Kysyttävä viisaammilta taas apuja. Koko kesän vaivannut sellainen ongelma, että (ainakin) 1-3 -vaihteilla tulee kaasu pohjassa pätkäisy/pätkäisyjä kierrosalueella 6200-6400. Koko kierrosalueen tuon alle toimii ja vetää moitteetta, ja parin pätkäisyn jälkeen tai jos hieman hellää kaasua ja painaa taas pohjaan niin vetää iloisesti myös tuon alueen jälkeen rajoittajalle asti. Kevyellä kaasulla tuntuu menevän tuonkin kohdan yli tasaisesti. VCDS ei näytä mitään vikakoodeja, eikä ole koko kesänä näyttänyt. Ainakin seuraavat osat on vaihdettu, ei niinkään suoraan tähän liittyen mutta ennakoivana huoltona, näillä ei ole ollut vaikutusta tuohon:
-Tulpat (NGK)
-Puolat (Bosch)
-Suuttimet (OEM)
-Moottorin tukikumit (OEM)
-MAF (Bosch)
-Ylemmän ja alemman imusarjan tiivisteet
-PCV-venttiili (OEM)
-Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi (OEM)
-Termostaatti (OEM)
-Imusarjan läppiä ohjaavat alipainesolenoidit
-Pakokaasun takaisinkierrätyksen solenoidi
Lisäksi ohjaustehostimen pumppua, laatikon turbiinia yms (ehkä) tähän liittymätöntä. Imukanavat putsattu 1,5v eli alle 15tkm sitten.
Mitähän tuosta voisi/kannattaisi VCDS:llä logitella että voisi päästä jyvälle mitä tuossa tapahtuu? Bensapaineita, nokkien säätöjä (seuraa kyllä tasan pyyntiä toteutuneet arvot), vai mitä?
-Tulpat (NGK)
-Puolat (Bosch)
-Suuttimet (OEM)
-Moottorin tukikumit (OEM)
-MAF (Bosch)
-Ylemmän ja alemman imusarjan tiivisteet
-PCV-venttiili (OEM)
-Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi (OEM)
-Termostaatti (OEM)
-Imusarjan läppiä ohjaavat alipainesolenoidit
-Pakokaasun takaisinkierrätyksen solenoidi
Lisäksi ohjaustehostimen pumppua, laatikon turbiinia yms (ehkä) tähän liittymätöntä. Imukanavat putsattu 1,5v eli alle 15tkm sitten.
Mitähän tuosta voisi/kannattaisi VCDS:llä logitella että voisi päästä jyvälle mitä tuossa tapahtuu? Bensapaineita, nokkien säätöjä (seuraa kyllä tasan pyyntiä toteutuneet arvot), vai mitä?
Comment