Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

sähköinen ongelma 2.0E

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    sähköinen ongelma 2.0E

    Onko audissa vm-91 mottori 2,0 , jokin "turvamode?" Ottaa kierroksia 500--1800rmp/min aaltoilemalla. Ja se siinä. Sittten kun lähtee toimimaan niin toimii satunnaisen ajan ja taas sama.

    Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ollut? Käynnistyy normaalisti ,mutta ei kierrä/vedä. Voisiko olla bensapumppu?

  • #2
    Vaimon 80 2.0 E vm-91 tekee samaa? Kylmänä käy normaalisti ja kun on kuuma, niin tyhjäkäynti hyppää 1100 kierrokseen ja alkaa humppaan 900 ja 1300 välillä. ***kele joka viikko on jotain käyntihäiriöitä. Mielestäni vika viittaa ISV:n toimintaan, mutta sekin on putsattu aivan kiiltäväksi, ja virtaa sille tulee. Töpselin siitä kun kiskaisee irti, niin ei vaikuta mitään??? Humppaaminen jatkuu.
    Voisiko olla bensapumppu, sillä siitä lähtee voimakas surina. Onko kellään hyviä ideoita?

    Comment


    • #3
      http://personal.inet.fi/koti/rauno/liitinjuttu.htm


      Putsatkaapa tuossa oleva liitin.

      Comment


      • #4
        Siitä aloitan, kun päivä valkenee:) Kiitos vinkistä.
        Ja jos ei auta, niin sitten imupuolelta etsimään vikaa lekan kanssa...

        Comment


        • #5
          Nyt kun sain läpät ja muut releet putsattua kunnolla ja kaiken takaisin nippuun, niin starttasi normaalisti ja kävi 15 sekunttia ja sammui. Tulpille ei tule ollenkaan kipinää. Virranjakajaan tai tulppiiin en koskenut ollenkaan. Bensa puolella löytyy paineet, on tarkistettu. Täytyy varmaan se leka kaivaa esiin, sillä alkaa olla keinot vähissä...
          Sulakkeet kaikki käyty läpi, samoin pyörijä ja puolan johto? Mistä etsiä vikaa?

          Comment


          • #6
            Tossa mun kasikymppisessä on parikertaa ollu sillee että, auto on lähtenyt ihan normaalisti käyntiin on ajettu esim. kaupanpihaan vähänmatkan päähän ja sinne jäänyt. Kipinä hävinnyt. Kipinäboksis vai mikskä sitä sanotaa on ollu vika uus kiinni ja taas mennää.

            Comment


              #7
              Näyttää vika menevän kaasuläpän tunnistimiin?( mikrokytkimet). Johdon kun irroittaa niin toimii , mutta käynnistys on mallia vedolla pitkälle?
              Näin ainakin tuossa mun audissa.

              Comment


              • #8
                Aaamulla otin kaapelilla maan akulta suoraan koneeseen...ja kappas heräsi taas henkiin. Ainakin maa vika oli. Mutta tuo tyhjäkäynti on 900 rpm/1 sekuntti ja heti perään 1200rpm/1s. Tätä väliä se sitten humppaa tauotta...?

                Comment


                  #9
                  Sitten kun et Tuomo enää muuta keksi niin vaihda moottorinohjauksen lämpöanturi.

                  Comment


                  • #10
                    Porkkis -> tuota olen rassanut, ja siinä on hämminkiä. Näytti olevan vuoden -91 leima, joten varmaan tiensä päässä. Vaikuttaa näköjään tyhjäkäyntiin. Hittolainen olisi aikaisemmin pitänyt tajuta moinen. On muissakin autoissa vastaavaa aiheuttanut.

                    Comment


                    • #11
                      Voisikos tuo yllämainittu lämpöanturi aiheuttaa kylmäkäynnistysongelmia? Ja toinen kyssäri: onko tuo anturi se, joka "roikkuu pää alaspäin" ylävesiletkun liitoksen paikkeilla?

                      Comment


                      • #12
                        vaihda moottorinohjauksen lämpöanturi
                        Tuo ja moottorin kolminapainen lämpöanturi vaihdettu. Nyt ainakin toimii moottorin lämpötilanmittari. Muuta ei sitten tapahtunutkaan. Elikkäs vika jatkuu....Hyvästi 80?, Laakkoselle.
                        Muuten käy ja kulkee, mutta syrkeleen tyhjäkäynti. Täytyy viedä luottopajalle hoitoon. Omat eväät on nyt käytetty. Anturit olivat muuten aika huonona ( 14v. vanhoja ).,

                        Comment


                          #13
                          Jaahas. Ymmärsinkö oiken ,että jos lämpömittarin lukema alhainen vaikuttaa moottorin toimintaan?
                          Mun audissa ei ainakaan nouse yli 50. Siis oisko siinäkin jotain vikaa?
                          Jos kohta ei korjaudu niin lähtee halvalla 100 2,0E ( pikkuvikasena) :)

                          Comment


                          • #14
                            Kimmo wrote:
                            jos lämpömittarin lukema alhainen vaikuttaa moottorin toimintaan
                            Näin se menee ainakin uudemmissa? Anturi antaa väärää tietoa ja kone käy sitten sen mukaan.
                            Itselläni vain tuo vika taitaa olla jossain imupuolella ja sitä aletaan etsiä. Letkut ovat myös 14v. vanhoja ja haperoita, joten sieltä saattaa vika löytyä. Kohta ei ole enään muuta mahdollisuutta, kun kaikki on tongittu ja eliminoitu pois. Palaan aiheeseen tuonnempana, kun jotain selviää.

                            Comment


                            • #15
                              Palaan aiheeseen tuonnempana, kun jotain selviää.
                              Vastaan itselleni, että voihan ihmetys???

                              Nyt se sitten alkoi toimimaan normaalisti ilman pienintäkään ongelmaa.

                              Tulee äkkiä mieleen jokin kosteuteen viittaava ongelma, mutta väliäkö tuolla, kerran toimii kuin Sveitsiläinen kello :)))

                              Comment


                                #16
                                Itse kanssa mietiskellyt sitä "virtalukonpohjaa" ? Muutama pikkuhäiriö aina välillä:. Asintuntijat vaan kertoivat , ettei ole yleinen vika audissa. Siis myyn ko.auton :(

                                http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6931

                                Comment


                                  #17
                                  Jaa, ettei yleinen. Kyllä tällä palstalla on saanut ainakin sen kuvan, että hyvinkin yleinen vikapaikka Audissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Tyhjäkäynnin aaltoilu tulee siitä tyhjäkäynnin säätöpötköstä (puolikkaan lenkkimakkaran kokoinen mötikkä). En enää tarkkaan muista sen toimintatapaa, mutta tasailee jotain imupaineita ja sen perusteella sitten tyhjäkäyntipysyy ojennuksessa. Jos mötikkä ei toimi tai on mykkä, niin sitten kierrokset laskee niin alas, että moottori meinaa sammua, kunnes joku toinen älynkipinä älyää syöttää lisää bensaa. Sitten kierrokset nousee sinne parin tonnin tienoille, kunnes kolmas älynkipinä huomaa, että kierroksia on liikaa jne jne. Bensaa menee ehkä 20 l/100 km.
                                    Aika monet on kait saaneet sen tärpätissä tms liottelemalla vielä toimivaksi, ite en oo purkanut.

                                    Nuo starttiongelmathan on muuten tuttuja (puolilämmin/lohkolämmitin pikkupakkasilla).
                                    Käyntiinsahaamisongelmaan olen aina asennuttanut kierroksen; Tulpanjohdot (5+1)+virranjakajan kansi+pyörijä+sytytystulpat. Tällä on saatu sitten taas kipinä kulkemaan. Ainakin omassani vj-kannen nastat on aina ihan mustat/hiiliset ja varsinkin kosteilla säillä ongelmia on ollut.

                                    Toinen on sitten uudempi ongelma, johon tuo liitinjuttu varmaan pätee paremmin, enpä ole sitäkään kerennyt kokeilla, mutta pakkasia on vielä riittänyt.

                                    Kertaalleen auto jätti Waimon jonnekin etään perälle, vikana oli, että bensapumppu ei vaan lähtenyt sinä päivänä jostain syystä pyörimään. Onneksi yksi tuttu sitten veti hyppylangalla akusta bensapumpun sulakkeen toiseen päähän virran ja auto lähti käyntiin. Kotona auto kävi hyvin myös ilman lankaa eikä sitä ole sen koommin sitten tarvittu. Että onnellisena loppuun asti vaan.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X