Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin säätimen yhteydessä vaihtamattomat rattaat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nokka-akselin säätimen yhteydessä vaihtamattomat rattaat?


    Vm. 2011, 1.4 A3:seen on vaihdettu vuonna 2015 nokka-akselin säädin. Nyt alle 80 000 km ajon jälkeen ketju on venynyt.
    Kun katsoin Audin takuuna korjattua osalistaa (2015), niin huomasin, että toisen nokan ja kampiakselin ratas on silloin jäänyt vaihtamatta.

    Mielestäni ketjun venyminen johtuu tästä koska kaksi vanhaa ratasta on jätetty uudelle ketjulle.

    Nyt Korjauksen tehnyt liike (Traktoauto, Salo) kertoo, että silloin ohjeissa ei ollut näiden vaihtamista, mutta nykyään on.
    Osaako joku sanoa puhuuko liike p*skaa vai voiko tällainen pitää paikkaansa?
    Kai siinäkin on syynsä, että nämä nykyään vaihdetaan mikäli pitää paikkansa, että 2015 kaikkia rattaita ei ole ohjeiden mukaan pitänyt vaihtaa?
    Onkohan näitä ohjeita mahdollista saada jostain nähtäväksi?

    Maahantuojalta saa samanlaisia vastauksia kuin poliitikoilta.

    Eikö joka vehkeessä kun ketju vaihdetaan, niin rattaat pitää vaihtaa jotta ketju ei kulu?
    Näin olen itse ainakin oppinut jo mopojen kanssa :)

    Paras tässä jutussa oli se kun tuo säädin aikanaan vaihdettiin, niin siitäkin koitettiin kyseisessä liikkeessä ensi rahastaa.
    Vai onko tämä yleisesti Audin merkkihuoltojen tapa?



    Viimeksi muokannut Killeri; 25.10.2021, 14:46.

  • #2
    Tuskin kuluneista rattaista johtuu tuo ketjun venyminen kun se on noissa sellaista heppoista polkupyörän ketjua. Ajotyylistä ja huolloista riippuen taitaa näissä pienissä ketjukoneissa olla sen jakopään elinikä tuon +-100tkm.

    E. Niin eli nokka-akselin säätimen lisäksi vaihdettiin jakoketju tuolloin 2015?
    Noihin aikoihin ovat kyllä ainakin Suomen merkkihuollossa vaihtaneet isompiin koneisiin ketjujen lisäksi rattaatkin. Ja samoihin aikoihin lähipiirissä olleeseen vajaan 100tkm ajettuun -09 golfin 1.4tsi koneeseen vaihdettiin kaikki takuuseen.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 23.10.2021, 00:37.

    Comment


      #3
      Kaveri teki tuollaiseen koneeseen ketjuremontin vanhoilla suht siistin näköisillä rattailla. Oli testannut, että ei ketju juurikaan noussut rattaalta. No se kesti sen vajaan kympin. Sama remppa uudestaan uusilla rattailla ja nyt on jo menty pitkään ilman ongelmia.

      Comment


      • #4
        Aikasemmin ei vaihdettu rattaita, ainakaan takuuseen. nykyään vaihdetaan koska ketjun profiili on muuttunut, eikä se sovi vanhoihin rattaisiin.

        Comment

        Working...
        X