnistua mutta silloin ei tokikaan vakkari osaa hypätä pois päältä kun jarruttaa -> siksi siis kytkimellä.

                      Comment


                      • #12
                        Johdon irrottamisella saa samalla absit pois päältä ja vikavalon mittaristoon. Haldex laitteissa menee noiden lisäksi vielä se haldex aikalailla kuutamolle. Näin ainakin -01 A3:ssa.

                        Comment


                        • #13
                          Koodi:
                          Kuka sulle Marko on tuon ohjelman tehnyt?
                          Saksassa on ohjelma tehty, kaveri asensi (nykyään asennan itse)

                          Edit: Onnistuu meillä ohjelmallisesti kytkeä pois kyseinen ominaisuus.
                          Viimeksi muokannut Mkurtti; 21.1.2008, 17:14.

                          Comment


                            #14
                            Missä meillä?

                            Missäs tuommoinen onnistuu? Mites, kun on nykyisellään uudesta ollut ABT:n softa, meneekö sekaisin?

                            Onko muut kokeilleet irroittaa tota jarrun tunnistimen piuhaa, sehän olis fiksu, jos sais räpätessä Absitkin samalla pois.
                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 22.1.2008, 18:19. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia tällä foorumilla.

                            Comment


                            • #15
                              Karala poisti kyseisen ominaisuuden omasta autostani samalla kun teki uuden ohjelman. Että siellä se asia ainakin saadaan korjattua.. Kyseessä siis 1.8T.

                              Comment


                              • #16
                                www.emjpower.fi

                                Comment


                                  #17
                                  Mun ajatus oli lähinnä irroittamisen sijasta viedä sinne boxille koko ajan signaalia, että jarrua painetaan. Näin ollen jarru olisi aina ensin pohjassa, jolloin kaasua ei katkota. Ei pitäisi siis aiheuttaa mitään muuta häiriötä kuin vakionopeudensäätimen poistumisen. Ei kylläkään ole kokemusta. Eikä taitaisi toimia haldex-autoissa vissiin enää takapyörien veto...

                                  Eli parempi hoitaa osaavassa lastupajassa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mites ABT?

                                    Moi,

                                    Karala ei alkanu tekeen, kun kuuli että on ABT:n lastulla oleva auto.
                                    Mistä apua? Kuka suomes tekee ABT:n päivityksiä?
                                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 19.2.2008, 17:42.

                                    Comment


                                      #19
                                      König myy lastuja, en tiedä sitten miten nämä custom-lastuasiat hoituvat.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Suuressa osassa autoja molemmilta katkaisijan kytkinpareilta (toinen kytkee poljinta painettaessa, toinen katkaisee) menee tieto moottorinohjaimeen, eli piuhojen kanssa kikkailu ei tuota tulosta.

                                        Comment


                                          #21
                                          König ei tee ohjelmointeja...

                                          Kyselin ja eivät voineet auttaa - onko tietoa kuka voisi ohjelmoida niin, ettei sotke moottorimappia?
                                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.2.2008, 17:24. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                                          Comment


                                            #22
                                            Viheliäinen ominaisuus jonka ovat tehtaalla keksineet kiusaksemme.
                                            Muinaisen Allroadini softasi voimaa.com, ominaisuus poistui - ihanaa=)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Decatecillä Vantaalla tuli tänään poistettua ko. ominaisuus, käyttivät Karalan Digitalsport ohjelmaa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Nostetaampa tätä taas talven tullessa...

                                                Onko kukaan keksinyt, miten tuota boksia pystyy huijaamaan. Tuo jarrun pohjassapito ei auta - syöttö palaa vasta, kun jarrun nostaa...

                                                Eli, jos kaasun yläällä käyttäminen auttaa ni oliskohan olemassa relettä, joka liipasis kaasulta signaalin hetkeks pois? Muita huijauskeinoja? Omassa ABT:n ohjelma ollu uudesta - ei kiinnostaisi vaihtaa, mutta ei tolla autolla voi noinkaan ajaa - vauhdin hiljntämistä ei harkita!

                                                Comment


                                                  #25
                                                  lisätään vielä...

                                                  ..:Että safety featurena tarkkaile myös jarruvaloja, eli pelkästään ohjausjärjestelmän signaalin poistaminen ei auta...

                                                  Harkitsin jo erillisen jarruvalokatkaisijan asentamista ja katkaisisin normaalikatkasijoilta virran - onnistuisikohan? Saattaa tietysti mennä jarruvalojen kautta viesti perille...

                                                  Pitääkö tosiaan jättää jarruvalot pelistä?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Missäs 2.0tfsi:ssä on siemensin boksi, eipä ole vielä ainkaan yhtään eteen tullut.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X