Perheessa kaksi Audia, B9 A4 2.0 TDI 7-vaihteinen automaatti sekä 2016 Q7 S 8-vaihteinen automaatti. Molemmissa on sama ongelma eli että moottorijarrutuksissa, esim. rekan perään hidastettaessa maantienopeuksissa, autot vaihtaa vaihteiston M-moodiin. Sitten kun pitäisi lähteä uudestaan kiihdyttämään, pesässä on iso vaihde, esim. 7 tai 8, joten auto ei kiihdy mihinkään. Vaihdevipua sivuittain heilauttamalla sen saa takaisin D-moodiin, jolloin auto älyää sitten vaihtaa pienemmälle. Onko muilla ollut samaa ongelmaa eli että Audin automaatti olisikin tuollainen "semiautomaatti" ? Miten tuosta ilmiöstä pääsisi eroon ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaihdelaatikko vaihtaa manuaalille moottorijarrutuksissa
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja välkky Näytä viestiJos pelkällä kaasun nostolla hyppää manuaali moodiin niin väitän ettei ole normaalia.
Comment
-
Itse ainakin vetelen flappypaddle nonsenseista pienemmälle moottorijarrutuksissa, tällöin menee M moodiin, vaihtaa toki automaatille itsekseen jos tästä pysähtyy. Muutoin menee itsekseen takaisin D moodiin jos vauhti jää vakioksi hidastuksen jälkeen. Jos kiihdytän niin sitten joudun nykäsemään vaihdekepukasta taaksepäin, että menee takaisin D tilaan, tai S, kumpi siellä nyt ennen läpsyköistä nykimistä oli. Muutoin pysyy kyllä aina ja ikuisesti D:llä.
- Likes 1
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qwert Näytä viestiPelkalla kaasunnostolla tosiaan menee manuaalille. Ilman etta koskan vipuihin tai vaihdekeppiin. Siis nuo molemmat autot.. eiko tosiaan muilla toimi audit niin?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qwert Näytä viestiVaihdevipua sivuittain heilauttamalla sen saa takaisin D-moodiin, jolloin auto älyää sitten vaihtaa pienemmälle.
1 Kuva
Comment
-
Ei siellä ole laatikon softassa mitään tuollaista ominaisuutta, jolla tuo voisi tapahtua. Tai en ainakaan koskaan ole mitään sellaista nähnyt. Se ei mene manuaalille muuten kuin sen sinne kytkemällä joko ratin M-napista, ratin läpysköistä vetämällä tai vaihdevivusta tönäisemällä - riippuen mikä malli ja varusteet autossa nyt onkaan.
Eihän vaihdekepissä roiku mitään koristeita tai ylipäänsä säilytetä siinä ympärillä tavaraa? Jotenkin en nyt jaksa uskoa, että kahdessa autossa olisi vaihteenvalitsin jotenkin vioittunut, että räpsisi manuaalipuollelle heilahduksista.
Tarkennetaas nyt vielä, että lukeeko mittaristossa vaihdenumeron vieressä M, silloin kun noin tapahtuu? Eli se on oikeasti manuaalipuolella, eikä vain pidä helposti isoa päällä, kun Drive Selectistä valittu Economy-modea tms.?Viimeksi muokannut jasso; 29.9.2021, 15:43.
Comment
Comment