Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.6 V6 ei lämpene

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jarkko,
    Näin on, koska en ole kuullut kiertovesipumpun tarpeesta 6:siin. Ufo juttu, toivottavasti selviää. Ihan hatusta: Voisiko vesipumppu toimia jotenkin huonosti. Koska se on vaihdettu?

    Comment


    • #32
      Kiertovesipumpu on vaihdettu 1,5V sitten. Olisiko kaukaa haettu sellainen juttu että pumpun imupuoli saa vettä huomattavasti helpommin lohkojen jälkeisestä kokoojaputkesta kuin sisätilakennon poistopuolelta. Eli tarkoitan sitä että kuuluuko termostaatin olla kaksitoiminen siten että lämpötilan ollessa <91 astetta termostaatin kuuluisi tukkia osa kokoojaputkesta tulevasta yhteestä ja näin ollen imu kennolta olisi huomattavasti voimakkampi.

      Comment


      • #33
        ei lämpe ei

        Hei
        Soitimpa tossa LPR:n paikaliseen merkkihuoltoon...
        Kerroin ongelmasta ei ainakaan "tiskillä" oleva osannut neuvoa heti....

        Mutta tuli ilmi että,vihreää ja punaista jäähdytys nestettä ei saa sotkea keskenään, paakkuntuu ja
        tukkeaa järjestelmää


        Itellä samat ongelmat kuin Puukki kirjoitti....
        Lisä kysymys: Onko a4 audiin huoltokirjaa SUOMEKSI... a4 v96 etc ruottiks löytyy, mut kun en affenanmaalta HI:)
        t:Matti

        Comment


        • #34
          No niin paistaa se päivä risukasaankin. Kiertopumpusta huolimatta kabiniin rupesi jälleen tulemaan kylmää nyt vika oli selviö eli servomoottori joka ohjaa kennon ohitusventtiiliä. Ei muutakuin niskasta itteä kiinni ja auto talliin lämpöpakki irti ja halki uusi kenno paikalle. Servojen voimistelua vag.comin kanssa ja koko kasa pakettiin (otti aikaa 8h). Ennen pacin irroitusta vaihdoin kuitenkin orkkis termarin mutta ei auttanut. Nyt hypitään tasajalkaa koska ei ikänä ole tullut niin kuumaa sisälle kuin nyt. Kiertovesi pumppu on yhä paikoillaan ja on harkinnassa sen irroittaminen. Hyötynä olisi kuitenkin lämpimän tulo sisälle vaikka kone ei ole käynnissä. Servojen vaihto jälkikäteen ei ole ongelma muutama ruuvi irti ja vaihtoon. Summasumlaarum kenno oli ehkä niin tukossa että se aiheutti riittävästi vastapainetta jotta vesi halusi kiertää ylävesiletkun kautta paisuntasäiliöön ja sieltä sitten alavesiletkkun ja sieltä syylrin kennonkautta johonkin. Puhaltamalla kenno oli melko tukossa vedellä virtautettuna oli auki ja mittaamalla ir-llä sisään menevä vesi oli 80 astetta ja ulos tuleva oli 30 mutta veden määrästä ei ollut tietoa. Tämä mittaustieto hämäsikin sitten raskaasti.......Mutta sellaista audin omistajan elämä :) Ei muutakun odottamaan seuraavaa mysteeriota.

          Comment


          • #35
            servo

            Tässä lueskeltuani topicppeja, on herännyt kysymys missä tuo servo joka ohjaa ilman ohi tuon kennon sijaitsee A4 (b5) -96.

            Jollain oli niitä kuviakin ...

            t:Matti

            Comment


            • #36
              Itsellä nuo nesteiden lämmöt ovat ihan ok, mutta öljynlämpömittari ei paljoa pohjilta heilahda. Olen laittanut tuon VDO:n paskamittaristojen piikkiin.

              Comment


              • #37
                Näyttääkös Kemalla vakkomi öljylle samoja lukemia kuin mitä mittaristo?
                Itellä kyllä öljynlämpömittarikin heiluu nesteen lämpöjen tuntumassa, normiajossa n. 90°C ja kesällä raskaammassa ajossa vähän enempi. Vakkomi näytti muistaakseni melko samoja lukemia kuin mittariston viisarikin.

                Comment


                • #38
                  Empä ole jaksanut vakkomin kanssa viime aikoina jumpata, kun on läppärin akku paskana ja autovirtanenkin kärähti :) Pitäis kait tuo vaivaitua taas, mutta on varmaan aikas selvää ettei öljyt voi olla alle 60 astetta, jos nesteet on 90 astetta :)

                  Comment


                  • #39
                    Lämpötila-anturi vaihdettu. Termari vaihdettu. Eilen 30 km matkalla (matka-ajoa) lämpömittari näytti noin 55 astetta, rampin jälkeen 60 km/h alueella neula nousi noin 82'een pariksi minuutiksi pudotakseen takaisin 60'een. Lämmintä tulee kabiiniin kyllä, ulkona 7 astetta.

                    Ilmalukko? Paisarin korkki? Jotain elimellistä koneessa? Puhallin koko ajan päällä (ilmastoinnissa ei vikakoodeja)?

                    Comment


                    • #40
                      Tai anturi/mittari ongelma.

                      Comment


                      • #41
                        Anturi/mittariongelmaan en oikein (enää/vielä) usko. Kaapunnilla ajellessa lämööt useinkin, mutta ei aina, ovat siinä 90 pinnassa, jonnen ousivat aiemmasta termarin vaihdon jälkeen. Anturin vaihto ei tuonut oikeastaan mitään muutoksia.

                        Comment


                        • #42
                          Itselläni on samaa ongelmaa. Lämpömittari näyttää mitä sattuu ja seilaa matka-ajossa (0-80 välillä). Mittasin ohmimäärät ja anturi näytti oikeita lukemia vedenlämmön olleessa 90 astetta. Mittarissa silti vain 50 astetta.

                          Comment


                          • #43
                            Hyvä, että on kohtalotovereita. Ajattelin ottaa jaksaessani mittariston irti ja katsoa vedenlämpömittarin kuntoa. Sen vieressä on jännitteensäätöregulaattori, joka saattaa olla myös syypää. Toivottavasti tinalla selviäisi.

                            nimim. kolme paisuntasäiliön korkkia, kaksi anturia ja termari

                            Comment


                            • #44
                              Täällä kanssa termari vaihdettu... Ennen kuin koneen sai ilmattua, niin lämpeni todella nopeasti ja lämmöt nousi normaaliksi. (Sisälle ei tietenkään tullut lämmintä ilmaa silloin) Nyt kuitenkin kun kone on ilmattu (Toivottavasti) niin tilanne muuttui ennalleen, eli lämpenee tosi hitaasti ja lämmöt ei nouse yli 80 muuten kuin paikalla käydessä.
                              Voisiko siellä jäähdytysjärjestelmässä olla jotain roskaa joka olisi mennyt termostaattiin ja pitäisi sitä aina auki. Ihmeellinen juttu jos ajoviima jäähdyttäisi näin paljon konetta.

                              Comment


                              • #45
                                Näyttääkös Kemalla vakkomi öljylle samoja lukemia kuin mitä mittaristo?
                                Itellä kyllä öljynlämpömittarikin heiluu nesteen lämpöjen tuntumassa, normiajossa n. 90°C ja kesällä raskaammassa ajossa vähän enempi. Vakkomi näytti muistaakseni melko samoja lukemia kuin mittariston viisarikin.
                                Hmm tulipa tuossa jumpattua vakkomin kanssa sittenkin ja en löytänyt tuota öljynlämpötilaa moottorin measurement blokeista. Mittaristosta signaali löytyi, mutta too low arvossa. Perhealbumia katselemalla selvisi että anturi on yhdellä piuhalla ja menee suoraan mittaristoon, eikä sillä ole kutvosessa mitään tekemistä moottorinohjauksen kanssa. Anturi näytti olevan niin paskassa paikassa hihnojen välissä että vaihto saa jäädä jonkun muun remontin yhteyteen, kun keulan joutuu avaamaan(jos silloinkaan muistaa/on osaa). Pitää vielä kahtoa jos mahtuis vähän liitintä tiukkomaan kun vielä se viisari joskus värähtää :)

                                Comment


                                • #46
                                  Pitää vielä kahtoa jos mahtuis vähän liitintä tiukkomaan kun vielä se viisari joskus värähtää :)
                                  Vanhuus ei tule yksin. Yhä useammin viisarin signaali hukassa;-)))))))

                                  Comment


                                  • #47
                                    K:mmo: Löysitkö vikaa, kun aukaisit mittariston?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei tässä oo ehtinyt ja nyt on lämmöt olleet 80-90 alueella, ulkolämpötilan ollessa 6-10 astetta.
                                      Mutta luin nyt sitten asennusohjetta jälkeenpäin ja termostaatti pitää asentaa niin, että venttiiili on ylöspäin.
                                      Mittariston jännitteensäätimen testaamiseen tässä ohjeet, kertokaa jos auttaa :).

                                      1. Akku ja mittariston liittimet paikallaan.
                                      2. Virrat päälle, regulaattorin ykkös- ja kakkosjalan välillä pitää olla akun jännite.
                                      3. Regulaattorin kakkos- ja kolmosjalan välillä pitää olla 9,75-10,25 V.
                                      Jos ei, vaihda piirilevy (näin siis ohjeen mukaan). Eiköhän korjaannu pelkän regun vaihdolla. Kertokaa tyyppi, jos joku avaa.

                                      Ohessa kuvat:
                                      http://www.badongo.com/file.php?file...12_termari.bmp
                                      http://www.badongo.com/file.php?file...11-12_regu.bmp

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onkos 2.6 V6:sen huonoon lämpiämiseen saanut kukaan vielä selviteltyä syytä? Mulla on koko keula nyt tukittu ja lämpömittari nousee matka-ajossa vain 70-80 asteeseen (eka viivalle ennen 90 asteen kohtaa). Kaupungissa matka-ajon jälkeen pysyy lähellä 90 astetta. Paisuntasäiliönkorkki pitää painetta.

                                        Mittariston takana olevien ruuvien alla olevien kosketuspintojen puhdistus auttoi lämpömittarin toimintaan. Se ei enää "seilaa".

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onhan termari OK?

                                          Comment


                                          • #51
                                            2 vuotta sitten huoltokirjan mukaan vaihdettu. On niin mukavassa paikassa, että ei viitsi turhaa tarkistella :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              eiköhän se kuitenkin ole huonoon lämpiämiseen se eka ehdokas...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kävipäs laiskalla tuuri. En ollut jaksanut vaihtaa tarviketermaria aitoon asiaan näillä keleillä ja lämmöt oli 70-90 välillä, enimmäkseen 70. Lämpöä riitti sisälle aina riittävästi. Ajoin kovilla pakkasilla puhallin HI-asennossa parkkihallin jyrkkää ramppia ylös ja hoplaa. Nyt on lämmöt 90 astetta. Kai siellä jossain oli sitten ilmakupla, pienestä on kiinni.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kemorassa huomasin, että flekti ei pyöri ollenkaan, ei edes jälkijäähdytys toimi. Flektin sulakkeet oli kunnossa. Lämpömittari ei myöskään noussut edes rata-ajossa 90 asti. Oliskohan 70 astetta ollut maksimi. Kone kuitenkin uskoakseni oli lämmin, sillä jäähdytinnestettä oli hävinnyt jonkin verran. Oikea lämpö pitäisi tietenkin tarkistaa, mutta ei ole Vagcomia tms. Mittarissa ei ole muuta vikaa, kun että näyttää liian alhaista lämpöä.

                                                  Jos siis termari oletettavasti ja mittaristo ovat kunnossa, onko vika todennäköisesti multianturissa (F-76) vai onko muita mahdollisia kohteita??

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X