Vm. 2011, 1.4 A3:seen on vaihdettu vuonna 2015 nokka-akselin säädin. Nyt alle 80 000 km ajon jälkeen ketju on venynyt.
Kun katsoin Audin takuuna korjattua osalistaa (2015), niin huomasin, että toisen nokan ja kampiakselin ratas on silloin jäänyt vaihtamatta.
Mielestäni ketjun venyminen johtuu tästä koska kaksi vanhaa ratasta on jätetty uudelle ketjulle.
Nyt Korjauksen tehnyt liike (Traktoauto, Salo) kertoo, että silloin ohjeissa ei ollut näiden vaihtamista, mutta nykyään on.
Osaako joku sanoa puhuuko liike p*skaa vai voiko tällainen pitää paikkaansa?
Kai siinäkin on syynsä, että nämä nykyään vaihdetaan mikäli pitää paikkansa, että 2015 kaikkia rattaita ei ole ohjeiden mukaan pitänyt vaihtaa?
Onkohan näitä ohjeita mahdollista saada jostain nähtäväksi?
Maahantuojalta saa samanlaisia vastauksia kuin poliitikoilta.
Eikö joka vehkeessä kun ketju vaihdetaan, niin rattaat pitää vaihtaa jotta ketju ei kulu?
Näin olen itse ainakin oppinut jo mopojen kanssa :)
Paras tässä jutussa oli se kun tuo säädin aikanaan vaihdettiin, niin siitäkin koitettiin kyseisessä liikkeessä ensi rahastaa.
Vai onko tämä yleisesti Audin merkkihuoltojen tapa?
Comment