Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 4.2 throttle body fault in basic settings

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 4.2 throttle body fault in basic settings

    Vaihdoin autosta tulpat ja öljyt jonka jälkeen en laittanut ilmaboksia paikoilleen vaan laitoin käymään, MAF anturi oli paikoillaan, ainoastaan ilmaboksi putsareineen puuttui. Kävi tyhjäkäynnillä pari minuuttia normaalisti ja pienen kaasuttelun jälkeen (paikallaan ollessa) tyhjäkäynti muuttui erittäin karkeaksi ja kuulostaa kuin ei kävisi kaikilla pytyillä ja EPC valo syttyi. VCDS kiinni ja antaa seuraavat koodit:

    17967 - Throttle Body (J338)
    P1559 - 008 - Fault in basic settings
    17953 - Throttle Valve Controller
    P1545 - 008 - Malfunction
    17987 - Throttle Actuator (J338)
    P1579 - 001 - Adaptation Not Started - Intermittent

    Engine-> Basic Settings -> 060 tekemään TBA ja heittää vaan erroria ja throttle valve sensor 1 ja sensor 2 eivät liiku vaan jumissa 24% ja 76% kohdilla. Lisäksi throttle valve angle jumissa 11% kohdilla. Kaasupolkimen anturit toimii. Onko throttle bodylle joku oma sulake tai mikä muu voi aiheuttaa tuollaisen jumiutumisen? Basic settingsin aloittamalla ei kuulu mitään ääniä kaasuläpän suunnilta.

    Ilmeisesti siis käy kaikilla pytyillä koska siitä ei tullut vikakoodia. Pienen käyttelyn jälkeen tallissa on melkoinen raaka bensan haju ja sininen sauhu.

  • #2
    Mulla kävi 2.4 V6 koneen kanssa just sama homma, ei antanu tehdä adaptaatiota. Meni kans tuollain et jotain vaihdoin ja käynti meni huonoksi vaikken sinänsä koskenut koko kaasuläppään. Nollasin koodeja ja otin akunkenkää pois mut ei auttanut. En muuta keksinyt enää niin painoin kädellä sen kaasuläpän auki ja kiinni muutaman kerran. Yllättäen se auttoi ja kone alkoi käydä kunnolla, vikakoodiakaan ei enää tullut takaisin kuittauksen jälkeen. Epäilen et sinne meni joku muru kaasuläpän väliin tms. Ajettu ainakin 10tkm sen jälkeen ja ei ole uusiutunut.

    Comment


    • #3
      Ei tosiaan muu auttanut kuin imuputki irti ja kädellä kääntelin kaasuläppää. Anturit toimi ok koska prosentit vaihtui VCDS.ssä Muutaman kerran kun läppää käänteli, käynnisteli autoa ja kuittaili vikakoodeja niin lähti toimimaan. Mitään selkeää syytä en löytänyt vialle eli ehkä jokin roska tosiaan esti läpän toiminnan.

      Suuret kiitokset vinkistä!

      Comment

      Working...
      X