Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

01E laatikkoon tuplakytkin asetelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    01E laatikkoon tuplakytkin asetelma

    Kyseinen potilas URS6 2.2t 6 lovinen manuaali.

    Ollaan nyt 2 kertaa yritetty tuota kytkintä laittaa paikalleen (se myytiin minulle kuitenkin Plug and Play mallina). No tämä ei kuitenkaan sinne käy koska haarukka ottaa asetelmaan kiinni kun kytkintä ruvetaan painamaan.

    Noh kyselin hieman neuvoja vuosi takaperin ja Kalske Teppo antoi vinkin tehdä jatko painelaakerin ja asetelman väliin kuten hänellä. Vuosi odoteltiin ja nyt uusi yritys koska performance kytkinlevy alkoi luistamaan pahasti.

    Laitettiin prikkoja painelaakerin ja asetelman väliin jotta saataisiin testattu kuinka paljon siellä pitää olla, jotta asetelma aukeaa. 9mm prikkoja ja haarukka ei enään ottanut kiinni. Ongelmaksi toki muodostui, että kytkin oli alkuun todella tunnoton mutta lähellä pohjaa todella jäykkä, eikä irroittanut vaihdetta missään kohtaa kun sitä pyöritettiin ja kokeiltiin.

    Loppu tulos oli, että kytkin polkimen yläpuolella oleva haarukka ilmeisesti halkesi (en ole vielä varmistanut hajoamis kohtaa)

    Onko tämä nyt ihan tekemätön paikka? Eikö työsylinterissä ole jerkkua työntää pakettia auki? Onko ainut ratkaisu hydraulinen painelaakeri modata tuonne paikalle?

    Kyseessä on Helix Autosport tupla levy asetelma ja kevyt vauhtipyörä. Mallia en nyt muista palaset on tallilla eikä valokuvia näyttää niistä.

    Kukaan näiden kanssa paininut ja saanut jotain järkeä mistä tuo johtuu?

  • #2
    Itsellä tuplalevy alconi paikallaan ja sen sai ainoastaan toimimaan hyvin hydraulisella painelaakerilla. On tunnokas ja kevyt käyttää.

    Kokeilin normaali käpälää mutta on ihan liian jäykkä käytettäväksi. Tuntui että jotain hajoaa kun painoi kytkintä jalalla. Varmaan 100 kiloa vaati voimaa jalalta.

    Comment


      #3
      Saako sinne mitään painelaakeria suoraan? En googlaamalla löytänyt tuohon laatikkoon sopivaa mallia. Ja toitko mahdollisesti letkut sieltä tuuletus kanavasta vai porasitko uudet reijät?

      Comment


      • #4
        Click image for larger version

Name:	20180217_194847.jpg
Views:	387
Size:	209,1 Kt
ID:	1928846 Tarvitsee sovitteen laakerin alle.

        Comment


          #5
          https://helixautosport.com/wp-conten...ngClutches.pdf
          Tuolla on hyvät kuvat esim tarvittavasta painelaakerista yms.

          Kummallista ettei se toimi tavallisella työsylinterillä ja haarukalla. RCS 200 kytkin toimii todella nätisti eikä ole ollenkaan raskas.

          Comment


            #6
            Mites nuita sitten luetaan? Eli max travel laakerissa oltava 8mm ja setup height mallista riippuen 4-5mm? Oletan että tuossa hydraulisessa laakerissa on jotkut säätö mahdollisuudet itsesään
            Viimeksi muokannut Killeri; 28.10.2021, 15:49. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment

            Working...
            X